8
عضو هیأت رئیسه مجلس در آیین تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع سلامت آذربایجان شرقی:

هرکس در جایگاه شهدا تخفیف قائل شود، در مسیر دشمن حرکت کرده است

  • کد خبر : 26998
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
هرکس در جایگاه شهدا تخفیف قائل شود، در مسیر دشمن حرکت کرده است
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تجلیل از افراد منتسب به شهدا باعث گسترش فرهنگ شهادت در جامعه می‌شود، اظهار کرد: هرکس دانسته یا ندانسته در جایگاه و ارزش شهدا تخفیف قائل شود، در مسیر دشمن حرکت کرده است، چرا که شهدا چراغ حرکت مردم هستند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن ، روح اله متفکر آزاد روز شنبه ۱۰ مهر در مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع سلامت، ضمن قدردانی از سازمان جهاددانشگاهی استان به دلیل در برگزاری این مراسم، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در کنار سایر نهادها مانند کمیته امداد، جهاد سازندگی و … که با دستور امام خمینی(ره) تاسیس شد، مایه‌ی خیر و برکت برای کشور بوده و ساختارهای لازم برای مدیریت کنش‌های مختلف را مدیریت می‌کند.

وی، جهاد دانشگاهی را مصداق بارز «ما می‌توانیم» دانست و ادامه داد: در دوران دفاع مقدس بعضی افراد با داشتن استدلال‌های بنی صدری معتقد بودند نمی‌شود جنگ را ادامه داد اما بعد از جا افتادن تفکر امام(ره) و راه اندازی بسیج مردمی، معادلات جنگ نیز عوض شد و جهاددانشگاهی نیز یکی از نهادهایی است که همواره بر مبنای نگاه مکتبی به منزله‌ی راه میان‌بر در مسیر پیسرفت خروج از بروکراسی‌های مرسوم بوده است.

وی گفت: بر اساس تحلیل‌های اقتصادی، میانگین رشد اقتصادی در طول هشت سال گذشته صفر بوده و اگر دولت سیزدهم قصد بازگرداندن وضعیت جیب مردم به سال‎‌های ۹۰ و ۹۱ را داشته باشد، باید به مدت شش سال کشور را با نرخ رشد اقتصادی ۸ درصد اداره کند که شاید در ظاهر کاری غیرممکن به نظر برسد اما با توجه به اراده‌ی فعلی مردم، دولت و مجلس و تجربه‌ی موفقی که از کار جهادی دیده ایم، می‌توان به عزت گذشته برگشته و از حالت فشل بودن خارج شویم و معتقد هستیم که خداوند نیز برکت این تفکر را عطا خواهد کرد.

متفکرآزاد با قدردانی از عملکرد دولت سیزدهم در بحث مقابله با کرونا نیز متذکر شد: در دو ماه گذشته مشخص شد که اگر اراده شود می‌توانیم اقدامات خوبی را انجام دهیم، همانطور که در بحث واکسن نیز شاهد این موضوع بودیم.

وی، تاثیر کارهای جهادی در روحیه جامعه را غیرقابل انکار دانست و افزود: شاید در بعضی از موارد جمع‌بندی شود که انجام بعضی از کارها لازم نباشد اما همین کارها در حرکت دادن جامعه و ایجاد روحیه و امید بسیار موثر است؛ همانطور که در اوایل شیوع کرونا جوانان بسیجی معابر را ضدعفونی کردند اما بعدها مشخص شد که این ویروس از سطوح منتقل نمی‌شود اما همان حرکت جهادی بسیجیان روحیه‌ی ایستادگی در برابر کرونا را به جامعه منتقل کرد.

