9
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز:

صنعتگران آذربایجان‌شرقی در شرایط کرونایی و تحریم از هیچ تلاشی دریغ نکردند

  • کد خبر : 25915
  • ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
صنعتگران آذربایجان‌شرقی در شرایط کرونایی و تحریم از هیچ تلاشی دریغ نکردند
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: علی‌رغم اینکه کرونا و تحریم های ظالمانه‌ی دشمنان، مردم و تجّار را تحت فشار قرار داده است اما اینطور نیست که ناامیدی کشور را در بر گیرد و حتی در همین شرایط نیز کارآفرینان و شرکت‌ها از هیچ تلاشی دریغ نکرده اند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن ، یونس ژائله روز چهارشنبه ۳۱ شهریور در مراسم اختتامیه‌ی هفتمین دوره‌ی معرفی شرکت‌های برتر منطقه غرب و شمالغرب کشور (ایران تک) اظهار کرد: این مراسم نشان می‌دهد که مردم در راستای حمایت از کارآفرینان استان قدردان این عزیزان هستند و کارآفرینان عزیز نعمت‌های بزرگی هستند که خداوند به ما عطا کرده است که ما باید قدردان همه‌ی این کارآفرینان باشیم.

وی، توان موجود در کشور را غیرقابل تحریم دانست و تاکید کرد: تلاش و غیرت کارآفرینان آذربایجان زبانزد است و اکنون در بعضی شهرستان‌های استان در اثر فعالیت صنعتگران و توسعه تولید،بیکاری به صفر رسیده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی تبریز یادآور شد: برای تولید ثروت در این مناطق باید نقشه‌ی راه تعریف شود که این موضوع مربوط به حاکمیت  است و اتاق بازرگانی بعنوان مشاور سه قوه نقش مهمی را در این بین ایفا می‌کند که جا دارد از استاندار آذربایجان‌شرقی که در این مدت از طریق شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی تعامل بسیار خوبی را با اتاق بازرگانی داشتند، قدردانی کنیم.

وی افزود: باید قدردان تلاش شبانه روزی کارآفرینان و صنعتگران استان باشیم که در نتیجه این تلاش‌ها استان در مسیر صعودی فضای کسب و کار قرار گرفته بطوریکه در سه ماهه آخر سال ۹۹، به رتبه سوم در بحث کسب و کار رسیدیم و امیدواریم با تداوم این روند به مقام اول دست پیدا کنیم.

تعالی عنصر جدایی ناپذیر در کسب و کار است

مدیر علمی سازمان مدیریت صنعتی استان نیز طی سخنانی در این جلسه گفت: بحث تعالی عنصر  جدایی ناپذیر کسب وکار است که اگر یک کسب و کار این موضوع را جزو اهداف خود قرار ندهد، یک کسب و کار مریض تلقی خواهد شد.

مجید باقرزاده ادامه داد: یکی از ابزارهای کمک کننده به تعالی، عارضه یابی است تا ضمن مشخص شدن نقاط ضعف و قوت کسب و کار، در فرایندی قرار گیرد تا بتواند روند و مسیر حرکتی خود را با سایر کسب و کارها مقایسه کند و در نهایت پذیرش نتایج عارضه یابی گام بعدی محسوب می‌شود که متاسفانه بعضی از شرکت ها نتایج عارضه یابق را انکار می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت صنعتی براساس رسالت خود و با وجود تمامی سختی ها، طرح ایران تک را در راستای کمک به توسعه و مشخص شدن عارضه یابی کسب و کار ها  اجرا می‌کند تا از این طریق روند تعالی و نرخ رشد و توسعه‌ی شرکت ها مشخص و با سایر شرکتها مقایسه شود و ما تلاش می‌کنیم که این رویداد را در بخش اعظمی از کشور وسعت دهیم.

آغاز به کار طرح ایران تک از سال ۱۳۹۰

مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی استان نیز در تشریح اقدامات دبیرخانه هفتمین طرح ایران تک اظهار کرد: این طرح از سال ۱۳۹۰ آغاز و اولین دوره نیز در سال ۱۳۹۱ با مشارکت ۱۲۰ شرکت از استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل و زنجان برگزار شد.

احمد اکبری دیباور ادامه داد: ایران تک در سال های دوم، سوم به ترتیب ۱۵۰ و ۲۵۰ و از دوره چهارم به بعد نیز با حضور ۵۰۰ شرکت برگزار شده است و دوره هفتم به دلیل شیوع ویروس کرونا با تاخیری دو ساله  برگزار می‌شود.

وی در تشریح تفاوت‌های طرح ایران‌تک با سایر طرح ها بیان کرد:  کارشناسان این طرح از دو روش نتیجه گرا (براساس میزان صادرت و فروش) و فرایندگرا (براساس میزان دارایی ها) استفاده کرده اند و ما در طرح ایران تک ثابت کرده ایم که نسبت به اسرار شرکت ها ومجموعه‌های صنعتی امانت دار بوده ایم.

وی، مهمترین مزیت طرح ایران تک را رایگان بودن این طرح عنوان کرد و گفت: در طول برگزاری هفت دوره از این طرح، کلیه‌ی هزینه‌ها توسط سازمان مدیریت صنعتی استان به میزان ۴۵ میلیارد ریال پرداخت و تنها بخشی از هزینه ها توسط شرکت‌های حامی این‌ طرح تامین شده است.

دیباور در پایان اظهار کرد: اطلاعات استخراج شده از شرکت‌ها نشان می‌دهد که در هفتمین دوره ایران تک، مجموع میزان فروش شرکت ها ۸۵۰ هزار میلیارد ریال، میزان سود حاصله ۱۰۰ هزار میلیارد ریال، میزان صادرات شرکت ها ۶۶ هزار میلیارد ریال بوده است.

به گزارش ایسنا در پایان این مراسم از تمبر یادبود هفتمین دوره ایران تک رونمایی و همچنین از شذکت های نمونه و برتر در این دوره تجلیل شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=25915

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.