12

خسارت ۴۴۷ میلیارد تومانی حوادث غیرمترقبه به محصولات کشاورزی مراغه

  • کد خبر : 26664
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۹:۴۸
خسارت ۴۴۷ میلیارد تومانی حوادث غیرمترقبه به محصولات کشاورزی مراغه
جانشین ستاد مدیریت بحران و معاون عمرانی فرماندار مراغه گفت: امسال براثر بارش تگرگ و سیل، حدود ۴۴۷ میلیارد تومان خسارت به محصولات کشاورزی این شهرستان خسارت وارد شده است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن ، محمد مقتومی در جلسه ستاد مدیریت و پیشگیری از بحران مراغه افزود: بر اثر وقوع حوادث غیرمترقبه در سال جاری همچنین پنج کیلومتر راه فرعی و روستایی و نیز هشت ابنیه و نیز ۱۱۰ متر دیوار حائل روستایی یا شهری در مراغه آسیب دیده که خسارت آنها حدود ۳۴۰ میلیون تومان بوده است.

وی ادامه داد: همچنین براثر اولین بارش تگرگ به یک هزار و ۲۱ هکتار از اراضی دیم این شهرستان خسارت وارد شده است.

وی اضافه کرد: بارش تگرگ نیز به بیش از ۸۸۷ هکتار از اراضی باغی این شهرستان با تولید حدود ۹ هزار و ۹۸۱ تن خسارت وارد کرد.

وی ادامه داد: با توجه به در پیش بودن فصول بارندگی نزولات جوی و سرما، تمهیدات لازم برای تردد در مسیرهای فرعی و روستایی توسط دستگاه های اجرایی انجام شود.

وی اضافه کرد: باید شناسایی مسیرها پرخطر و اقدام موثر برای لایروبی رودخانه ها در مناطق شهری و روستایی از جمله مهم ترین اولویت های دستگاه های خدمات رسان چون راهداری، بخشداری و دهیاری ها، بنیاد مسکن و شهرداری در شهرستان مراغه باشد.

وی با اشاره به وقوع یک حادثه آتش سوزی در بهار امسال در یک واحد سردخانه میوه در شهرستان گفت: آمادگی و اقدام به موقع ستاد بحران و حمایت دستگاه های اجرایی، زمینه ساز مرتفع شدن مشکل این واحد و جبران بخش مهمی از خسارت های وارده به آن شد.

وی افزود: کنترل دیوارهای ساحلی، پل ها و مسیل رودخانه ها در آستانه فصل بارندگی نیز از جمله مهم ترین اولویت های دستگاه های خدمات رسان و اجرایی این شهرستان باشد.

وی با تاکید بر لزوم پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: ادارات و نهادها براساس قانون مکلف به انجام روند اداری فارغ از هرگونه بروکراسی های زائد و اضافی هستند.

وی ادامه داد: راهنمایی های غلط می تواند به جای رفع هرگونه مشکلی، زمینه ساز بروز معضلات بزرگتر اقتصادی برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه شود و از این رو، باید دستگاه های اجرایی در روند ساخت و سازها، از سازوکارهای مناسبی در ارائه مجوزها استفاده کنند.

وی اضافه کرد: صدور سند مالکیت توسط نهادها و دستگاه های متولی امر برای املاک و اراضی کشاورزی موجب پیشگیری از تصرف و ساخت و سازهای غیرمجاز در این گونه زمین ها بوده و باید مورد اهتمام قرار گیرد.

وی گفت: جهاد کشاورزی و ثبت اسناد نیز روند سنددار کردن اراضی کشاورزی و ملی را تسریع کنند تا بتوان از بروز هرگونه ساخت و ساز غیرقانونی و غیرمجاز جلوگیری و پیشگیری کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=26664

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.