6
"تبریزمن" از شایعه تا واقعیت کمبود واکسن برکت در تبریز را پیگیری می کند؛

برکتِ بی حرکت!

  • کد خبر : 26935
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸
برکتِ بی حرکت!
برخی از شهروندان تبریزی در روزهای اخیر با مراجعه به مراکز واکسیناسیون با کمبود واکسن برکت مواجه شده اند که پس از آن، شایعاتی بین مردم در حال انتشار بوده و نیاز به شفاف سازی مسئولان است...

در حالی که مسئولان بهداشتی آذربایجان شرقی از اعلام آمادگی مراکز واکسیناسیون برای افراد بالای ۱۸ سال خبر می دهند اما، شهروندان تبریزی با مراجعه به  مراکز واکسیناسیون با کمبود و گاهاً نبود واکسن ایرانی برکت مواجه می گردند.
خبرنگار “تبریزمن” در جهت خواسته مخاطبان خود و رفع شایعات، در روزهای گذشته از مراکز مختلف واکسیناسیون سطح شهر تبریز بازدید داشت، اما هر بار  با جواب تکراری مواجه شده اند: تنها واکسن سینوفارم داریم!
نکته قابل توجه این که مسئولان مراکز واکسیناسیون شهر تبریز نسبت به زمان تامین واکسن برکت اعلام بی اطلاعی کرده اند در حالی که مردم
شهروندان نیز عنوان می کنند در روزهای گذشته برای تزریق دُز دوم مراجعه کرده اند اما واکسن برکت موجود نبوده است!

▪️مهندسانی نصّاب دستگاه‌ها و راه‌اندازی نرم‌افزارها همگی کرونا گرفته بودند!

این در حالی است که موسسه برکت که وعده داده بود ۵۰ میلیون‌ دُز واکسن ضد کرونا را تا پایان شهریور تحویل دهد احتمالاً بیشتر از ۱۵ میلیون دُز نتواند تولید کند زیرا ظاهراً گروه مهندسان چینی و هندی که برای نصب دستگاه‌ها و راه‌اندازی نرم‌افزارها به کشور آمده بودند، همگی کرونا گرفته و دو تا سه هفته در قرنطینه بودند، در نتیجه خط تولیدی که تقریباً نصب شده بود، امکان بهره‌برداری نداشت!
از قرار معلوم مهندسان چینی و هندی در اواخر مرداد ماه، بهبود یافته و خط تولید هندی در اواسط شهریور به بهره‌برداری رسید و خط تولید چینی هم در مراحل پایانی است و احتمالاً در یک ماه آینده واکسن‌هایش را تحویل می‌دهد.

▪️تاکنون ۱۴ میلیون دُز واکسن برکت تولید و روانه بخش کنترل کیفیت شده است!

مدیر پروژه تولید واکسن “کوو ایران برکت” گفت: مجموع واکسن ایرانی کرونای تحویل داده شده از سوی ستاد اجرایی فرمان امام به وزارت بهداشت به ۶ میلیون دُز رسید.
حسن جلیلی افزود: نزدیک به شش میلیون دُز واکسن ایرانی کرونا را جهت تزریق عمومی تحویل وزارت بهداشت داده‌ایم و پس از صدور مجوز تزریق عمومی واکسن کوو ایران برکت توسط وزارت بهداشت، سرعت تولید نخستین واکسن ایرانی کرونا را افزایش دادیم و تاکنون ۱۴ میلیون دُز واکسن در کارخانه شفافارمد تولید و روانه بخش کنترل کیفیت شده که در این مرحله ۱۶ تا ۲۰ روز بررسی کیفیت واکسن‌ها به زمان نیاز دارد و پس از تأیید کیفیت تحویل وزارت بهداشت می‌شوند.
مدیرعامل کارخانه شفافارمد اضافه کرد: خطوط یک و دو کارخانه شفافارمد در شهرک دارویی برکت هم‌ اکنون فعال و در حال تولید واکسن کرونا هستند و به زودی خبرهای بسیار خوبی برای مردم در زمینه واکسن برکت و دستاورد بزرگ دانشمندان ایرانی خواهیم داشت.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=26935

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.