2
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی سیر نزولی دارد

  • کد خبر : 26742
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی سیر نزولی دارد
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه آمار ابتلا به کرونا در استان سیر نزولی گرفته است، گفت: روز گذشته یک هزار و ۶۱۵ نفر کرونایی در بیمارستان های استان بستری بودند. ، ۲۰ نفر فوتی و ۱۳۰ نفر نیز زیر دستگاه وینتیلاتور قرار دارند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن ، دکتر محمد حسین صومی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه وضعیت بیماری کرونا در استان از نظر بروز بیماری، تعداد بستری ها و فوتی ها، متناسب با هم به کندی در حال کاهش است، افزود: آمار فوتی های روزانه کرونا در آذربایجان شرقی به ۲۰ نفر کاهش یافته و ۱۳۰ نفر نیز از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه آماری که در خصوص واکسیناسیون ارایه می شود، براساس جمعیت هدف متفاوت است، ادامه داد: اکنون به دلیل اینکه ویروس توانمندتر شده، این فرضیه نیز که اگر ۷۰ درصد جمعیت واکسینه شوند به ایمنی جمعی می رسیم ،زیر سوال رفته و حداقل باید ۸۰ درصد جمعیت واکسینه شوند.

صومی با بیان اینکه سن واکسیناسیون در آذربایجان شرقی به بالای ۱۲ سال رسیده است، اضافه کرد: آذربایجان شرقی از نظر میزان واکسیناسیون در کشور در صدر قرار دارد بطوری که ۸۶ درصد افراد بالای ۶۰ سال، ۸۰ درصد ۵۰ تا ۶۰ سال، ۷۲ درصد ۴۰ تا ۵۰ سال و ۴۰ درصد ۱۵ تا ۱۸ ساله ها در استان واکسینه شده اند.

وی ادامه داد: در شهرستان های بستان آباد با ۸۹ درصد ، هوراند با ۸۷ درصد و ورزقان با ۸۶ درصد جمعیت بالای ۱۵ سال بیشترین میزان واکسناسیون و مراغه با ۶۲ درصد، مرند با ۶۴ درصد و بناب با ۶۰ درصد کمترین میزان واکسیناسیون انجام شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز با بیان اینکه واکسیناسیون برای جلوگیری از مرگ و میر فوق العاده مهم است، گفت: بر اساس تحقیقات جهانی ۳۷.۵ درصد کسانی که واکسینه نشده اند و به بیماری کرونا مبتلا می شوند، فوت می کنند.

دکتر عباسعلی درستی افزود: افرادی که یک دز واکسن زده اند، ولی به فاصله زمانی کمتر از سه هفته از تزریق به بیماری مبتلا شوند ۲۳.۵ درصد امکان مرگ شان وجود دارد و اگر بیش از سه هفته از تزریق دز اول واکسن بگذرد و فرد مبتلا شود، این رقم به حدود ۱۰ درصد کاهش می یابد.

وی ادامه داد: ولی اگر هر ۲ دز واکسن به کسی تزریق شود و فرد در کمتر از سه هفته مبتلا شود، احتمال مرگ و میر ۱.۶ درصد درصد و با گذشت بیش از سه هفته به حدود هشت دهم درصد کاهش پیدا می کند.

درستی اظهار کرد: در دنیا تنها راه کنترل بیماری کووید ۱۹، تزریق واکسن است و باید درصد کافی از جمعیت واکسینه شود تا ایمنی به وجود آید که این درصد اکنون با توجه به جهش ویروس ۸۰ درصد جمعیت را شامل می شود.

وی گفت: برای پیشگیری از مرگ و میر و برگشت به زندگی عادی ضروری است بیش از ۸۰ درصد جمعیت واکسینه شوند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=26742

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.