وی با اشاره به از جان‌گذشتگی‌‎های کادر درمان در جبهه مقابله با کرونا تاکید کرد: مدافعان سلامت با فداکاری‌های خود به جامعه پیام دادند که می‌توانند در راه حفظ سلامتی دیگران، از جان خود نیز بگذرند که این کار بسیار بزرگی است، چرا که نزدیک‌ترین افراد بیماران کرونایی نیز نمی‌توانند در کنار بیماران حاضر شوند اما کادر درمان بدون هیچ ترسی بیماران را مداوا کرده و به آنها روحیه می‌دهند.

عضو هیأت رئیسه‌ی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: روحیه‌ی فداکاری، ایثار، جوانمردی و حرّیت کادر درمان چیز کمی نیست و تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع سلامت به معنی باز نگه داشتن این مسیر است اما متاسفانه عده‌ای القاء می‌کنند که تجلیل از شهدا در سایر کشورها انجام نمی‌شود، در حالیکه در تمامی کشورهای دنیا از مقام شهدای آن کشور تجلیل می‌شود.

وی ادامه داد: تدبیر نامگذاری عنوان مدافعان سلامت از سوی رهبر معظم انقلاب کار بسیار ارزشمندی بود و امیدواریم دیگر شاهد از دست دادن جان هیچ انسانی نباشیم و با از بین رفتن این ویروس منحوس شاهد بازگشت جوامع به زندگی عادی شویم.

متفکرآزاد گفت: در کنار جانفشانی‌های مدافعان سلامت که عاشقانه وارد این خط مقدم شده‌اند، اگر یک یاعلی دیگری بگوییم، بحث قرنطینه و منع آمد و شد به سمت فرد محوری پیش خواهد رفت و از خداوند می‌خواهیم اگر این ویروس ساخته‌ی دست انسان ها باشد، همه‌ی کسانی را که عاملان جنایت علیه بشریت هستند، رسوا کند و در این گونه موارد است که به ارزش جمله شهید مطهری که گفته بودند « علم سرعت می‌بخشد، ایمان جهت» پی‌ می‎بریم.

وی در بخش پایانی سخنان خود بر لزوم بازگشایی مراکز آموزشی، دانشگاهی و مدارس تاکید کرد و افزود: امیدواریم با ریشه کن شدن این ویروس و عادی شدن روال زندگی مردم شاهد بازگشایی مراکز آموزشی نیز باشیم چراکه آموزش مجازی صرفا برای عدم تعطیلی است و کیفیت آموزش در این  مدت آسیب زیادی دیده است.

 

 

تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع سلامت وظیفه ما است

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: وظیفه‌ی ما است از خانواده‌های شهدای مدافع سلامت که با داشتن روحیه‌ی ایثار و فداکاری جان خود را فدای انسان‌های دیگر کردند، تجلیل کنیم.

دکتر جعفر محسنی اظهار کرد: از آغازین روزهای جنگ تحمیلی کادر درمان همراه و همسنگر رزمندگان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بوده و امروز سربازان خط مقدم جبهه دفاع از سلامت مردم هستند؛ بر اساس تصمیم شورای عالی اعطای تندیس فداکاری، جهاددانشگاهی متولی تجلیل از خانواده های شهدای مدافع سلامت است .

وی ادامه داد: با توجه به فرارسیدن هفته دفاع مقدس، تصمیم  بر این شد که این مراسم در ایام گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شود، چرا که مدافعان سلامت که هم‌اکنون در خط مقدم جبهه‌ی سلامت حضور دارند، در زمان دفاع مقدس نیز در کنار رزمندگان اسلام حاضر بودند.

وی با بیان اینکه کادر درمان ساعت ها و با اشراف به خطرات بیماری، عاشقانه در کنار بیماران کرونایی حاضر می‌شوند، افزود: وظیفه‌ی ما است از خانواده‌های شهدای مدافع سلامت که با داشتن روحیه‌ی ایثار و فداکاری جان خود را فدای انسان‌های دیگر کردند، تجلیل کنیم.

در پایان این مراسم با اهدای لوح یادبود از خانواده‌های شهدای مدافع سلامت تجلیل به عمل آمد.

 

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=26998

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.