10
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی:

بانوان، آیینه تمام نمای ایثار در هشت سال دفاع مقدس بودند

  • کد خبر : 26754
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
بانوان، آیینه تمام نمای ایثار در هشت سال دفاع مقدس بودند
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی گفت: در هشت سال دوران دفاع مقدس، بانوان آیینه تمام نمای ایثار و فداکاری بودند.

رقیه صادق زاده روز چهارشنبه، ۷مهرماه، در نشست تخصصی ” نقش زنان در دفاع مقدس” که در محل سالن جمهوری استانداری برگزار شد، اظهار کرد: رسالت امروز ما نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال صحیح این فرهنگ به نسل جوان و به خصوص مراکز آموزشی است.

وی با بیان این‌که در هفته دفاع مقدس امسال، برنامه‌های ویژه و باارزشی در سطح استان برگزار شده است، افزود: وجود ۲۶۹ شهیده زن و ۱۷ هزار همسر شهید در سطح کشور افتخار بزرگی برای ما است و اکنون وظیفه داریم تا وحدت، اقتدار و مشارکت مردمی که در زمان جنگ تحمیلی و دفاع از حرم وجود داشته را به همراه خودباوری‌های مردم آن زمان به نسل جوان و جامعه تبیین کنیم.

وی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که عزت و اقتدار را برای کشورمان به ارمغان آورده است، گفت: این فرهنگ سرمنشا تفکر انقلابی و دفاع مقدس در کشور بوده و می‌توانیم در تفکر و رفتار و منش همسران و مادران محترم شهدا ببینیم که چگونه همسران و فرزندان خود را با اخلاص کامل به جنگ می‌فرستادند و آرامش امروز ما زیر سایه همین ایثارگری‌ها است.

صادق زاده با اشاره به نقش بانوان در پشتیبانی از جنگ، امدادگری و تشویق همسران و فرزندان برای دفاع از وطن و شهدای مدافعان حرم، افزود: نقش ایثارگری و فداکاری بانوان ایرانی را در این زمان‌ها می‌توان مشاهده کرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با نقش زنان در دفاع مقدس، اظهار کرد: با توجه به دیدگاه مقام معظم رهبری در خصوص وظایف بانوان به خصوص ابعاد تحکیم بنیان خانواده، تربیت فرزندان، حضور در جامعه، دفاع از نظام اسلامی و کسب علم و دانش، امروز شاهد درخشش‌ها و تاثیرگذاری بانوان و دختران کشور در بخش تولید و پیشرفت فرهنگی و اجتماعی و سایر عرصه‌های جامعه برای مقابله با تهاجم فرهنگی هستیم.

وی ادامه داد: حفظ و انتقال فرهنگ و معارف دفاع مقدس و نقش زنان در این حوزه باید تبیین و در برنامه ریزی‌های ادارات به صورت جدی گنجانده شود.

 

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=26754

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.