2
فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز؛

سرنوشت شوم کشورهایی که با آمریکا و صهیونیست همراه بودند باید عبرت باشد/ در جنگ ۸ ساله وجبی از خاک ایران به دست بیگانگان نیافتاد

  • کد خبر : 26777
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳
سرنوشت شوم کشورهایی که با آمریکا و صهیونیست همراه بودند باید عبرت باشد/ در جنگ ۸ ساله وجبی از خاک ایران به دست بیگانگان نیافتاد
فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز در مراسم یادواره شهدای منطقه اندیشه گفت: در جنگ هشت ساله دفاع مقدس که بعد از جنگ جهانی دوم طولانی‌ترین جنگ تاریخ معاصر هست، وجبی از خاک کشور به دست بیگانگان نیافتاد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، سرهنگ پاسدار حسین پوراسماعیل در این یادواره که به مناسبت هفته دفاع مقدس در پارک مهر ولایت شهرک اندیشه برگزار شد اظهار داشت: از شگفتی‌ها و ویژگی‌های دیگر جنگ هشت ساله دفاع مقدس این بود که در آن جنگ همه کشورها علیه ما بود و حدود ۴۷ کشور، از عراق حمایت مستقیم انجام می‌داد.
وی با بیان اینکه کشور ایران در یک شرایط کاملا نا برابر وارد جنگ با رژیم بعث صدام شد افزود: به غیر از کشور سوریه و در چند مورد جزئی کشور لیبی، که به کشور ما کمک کردند، تقریبا همه دنیا به رژیم عراق کمک مالی و تجهیزاتی می‌دادند اما با همه این اوصاف، این نیروی باور، ایمان، غیرت و شجاعت بود که پیروز شد.
فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز ادامه داد: اگر تاریخ معاصر کشور را خوب مطالعه کنید خواهید فهمید که طی ۲۱۰ سال گذشته و در دوران شاهان مختلف، بخشی از خاک کشور در قالب عهدنامه‌های ننگین، از کشور جدا شده است اما در انقلاب شکوهمند اسلامی و طی هشت سال جنگ ظالمانه علیه کشور، جوانان عاشورایی چنین اجازه ای به دشمن ندادند.
وی، اتحاد و همدلی، اطاعت و پیروی از ولی فقیه و ایمان را از عناصر اصلی موفقیت ایران در جنگ هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: درست است که در طرف مقابل، دشمن همه امکانات و ابزارهای لازم برای جنگ را داشت ولی هیچ کدام در مقابل اراده و خواست ملت ایران ، توان ایستادگی را ندارد.
سرهنگ پاسدار پوراسماعیل افزود: در حال حاضر هم دشمن زخم خورده همان آمریکا و همراهانش، برنامه‌های گسترده‌ای را علیه نظام مقدس به راه انداخته اند که باید هوشیار باشیم و مثل جوانان دوران جنگ، اجازه تعرض دشمنان به خاک و تمامیت ارضی کشور را ندهیم.
وی گفت: آمریکا در سیاست‌های جدید خود می‌خواهد با استفاده از همسایگان و کشورهای مجاور به ایران فشار بیاورد و با اختلاف‌افکنی بین همسایگان، به اهداف شوم خود برسد ولی کشورهای منطقه بدانند، همراهی با آمریکا و صهیونیست، برایشان گران تمام خواهد شد.
فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز در ادامه با اشاره به صحبت‌های چند روز اخیر رئیس جمهور آذربایجان هم گفت: تکرار تهدیدات رژیم صهیونیستی از زبان جمهوری آذربایجان علیه ایران، نه تنها به نفع باکو نیست بلکه تهدیدی برای موجودیت خود آنهاست، چرا که تاریخ معاصر سرنوشت رهبرانی که به‌ آمریکا و صهیونیسم اعتماد کردند را نشان می‌دهد.
وی در پایان با بیان اینکه هر چند به ظاهر جنگ نظامی علیه ایران تمام شده است گفت: دشمنان با نتیجه نگرفتن از جنگ و تاکتیک نظامی، سراغ جنگ‌های نرم، فرهنگی، قومی، مذهبی و… رفته اند که اگر لحظه ای غفلت و کوتاهی بکنیم، خون هزاران شهید جانباز جنگ هشت ساله را پایمال خواهیم کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=26777

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.