6

ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی روند کاهشی دارد

  • کد خبر : 27028
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی روند کاهشی دارد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه روند ابتلا به کرونا در استان با سرعت پایین روند کاهشی دارد، گفت: برای جلوگیری از همه گیری کرونا باید ۷۰ درصد جامعه واکسینه شوند و هر ۲ دوز واکسن را دریافت کنند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن ، غلامعلی درستی روز شنبه اظهار کرد: اکنون بیش از ۶۷.۶ درصد افراد بالای ۱۲ سال آذربایجان شرقی واکسینه شده اند اما تا رسیدن به مصونیت جمعی راه طولانی داریم چون این درصد مربوط به دوز اول است در حالی که باید ۷۰درصد کل جامعه هر ۲دوز واکسن را دریافت کرده باشند تا به سمت پیشگیری اساسی و جلوگیری از همه گیری کرونا حرکت کنیم.

وی افزود: با وجود اینکه تعداد مراکز واکسیناسیون و مراکز تجمیعی در آذربایجان شرقی افزایش یافته است و واکسن کافی وجود دارد اما اکنون روزانه ۴۰ تا ۴۵ هزار نفر برای واکسیناسیون مراجعه می کنند در حالی که باید این تعداد حدود ۱۰۰هزار نفر در روز باشد.

درستی گفت: استقبال مردم از واکسیناسیون باید بیش از این باشد تا شاهد پیک ششم کرونا نباشیم .

وی با اشاره به اینکه اکنون یکهزار و ۵۹۰ کرونایی در بیمارستان های آذربایجان شرقی بستری هستند، ادامه داد: به رغم تدابیر انجام شده و کاهش ابتلا، روزانه حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ آزمایش کرونا در آذربایجان شرقی مثبت می شود و حدود ۱۹ تا ۲۰ نفر در روز فوت می کنند.

درستی اضافه کرد: در شهرستان ها طرح محله به محله و خانه به خانه برای واکسیناسیون در حال انجام است و اکنون حدود ۵۶ درصد کل جامعه واکسینه شدند که این تنها شامل دوز اول است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت رنگ بندی آذربایجان شرقی گفت: شهرستان قرمز در استان وجود ندارد اما به جز شهرستان های خداآفرین، کلیبر، هوراند، ورزقان، هشترود و چاراویماق بقیه شهرستان های استان مثل تبریز در وضع نارنجی قرار دارند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=27028

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.