5
رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز:

جهاددانشگاهی می‌تواند شورا و شهرداری را در اجرای پروژه‌ها یاری کند

  • کد خبر : 25739
  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۹:۳۴
جهاددانشگاهی می‌تواند شورا و شهرداری را در اجرای پروژه‌ها یاری کند
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز، با بیان اینکه در شرایط کنونی نیاز به بینش و حرکت علمی بیش از پیش احساس می‌شود، خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند در اجرای پروژه های شهری ما را یاری کند.

به گزارش آژانس خبری تبریز من ،حجت الاسلام رسول برگی در دیدار رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی با تاکید بر رویکرد مثبت اعضای شورای شهر تبریز در خصوص مسائل علمی و پژوهشی، خاطرنشان کرد: خوشبختانه تمامی همکاران در شورای ششم به اهمیت موضوع علم و تعامل با نهادهای علمی از جمله جهاددانشگاهی واقف هستند.

وی یادآور شد: رویکرد کلی من چه زمانی‌که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بودم و اکنون نیز که در شورای شهر خدمت می‌کنم، تعامل با تمامی نهادها، سازمان‌ها، ادارات و دستگاه‌ها است؛ مخصوصاً اگر این تعامل مابین جهاددانشگاهی و شورای شهر باشد که نتایج بسیار خوبی را در پی خواهد داشت.

برگی، با بیان اینکه در شرایط کنونی نیاز به بینش و حرکت علمی بیش از پیش احساس می‌شود، خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند در اجرای پروژه های شهری ما را یاری کند.

رئیس شورای اسلامی تبریز، گفت: پروژه‌های عمران شهری نیاز به پیوست فرهنگی دارند و باید قبل از اینکه پروژه ای اجرا شود، نیازسنجی صورت گیرد تا بیشترین بهره وری را داشته باشد.

وی در ادامه، با اشاره به ظرفیت‌ها و خدمات جهاددانشگاهی استان افزود: این نهاد انقلابی به واسطه فعالیت‌های گسترده خود می‌تواند منشا خدمات زیادی برای مردم استان باشد.

برگی ضمن اعلام آمادگی همه جانبه برای همکاری با جهاددانشگاهی استان، خاطرنشان کرد: ارتباط و تعامل بیشتر و بهتر بین دستگاه‌ها و ارگان‌ها زمینه ارائه خدمات بیشتری برای مردم خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در بدنه جهاددانشگاهی اظهار کرد: نیازمند تولید و انعکاس اخبار در زمینه های مختلف فعالیت شورا و شهرداری هستیم که در این زمینه جهاددانشگاهی می تواند مار را یاری کند.

دکتر جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار به معرفی ظرفیت‌ها و حوزه‌های مختلف این مجموعه پرداخت و خاطرنشان کرد: مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران، پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی و خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا از جمله فعالیت‌های گسترده جهاددانشگاهی است که آماده ارائه خدمات و همکاری با شورای شهر و شهرداری می‌باشد.

وی با بیان اینکه علاقمند به همکاری در زمینه های مختلف با شورای اسلامی و شهرداری تبریز هستیم گفت: رویکرد اصلی جهاددانشگاهی کمک به مدیریت شهری است و نظرسنجی های صورت گرفته در مرکز افکارسنجی نیز در این راستا انجام شده است.

محسنی تاکید کرد: ما هدفی جز حل مشکلات جامعه نداریم و معتقد هستیم هر چقدر میزان اطلاعات یک مسئول از مشکلات جامعه بیشتر باشد به همان اندازه می‌تواند در مورد حل مشکلات تصمیم بگیرد و جهاددانشگاهی آمادگی دارد تا در زمینه های مختلف با شورای شهر و شهرداری همکاری داشته باشد.

احد حاجی بلند، معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه گفت: طبق تحقیقات و بررسی‌های صورت ‌گرفته بیشترین مشکلات ما در شهر تبریز مربوط به مسائل فرهنگی و اجتماعی است و اگر این مشکلات حل نشود و نگاه شهرداری تغییر نیابد هیچکدام از مشکلات شهر حل نخواهد شد.

وی با انتقاد از عدم استقبال شهرداری و شورای شهر از طرح های پژوهشی این سازمان خاطرنشان کرد: وقتی وضعیت تبریز را با سایر کلانشهرها به لحاظ انجام کارهای پژوهشی مقایسه کنیم، خواهیم دید که چقدر عقب هستیم و ما از اعضای شورای ششم تبریز می‌خواهیم این رویکرد را تغییر داده و از کارهای علمی و پژوهشی استقبال کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=25739

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.