12

استاندار: سالانه ۵۰ هزار واحد مسکونی جدید در آذربایجان غربی نیاز است

  • کد خبر : 25885
  • ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
استاندار: سالانه ۵۰ هزار واحد مسکونی جدید در آذربایجان غربی نیاز است
استاندار آذربایجان غربی گفت: این استان سالانه به ۵۰ هزار واحد مسکونی جدید نیازمند است که قانون جهش تولید مسکن ظرفیتی مناسب برای تامین این نیاز به شمار می رود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن ، محمدمهدی شهریاری روز چهارشنبه در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان غربی به ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار بافت ناکارآمد استان اشاره کرد و افزود: از ظرفیت قانون جدید جهش تولید مسکن باید در جهت نوسازی و بهسازی بافت های ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیررسمی استفاده شود.

وی با اشاره به بسته شدن پرونده مسکن مهر در استان اضافه کرد: یک‌هزار و ۶۳۰ واحد مسکن مهر به دلایل مختلف کماکان دچار مشکل حقوقی هستند که باید ادارات کل راه و شهرسازی و تعاون با همکاری و هماهنگی نسبت به حل این موضوع اقدام کنند.

استاندار آذربایجان غربی با قدردانی از اهتمام اداره کل راه و شهرسازی در تعیین تکلیف اراضی داخل محدوده بیان کرد: در قانون جهش تولید مسکن، دستگاه های دولتی باید اراضی داخل محدوده خود را به مدت ۲ ماه پس از شناسایی به راه و شهرسازی اعلام کنند در غیر اینصورت طبق قانون با آنها برخورد می شود.

شهریاری برخی ضوابط سختگیرانه توسط برخی دستگاه ها در بافت تاریخی شهری از جمله ارومیه را مانع نوسازی آنها دانست و ادامه داد: بافت تاریخی شناسانه هویت شهر است و باید نسبت به نوسازی و دمیدن روح زندگی در آنها اقدام نمود در غیر اینصورت به مخروبه تبدیل می شود.

وی با انتقاد از عدم همکاری لازم دستگاه های اجرایی در معرفی و فروش اموال مازاد خاطر نشان کرد: خوشبختانه در قانون جدید جهش تولید مسکن راهکارهای اجرایی خوبی برای برخورد با مدیرانی که در روند اجرا خلل ایجاد می کنند پیش بینی شده است.

آذربایجان غربی حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و یکی از ۱۰ استان پرجمعیت کشور به شمار می رود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=25885

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.