6

آذربایجان شرقی از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد

  • کد خبر : 26805
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
آذربایجان شرقی از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تمامی شهرهای آذربایجان شرقی از وضعیت قرمز کرونایی حاکم بر این استان خارج شده اند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن ، در جدیدترین رنگ بندی استان ها و شهرستان های مختلف کشور، ۲ شهرستان تبریز و ملکان که تا روز گذشته در وضع قرمز کرونایی قرار داشتند، از امروز به شرایط نارنجی تغییر رنگ دادند و بر این اساس در حال حاضر هیچ یک از شهرهای آذربایجان شرقی وضعیت قرمز کرونایی ندارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه آمار ابتلا به کرونا در این استان سیر نزولی گرفته است، گفت: وضعیت بیماری کرونا در استان از نظر بروز بیماری و تعداد بستری‌ها و فوتی ها متناسب باهم در حال کاهش است.

محمد حسین صومی با بیان اینکه آذربایجان شرقی از نظر میزان واکسیناسیون در کشور در صدر قرار دارد، اظهار داشت: بر اساس آخرین آمارها ۸۶ درصد افراد بالای ۶۰ سال، ۸۰ درصد سنین ۵۰ تا ۶۰ سال، ۷۲ درصد ۴۰ تا ۵۰ ساله ها و ۴۰ درصد ۱۵ تا ۱۸ ساله‌های استان واکسینه شده‌اند.

وی جامعه هدف واکسیناسیون آذربایجان شرقی را سه میلیون نقر اعلام و اضافه کرد: واکسن سینوفارم و برکت برای تزریق دز اول و واکسن سینوفارم، برکت و آسترازنکا (برای دریافت کنندگان دز اول استرازنکا و اسپوتنیک) برای تزریق دز دوم در مراکز واکسیناسیون استان وجود دارد.

صومی یادآوری کرد: ما در مقابل مردم استان متعهد هستیم که در کمترین زمان ممکن و طبق برنامه، واکسیناسیون را انجام دهیم و سعی داریم تا گروه‌های سنی جدید را بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، در کمترین زمان ممکن اعلام کنیم.

وی با بیان این‌که هم استانی‌های عزیز برای دریافت واکسن نیازی به ثبت نام در سامانه واکسیناسیون ندارند، افزود: برنامه واکسیناسیون در استان اندکی جلوتر از برنامه کشوری بوده و معمولا پیش از باز شدن سهمیه ثبت نام استان در این سامانه، واکسیناسیون گروه‌های مشخص شده در استان آغاز می‌شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=26805

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.