2

رژه خودروهای آتش‌نشانی در خیابان‌های مراغه

  • کد خبر : 26720
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
رژه خودروهای آتش‌نشانی در خیابان‌های مراغه
رژه خودروهای آتش‌نشانی و امداد و نجات به مناسبت گرامیداشت هفتم مهرماه و روز آتش‌نشان در خیابان‌های کهن‌شهر مراغه برگزار شد تا بار دیگر یادآوری شود که این تلاشگران بی‌ادعا همچنان در آمادگی کامل به سر می‌برند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن ، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مراغه روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر خودروهای حمل تجهیزات و امداد و نجات، ۶ دستگاه خودرو اطفای حریق نیز در این رژه نمادین به کار گرفته شده است.

«سیدرضا طریقی‌نیا» با بیان اینکه چندین ارگان دیگر همچون اورژانس، هلال‌احمر و راهنمایی و رانندگی در برگزاری این رژه مشارکت دارند، بیان کرد: خودروها از محل سازمان به سمت میدان مصلی و سپس از طریق میدان طلوع فجر و خیابان شیخ‌تاج به میدان شهرداری هدایت می‌شود.

وی ادامه داد: میدان کوره‌خانه، خیابان سعدی و خیابان خلیل‌الله از دیگر مسیرهای این رژه به شمار می‌رود و سپس خودروها از طریق میدان الغدیر و کمربندی و میدان مادر به سازمان برگردانده می‌شود.

عصر امروز، چهارشنبه نیز در آیینی با حضور جمعی از مسئولان محلی از خدمات و ایثارگری‌های آتش‌نشانان مراغه قدردانی خواهد شد.

دلیل انتخاب هفتم مهرماه به عنوان روز آتش‌نشان

روز هفتم مهر ۱۳۵۹ شمسی وقتی که دشمن بعثی به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کرد، آتش‌نشانان منطقه و شهرهای اطراف برای مهار آتش به پالایشگاه رفتند اما حین عملیات اطفای حریق، هواپیماهای دشمن دوباره به بمباران پالایشگاه اقدام کردند که به شهادت شماری از آتش‌نشانان منجر شد.

طرح تعیین این مناسبت به عنوان روز آتش‌نشانی و ایمنی در سال ۱۳۷۹ شمسی توسط ستاد هماهنگی امور ایمنی و آتش‌نشانی کشور پیشنهاد و در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تایید شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=26720

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.