10
عضو هیئت مدیره:

بانک ملی ۳۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات اقتصادی پرداخت کرده است

  • کد خبر : 26758
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
بانک ملی ۳۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات اقتصادی پرداخت کرده است
عضو هیئت مدیره بانک ملی ایران با اشاره به اینکه این بانک در کنار ملت و دولت است، گفت: امسال در تعامل با فعالان اقتصادی ۳۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده و بانک ملی به رسالت خود در قبال رونق تولید عمل کرده است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن ، سیدفرید موسوی روز چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات فعالان اقتصادی مراغه با بانک ملی، افزود: سیستم بانکی باید به گونه‌ای منعطف شود که بتواند اعتماد کامل مردم و فعالان اقتصادی برای توسعه و رونق تولید و اشتغال را فراهم کند و بانک ملی اکنون در این مسیر گام بر می‌دارد.

وی به حمایت بانک‌ ملی از اعطای «ال سی» اعتباری به فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان اشاره کرد و اظهار داشت: بانک ملی در سطح کشور برای رفع مشکلات فعالان اقتصادی تلاش می‌کند و بر همین اساس سقف تسهیلات بانکی ارائه شده به فعالان اقتصادی در قالب اشخاص حقیقی و حقوقی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی افزود: بانک ملی همچنین از طرح‌های گردشگری در صورت داشتن معرفی از سوی وزارت میراث فرهنگی از طریق اعطای تسهیلات بانکی حمایت می‌کند و مشکل بودجه‌ای در این زمینه ندارد.

وی به انتشار برخی صورت‌های مالی و تحلیل‌هایی که آنها را غیرمصفانه خواند، اشاره کرد و اظهار داشت: بانک ملی در جنگ اقتصادی بی‌تفاوت نبوده است و تلاش می‌کند تا همچنان مورد اعتماد مردم باشد.

عضو هیئت مدیره بانک ملی بیان کرد: امسال نیز این بانک در زمینه تامین مالی توسعه زیرساخت‌ها در کنار دولت و ملت قرار گرفته است و برای نمونه از چند ماه پیش مشارکت در تامین ‌مالی آزادراه مراغه – هشترود را به عنوان یکی از طرح‌های زیرساختی برعهده گرفته و از سایر بانک‌ها نیز دعوت شده تا اعتبار سهم دولتی را برای تکمیل این طرح تامین کنند که با موافقت بانک‌های تجارت و رفاه کارگران قرار گرفته است.

موسوی تاکید کرد: کنسرسیوم بانکی تامین مالی باقی مانده طرح در قالب ماده ۵۶ در وزارت راه و شهرسازی تشکیل شده است که قوت قلبی برای پیمانکاران طرح آزادراه مراغه – هشترود خواهد بود.

وی احداث کمربندی بناب، اتوبان میانه – سرچم و سراب – نیر را از دیگر طرح‌های مشارکتی این کنسرسیوم عنوان کرد و اظهار داشت: شبکه بانکی با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای دولت برای توسعه طرح‌های زیرساختی وارد میدان شده است و بانک ملی نیز نقش سازنده در این شبکه بانکی دارد.

به گفته وی همچنین در راستای افزایش تسهیلات بانکی، حوزه شعب بانک ملی در شهرستان مراغه در مسیر تبدیل به حوزه ممتاز قرار می‌گیرد و اختیارات آن افزایش می‌یابد.

فرماندار: ۱۳۵ نفر طی سه سال اخیر در سوانح جاده مراغه – هشترود جان باخته‌اند

معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز گفت: ۱۳۵ نفر طی سه سال اخیر در حوادث رانندگی جاده مراغه – هشترود جان باخته‌اند که بیشتر اینحوادث در ۳۰ کیلومتری اول آن از سمت مراغه روی داده است.

سیدعلی موسوی بیان کرد: بر این اساس حضور هیئت مدیره بانک ملی برای تشکیل کنسرسیوم بانکی و تامین بودجه‌ای آزادراه مراغه – هشترود، نشان از دغدغه موجود برای تکمیل طرح‌های زیرساختی اولویت‌دار دارد.

بانک ملی ۳۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات اقتصادی پرداخت کرده است

وی ادامه داد: این طرح بزرگ ملی که ۶۰ درصد سهم آن دولتی و ۴۰ درصد آن سهم بانک سپه و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) بوده، نیازمند تامین بودجه است و تزریق ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی این کنسرسیوم اتفاق بزرگی در مسیر تکمیل آن به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا اعضای هیئت مدیره بانک ملی به عنوان یکی از سه بانک تشکیل‌دهنده کنسرسیوم تامین مالی طرح آزادراه مراغه – هشترود امروز، چهارشنبه به این شهرستان سفر کردند و از این طرح بازدید به عمل آوردند.

این کنسرسیوم متشکل از بانک‌های ملی، تجارت و رفاه به میزان ۴۰۰ میلیارد تومان در تکمیل ۴۸ کیلومتر از طرح آزادراه مراغه – هشترود مشارکت می‌کند که ۲۲۰ میلیارد تومان از این اعتبار را بانک ملی، ۱۰۰ میلیارد تومان آن را بانک تجارت و ۸۰ میلیارد تومان دیگر را نیز بانک رفاه تامین خواهد کرد.

مسئولان می‌گویند با تزریق این ۴۰۰ میلیارد تومان و ۳۰۰ میلیارد تومان سهم قرارگاه خاتم و بانک سپه، مجموع اعتبارات به ۷۰۰ میلیار تومان می‌رسد و سال آینده شاهد افتتاح قسمت‌هایی از این طرح خواهیم بود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=26758

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.