11
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:

تلاوت زیبای قرآن، مهم‌ترین عامل در جذب مردم به سوی آن است

  • کد خبر : 25947
  • ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
تلاوت زیبای قرآن، مهم‌ترین عامل در جذب مردم به سوی آن است
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی بر تلاوت زیبای قرآن تاکید کرده و آن را مهم‌ترین عامل در تاثیرگذاری و جذب مردم به سوی آن عنوان کرد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن ، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی روز چهارشنبه، ۳۱ شهریور ماه در نشست تخصصی تکنیک‌ها و مهارت‌های تلاوت مجلسی اظهار کرد: قرآن زیباست و زیبا خوانی آن، بر زیبایی قرآن می‌افزاید، نحوه‌ی انتقال تلاوت‌های زیبا است که دل‌ها را نورانی می‌کند؛ نغمه‌های آسمانی پیامبر(ص) و تلقی وحی و ابلاغ آیات قرآنی با تلاوت ایشان، جذبه‌ای در مردم ایجاد می‌کرد و آنها را جذب قرآن کرده و مسلمان می‌کرد.

وی ادامه داد: هرچه با قرآن بیشتر آشنا شویم، همه مقدمه‌ای برای رسیدن به حقیقت نورانی آن است که بر جان انسان نازل شده است.

وی افزود: پیامبر اعظم(ص)، انسان را کامل تلقی کرده و دیگران را با این حبل الهی آشنا می‌کرد تا با چنگ زدن برآن، صعود کنند که به تعبیر استاد جوادی، قرآن مانند نزول باران نیست که ببارد و تمام شود، بلکه نازل شده تا انسان زمینی را آسمانی، ملکوتی و جبروتی کند.

حجت الاسلام حسینی گفت: هرچه بیشتر با قران مأنوس باشیم و دیگران را با آن مأنوس کنیم، وظایف خود را انجام داده‌ایم و مأنوس‌سازی دیگران، به زیبایی تلاوت آن بستگی داشته که هرکس به آن چنگ زند، به حقیقت می‌رساند.

وی بیان کرد: برخی از مفسرین اعتقاد دارند که عبارت «ذلک الکتاب لا ریب فیه»،  تفسیری است به جان آدمی که در آن هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد.

وی در خصوص متقین خاطرنشان کرد: قرآن، کتاب جان آدمی است که بر جان انسان نازل شده و متقین کسانی هستند که زمینه‌ی تقوامدارشدن را دارند و قرآن آنها را در این مسیر قرار می‌دهد تا به سر منزل اصلی برساند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی یادآور شد: سازمان ما بر اساس دارایی و توانایی خود، در کنار تمسک به حبل الهی، چنین مجالسی را بیشتر برگزار کرده که در عصر سرخوردگی بشر که هجمه‌های زیادی بر دین وارد می‌شود، جان انسان‌ها را بر سر این سفره بنشاند تا هرکس بر اساس توانایی خود از آن بهره‌مند شود.

وی در پایان تاکید کرد: امامزادگان می‌توانند این مسیر را ایجاد کنند که برگزاری جلسات دائمی قرآنی در محل امامزادگان سید حمزه، سید ابراهیم و حلیمه خاتون نمونه‌ای از آن است و همچنین در ۱۷ ماه ربیع الاول در جانب حسینیه‌ی شاه حسین ولی، عارف نامدار قرن هشتم، مجموعه‌ی ایشان را افتتاح خواهیم کرد که به عنوان مرکز اخلاق تبریز خواهد بود؛ البته با استفاده از ظرفیت مساجد و نذورات مردمی نیز برنامه‌های فرهنگی را گسترش خواهیم داد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=25947

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.