9

مناطق مستعد ساخت و ساز غیرمجاز در تبریز شناسایی شوند

  • کد خبر : 25825
  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹
مناطق مستعد ساخت و ساز غیرمجاز در تبریز شناسایی شوند
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی تبریز گفت: مناطق مستعد ساخت و ساز غیرمجاز در این شهر باید شناسایی شوند تا اقدامات لازم برای جلوگیری از این کار در این مناطق انجام شود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن ، فریدون بابایی اقدم، روز سه شنبه در جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی این شهر با تاکید بر اینکه شهرداری های مناطق دهگانه باید مکان های مستعد ساخت و سازهای غیرمجاز را مشخص کنند، افزود: متاسفانه حوزه شهرسازی به محلی برای کسب درآمد تبدیل شده و دیدگاه شهرداری تبریز به این حوزه کسب درآمد است.

وی اظهار داشت: تصمیمات خوبی برای گره گشایی و رفع مشکلات در حوزه شهرسازی در تبریز می‌توان گرفت و با کمک اعضا شورا و کمیسیون شهرسازی و معماری و اجرا این تصمیمات این مشکلات رفع می شود.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی تبریز گفت: حوزه شهرسازی و معماری در تبریز دچار روزمرگی شده است و هیچ زمانی برای رسیدگی به چالش های شهرسازی سطح شهر از سوی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری در نظر گرفته نمی شود.

بابایی اقدم، با بیان اینکه حواشی پرونده های پروانه ساخت، موجب شده تا حوزه شهرسازی دچار بازار چانه زنی برای تعداد طبقات ساختمان ها شود، ادامه داد: تعرفه عوارض محلی باید مشخص شود و در پرونده ها وحدت آرا رعایت شود چرا که این تعدد آرا تبعات دارد.

وی با اشاره به اینکه نقش انفعالی حوزه شهرسازی در خصوص ظرفیت های سرمایه گذاری باید با اقدامات اصولی در این حوزه از میان برود، یادآوری کرد: ضابطه فروشی در مسیرگشایی‌ها موجب شده که شهر تبریز تبدیل به خیابان شود و بسیاری دیگر از موارد مرتبط با حوزه شهرسازی موجب برخی نارضایتی ها در این حوزه شده است.

بابایی اقدم، افزود: توجه به بازآفرینی شهری، اجرای طرح تفصیلی، اجرای معماری های اسلامی، رفع معضل حاشیه‌نشینی و مباحث مربوط به حریم شهر تبریز و ایجاد بخش باسمنج در منطقه ۹ از موضوعات مورد توجه این کمیسیون است.

عضو شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت ایجاد منابع درآمد پایدار برای شهرداری تبریز، گفت: نبود منابع درآمد پایدار برای مدیریت شهری موجب ایجاد مشکلات عدیده و نابسامانی شده است.

حکیمه غفوری، با بیان اینکه شهرداران مناطق باید به کسب درآمد پایدار اصرار داشته باشند و درآمد از طریق ماده ۱۰۰ نیز کاهش یابد، افزود: وقتی به زمین‌های قراردادی پروانه داده شود، معاملات به سمت قراردادی رفته و به سند و ثبت رسمی توجه نمی‌شود.

عضو شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه گفت: در بودجه مبلغی پیش بینی شده که درآمد از ماده ۱۰۰ تامین شود که با کمک شهرداران مناطق و افزایش منابع درآمد پایدار این مبالغ کاهش خواهد یافت.

علیرضا نوای باغبان، افزود: کاهش هزینه های جاری، افزایش طرح های توسعه ای، مسیرگشایی ها در سطح شهر موجب بازگشت سرمایه و درآمدزایی می شود و این موارد باید در برنامه های شهرداران مناطق دهگانه قرار گیرد.

عضو دیگر شورای اسلامی تبریز با بیان اینکه باید از دیدگاه حوزه شهرسازی برای بودجه نویسی سالانه شهرداری تبریز استفاده شود، گفت: شهر باید از این وضعیت آشفته شهرسازی خارج شود و بهبود وضعیت موجود از اولویت های شورای اسلامی است.

روح الله رشیدی، افزود: برای ایجاد وحدت رویه در آرای یک پرونده، بهتر است آرای سه ماه گذشته تحلیل شود و علت وجود این همه تعدد آرا مشخص شود و باید در شرایط کنونی کرونایی اقدامات لازم برای کاهش حضور فیزیکی ارباب رجوع در مناطق دهگانه شهرداری انجام شود.

جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی با حضور معاونان شهرسازی و معماری مناطق دهگانه شهرداری تبریز برای بررسی مشکلات و موضوعات مختلف در حوزه شهرسازی و معماری برگزار شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=25825

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.