12

تجهیز سالانه ۴هزار هکتار از اراضی آذربایجان‌شرقی به سیستم‌های آبیاری تحت فشار

  • کد خبر : 26285
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
تجهیز سالانه ۴هزار هکتار از اراضی آذربایجان‌شرقی به سیستم‌های آبیاری تحت فشار
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: در سال‌های اخیر به طور متوسط 3500 الی 4 هزار هکتار از اراضی استان سالانه به سیستم‌های آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، اکبر فتحی در مراسم بهره‌برداری از طرح آبیاری بارانی در شهرستان بستان آباد با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: فداکاری، ایثار و از جان گذشتگی شهدای معزز دفاع مقدس باید در اقدامات مدیران و روسای مختلف ادارات و سازمان‌ها دیده شود چرا که امروز در جنگ اقتصادی و برای تامین امنیت غذایی جامعه همان فداکاری‌ها و ایثارگری‌ها لازم است.
وی با بیان اینکه در شرایط کنونی برای تامین امنیت غذایی با محدودیت‌های آب و خاک مواجه هستیم، گفت: برای استفاده بهینه از منابع آبی باید به روش‌های جدید و اصلاح سیستم‌های آبیاری قدیمی توجه شود و استفاده از سیستم‌های آبیاری تحت فشار می‌تواند منجر به صرفه‌جویی و افزایش عملکرد شود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه در چند سال اخیر میزان توسعه و اجرای سیستم‌های آبیاری افزایش یافته و به طور متوسط سالانه ۳۵۰۰ الی ۴ هزار هکتار از اراضی به سیستم های آبیاری تحت فشار مجهز شده، افزود: این طرح در سال‌های قبل از آن به میزان سالانه ۲ هزار هکتار نرسیده بود.
وی با تقدیر از توجه و تاکید مجلس شورای اسلامی به تامین امنیت غذایی گفت: بخش کشاورزی همواره به حمایت و توجه نیاز دارد تا بتواند با قدرت بیشتری به تامین امنیت غذایی جامعه بپردازد.
وی اضافه کرد: تنظیم بازار قیمت محصولات کشاورزی مسئله مهمی است که باید از زمان کشت محصول شروع شده و برنامه‌ریزی شود.
فتحی با تاکید بر عدم تعیین قیمت محصولات کشاورزی توسط بخش کشاورزی گفت: طبیعتاً بخش کشاورزی در این شرایط به سیاست‌های حمایتی نیاز اساسی دارد و باید مورد توجه قرار بگیرد تا با قدرت بیشتری به تامین امنیت غذایی جامعه بپردازد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی در خاتمه سخنانش از دکترغلامرضا نوری نماینده مردم شهرستان بستان آباد به خاطر توجه ویژه به بخش کشاورزی استان تقدیر و سپاسگزاری نموده و سپاه عاشورا را یکی از هم‌قدمان بخش کشاورزی در اجرای برخی خدمات مثل لایروبی قنوات و دیگر خدمات به کشاورزان و جامعه دانست و از فرماندهان سپاه عاشورا و بسیج سازندگی قدردانی کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=26285

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.