6

تنها یک درصد گردش مالی ۱۰ هزار میلیارد تومانی مس‌سونگون در آذربایجان است

  • کد خبر : 26604
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
تنها یک درصد گردش مالی ۱۰ هزار میلیارد تومانی مس‌سونگون در آذربایجان است
معاون علمی وفناوری سپاه عاشورا با انتقاد از برخی کم لطفی‌ها در حق مردم آذربایجان گفت: از گردش مالی 10 هزارمیلیارد تومانی مس‌سونگون، تنها یک‌هزار میلیارد تومان در آذربایجان‌شرقی در این استان انجام می‌شود ومابقی مربوط به خارج از استان است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن ، نادر ارسلانی امروز در بازدید از معدن مس انجرد این مجموعه عظیم تولیدی و صنعتی یکی از ظرفیت‌های عظیم معدنی استان و منطقه ارسباران در حوزه اشتغال و کارآفرینی برشمرد.

وی یکی از نیازهای عمومی کشورمان به‌خصوص منطقه اهر و ارسباران را اشتغال پایدار برای جوانان این منطقه بسیار مستعد به‌خصوص در حوزه معدن ذکر کرد و بر ضرورت حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی منطقه، به‌خصوص در این حوزه تاکید کرد.

ارسلانی، اهر و منطقه ارسباران را از مناطق مستعد در حوزه معدن و یکی از مناطق  معدنی مهم ایران برشمرد که متاسفانه با وجود معادن منحصر به‌فرد مس و طلا و سایر معادن همچنان از رشد مناسبی برخوردار نمی‌باشد.

این مقام مسوول خام فروشی فرآورده‌های معدنی را یکی مشکلات عدیده صنعت مس عنوان کرد و افزود: متاسفانه سال‌های سال است مس به صورت کنسانتره از استان و حتی از کشور خارج می‌شود که اگر تدبیر لازم برای ایجاد صنایع جنبی صورت گیرد مطمئنا شاهد افزایش  اشتغال پایدار و

کاهش نرخ بیکاری در این منطقه خواهیم بود.

وی تاکید کرد: انتظار داریم دستگاه‌های مرتبط و مدیران ارشد مجتمع‌های معدنی اعم از دولتی و خصوصی به امر مهم ایجاد صنایع تبدیلی و پائین دست مس ورود جدی کنند و با مواد اولیه به محصول گام‌های عملی در این زمینه بردارند.

ارسلانی با انتقاد از برخی کم لطفی‌ها در حق مردم آذربایجان یادآور شد: از گردش مالی ۱۰ هزار میلیارد تومانی مس‌سونگون، تنها یک‌هزار میلیارد تومان در آذربایجان‌شرقی در این استان انجام می‌شود و مابقی مربوط به خارج از استان است.

وی از آمادگی معاونت علمی سپاه عاشورا برای تامین نیازمندی‌های این معدن و ارائه ایده‌های مرتبط توسط نخبگان بسیجی فعال در حوزه معدن خبر داد.

این مقام مسوول بیان داشت: نخبگان بسیجی به راحتی می‌توانند مشکلات در حوزه‌های مختلف را به درستی شناسایی کرده و راهکارهای مربوط به اجرای آن را مطرح و حتی دلائل عدم عملیاتی شدن آن را نیز بررسی کنند تا راهکارهای رفع مشکلات نیز به دست آید و حوزه معدن یکی از این حوزه‌ها می‌باشد

 وی، نتیجه فعالیت‌های بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان‌شرقی را  تبدیل شرکت‌های نوپا به شرکت‌های دانش بنیان، کمک به تسهیل چرخه ایده تا ثروت، اشتغال پایدار، افزایش ارزش افزوده محصولات و اقتصاد دانش بنیان عنوان کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=26604

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.