14

شهرک شیلات در هشترود احداث می‌شود

  • کد خبر : 26693
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
شهرک شیلات در هشترود احداث می‌شود
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاوررزی آذربایجان شرقی از احداث شهرک شیلات در شهرستان هشترود خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن ، قاسم جعفروند در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اعلام این مطلب، گفت: شهرک شیلات به صورت زنجیره ارزش آبزی‌ پروری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در هشترود ایجاد می‌شود که شامل تامین بچه‌ماهی، تولید خوراک آبزیان و پرورش انواع ماهی خواهد بود.

وی با بیان این‌که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، ۱۰۰ میلیارد تومان در این شهرک سرمایه‌گذاری خواهند کرد، افزود: خوشبختانه منابع آب و زمین مناسب برای اجرای طرح آبزی ‌پروری در پایین دست این سد وجود دارد و این مجتمع با ظرفیت ۵۰۰ تن در فاز اول و ۱۰۰۰ تن در فاز دوم با اشتغالزایی مستقیم برای ۶۰ نفر ایجاد می‌شود.

وی میزان سرانه مصرف ماهی در استان را ۷.۵ کیلوگرم عنوان کرد و ادامه داد: این سرانه نسبت به سرانه کشور که ۱۲.۵ کیلوگرم است، باید به واسطه فراهم ‌سازی زیرساخت‌های لازم افزایش یابد.

جعفروند ضمن اشاره به کشاورزی قراردادی در شیلات که ضامن ارتقای سطح معیشت کشاورزان است، ادامه داد: کشاورزی قراردادی حلقه بین تولید و مصرف با کمترین دخالت واسطه ایجاد می‌کند. براساس این طرح، تولیدکننده باید بتواند بدون دغدغه تامین نهاده به تولید اقدام کند.

در ادامه مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود نیز گفت: این شهرستان دارای ۹ واحد پرورش ماهی سرد آبی و سه واحد پرورش ماهیان گرم آبی با تولید سالیانه حدود ۲۵۰ تن گوشت ماهی و هم‌چنین یک واحد تکثیر و تولید بچه ماهی با ظرفیت یک میلیون قطعه، بسیار مستعد برای پرورش و تولید گوشت ماهی و انواع فراورده‌های آن است.

مجید احمدی افزود: شهرستان هشترود با داشتن دو رودخانه مهم و دائمی کلقان چای و قرانقو چای و سد سهند هشترود می‌تواند برای ایجاد شهرک‌های پرورش ماهی مناسب باشد و از سرمایه گذاران در این زمینه دعوت می‌شود برای سرمایه گذاری در زمینه تولید آبزیان شهرستان هشترود را انتخاب کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=26693

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.