11

پنج واحد متخلف و آلاینده زیست محیطی در شهرک چرمشهر تبریز پلمب شد

  • کد خبر : 26670
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
پنج واحد متخلف و آلاینده زیست محیطی در شهرک چرمشهر تبریز پلمب شد
رییس اداره حفاظت محیط زیست تبریز با اشاره به جدیت این نهاد در برخورد با واحدهای متخلف گفت: در این راستا پنج واحد متخلف و آلاینده زیست محیطی در شهرک چرمشهر این شهرستان پلمب شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن ، رییس اداره حفاظت محیط زیست تبریز با اشاره به جدیت این نهاد در برخورد با واحدهای متخلف گفت: در این راستا پنج واحد متخلف و آلاینده زیست محیطی در شهرک چرمشهر این شهرستان پلمب شد.

شهنام اشتری، روز چهارشنبه در یک گفت و گوی خبری افزود: برای این واحدهای متخلف و آلاینده زیست محیطی چندین مرتبه اخطاریه کتبی صادر شده بود، ولی به علت بی توجهی به این اخطاریه ها و عدم رفع الایندگی زیست محیطی با حکم مقام قضایی پلمب شدند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت مسایل زیست محیطی از سوی واحدهای تولیدی و صنعتی، اظهار داشت: رعایت ضوابط و استانداردهای زیست محیطی در مدیریت پسماند و پساب همه صنایع و به ویژه شهرک صنعتی چرمشهر الزامی است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست تبریز با قدردانی از همکاری دستگاه قضایی در برخورد با متخلفان زیست محیطی، گفت: حمایت دستگاه قضایی در برخورد با متخلفان زیست محیطی این اداره را در برخورد با متخلفان مصمم تر می کند.

اشتری، ادامه داد: مسوولان شهرک چرمشهر باید نظارت کافی بر واحدهای فعال در این شهرک داشته باشند تا پساب و پسماندهای این واحدها به درستی مدیریت شود.

وی با اشاره به افزایش پایش‌های زیست محیطی شبانه روزی در این شهرستان، یادآوری کرد: حفاظت محیط زیست این شهرستان پایش‌های مستمر و دوره ای را از واحدهای فعال در شهرک چرمشهر و دیگر مناطق صنعتی تبریز انجام می دهد و در صورت تخلف از ضوابط زیست محیطی، اخطارها و برخوردهای قانونی لازم انجام خواهد داد.

اشتری، با تاکید بر این‌که حفاظت از محیط زیست وظیفه قانونی همه آحاد جامعه است، افزود: همه مردم و فعالان صنعتی باید در حفظ محیط زیست همکاری کنند تا شاهد محیطی سالم و عاری از هرگونه آلودگی در کلان شهر تبریز باشیم.

چرمشهر تبریز نخستین شهرک صنعتی خصوصی ایران و بزرگ ترین مرکز تولید چرم در کشور است که ۳۶۰ واحد با اشتغال زایی حدود چهار هزار نفر فعالیت دارد.

حدود ۹۰ درصد صادرات چرم کشور از این شهر انجام می شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=26670

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.