8

پاسگاه‌های محیط‌بانی اردبیل به پنل‌های خورشیدی مجهز شدند

  • کد خبر : 26281
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
پاسگاه‌های محیط‌بانی اردبیل به پنل‌های خورشیدی مجهز شدند
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از تجهیز پاسگاه‌های محیط‌بانی این استان به صفحات خورشیدی در راستای تامین انرژی مورد نیاز آنها خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن ، سعید شهند روز شنبه به خبرنگاران گفت: تعداد ۵۰ صفحه خورشیدی به همراه تجهیزات وابسته برای تجهیز پاسگاه‌های محیط‌بانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل مورد استفاده قرار گرفت.

وی افزود: این امکانات از سوی صندوق ملی محیط زیست و به منظور تجهیز پاسگاه‌های محیط‌بانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل به انرژی پاک خورشیدی خریداری شده بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به اینکه استفاده از انرژی پاک در دستور کار سازمان محیط زیست جهت تامین برق محیط‌بانی‌ها قرار دارد، بیان کرد: با اتمام عملیات نصب این صفحه‌های خورشیدی در پاسگاه‌های محیط‌بانی سراسر استان، استفاده از آنها آغاز شد.

شهند اصلاح الگوی مصرف، فرهنگ سازی و استفاده از انرژی های نو و تجدید پذیر را از جمله اهداف استفاده از این سیستم و فن آوری عنوان کرد.

او اظهار کرد: پنل های نصب شده، تقریبا تمامی انرژی مورد نیاز محیط بانی های استان را تامین کرده و مصرف برق شهری را به میزان هفت هزار و ۵۰۰ وات کاهش خواهد داد.

استان اردبیل با برخورداری از ۱.۰۹ درصد مساحت کل کشور، سه منطقه حفاظت شده و پنج منطقه شکار ممنوع به مساحت بیش از ۲۴۵ هزار هکتار با ۱۱ پاسگاه محیط‌بانی و ۶۶ محیط‌بان دارد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=26281

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.