8

افتتاح طرح آبیاری تحت فشار با ۱۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض در هشترود

  • کد خبر : 26952
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۹:۵۸
افتتاح طرح آبیاری تحت فشار با ۱۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض در هشترود
طرح آبیاری تحت فشار با برخورداری از یک میلیون و ۲۵۰ هزار ریال کمک بلاعوض دولتی در پنج هکتار از اراضی روستای «باباکندی‌رود» بخش مرکزی هشترود افتتاح شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن ، مدیر جهاد کشاورزی هشترود روز شنبه افزود: این طرح با ۴۸۰ میلیون تومان هزینه اجرا شد که ۱۲۵ میلیون تومان آن کمک بلاعوض دولتی است و با اجرای آن برای پنج نفر اشتغالزایی شد.

مجید احمدی با بیان اینکه این طرح با حضور نماینده مردم هشترود و چاراویماق و جمعی از مسئولان محلی افتتاح شد، اظهار داشت: با استفاده از این سامانه، راندمان آبیاری در اراضی زیرپوشش به حدود ۷۵ درصد رسید.

به گفته «احمدی» هشترود با اجرای حدود چهار هزار و ۸۱۸ هکتار طرح آبیاری قطره‌ای، از این حیث در سطح آذربایجان‌شرقی پیشرو است.

وی اضافه کرد: امسال برای اجرای این طرح در ۳۲۰ هکتار از اراضی شهرستان برنامه‌ریزی شده و این در حالی است که سال گذشته نیز ۲۸۵ هکتار از اراضی با سه میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان هزینه به این سامانه آبیاری تجهیز شده بود.

مدیر جهاد کشاورزی هشترود با اشاره به مشکل کم‌آبی در سطح شهرستان، اظهار داشت: با توجه به کمبود منابع آبی به ویژه در بخش نظرکهریزی، باید برای مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی به صورت جدی برنامه‌ریزی شود و اجرای طرح‌های آبیاری قطره‌ای گامی مثبت در این زمینه به شمار می‌رود.

وی افزایش عملکرد محصول، کاهش رشد علف‌های هرز، کاهش نیروی انسانی را از دیگر مزیت‌های این روش آبیاری عنوان کرد و مشارکت بیش از پیش کشاورزان شهرستان در زمینه تجهیز اراضی به سامانه آبیاری تحت فشار را خواستار شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=26952

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.