9

طنین اقتدار در رزمایش فاتحان خیبر

  • کد خبر : 27084
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
طنین اقتدار در رزمایش فاتحان خیبر
برگزاری رزمایش «فاتحان خیبر» توسط ارتش جمهوری اسلامی در مرزهای شمال غربی کشورمان، طنین اقتدار نیروهای مسلح برای مقابله توطئه‌های صهیونیست‌ها و در عین حال صدور پیام صلح برای کشورهای همسایه است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن ، رزمایش «فاتحان خیبر» نیروی زمینی ارتش (نزاجا) از صبح جمعه ۹ مهر با حضور تیپ‌های ۲۱۶ زرهی، ۳۱۶ زرهی، ۲۵ نیروی مخصوص (واکنش سریع)، گروه‌های ۱۱ توپخانه، پهپاد، جنگال، ۴۳۳ مهندسی رزمی و پشتیبانی بالگردهای هوانیروز، در شمال غرب کشورمان در محور پلدشت – جلفا آغاز شده است.

برگزاری این رزمایش در جنوب منطقه راهبردی قفقاز، علاوه بر نمایش اقتدار و سطح آمادگی بالای نیروهای مسلح کشورمان برای مقابله با هر گونه زیاده خواهی و توطئه چینی دشمنان این مرز و بوم، پیام های فرامنطقه ای نیز دارد؛ جمهوری اسلامی به هیچ کشور ثالث دوردستی اجازه نمی دهد که با سوء استفاده از تحولات منطقه ای، برای برهم زدن امنیت منطقه و دنبال کردن مقاصد شوم خود تحرکات جاسوسی و نظامی انجام دهد.

آنچه در این میان اهمیت مضاعفی دارد، اجماع مقام های کشوری و لشکر جمهوری اسلامی ایران مبنی بر هدفمند بودن اجرای رزمایش «فاتحان خیبر» با تمرکز بر  تحرکات رژیم صهیونیستی در منطقه قفقاز جنوبی است؛ نام رزمایش نیز هوشمندانه انتخاب شده و یادآور جنگ خیبر می باشد که رسول اکرم پس از هشدار چندباره، توطئه یهودیان را با فتح خیبر خنثی کرد.

از سوی دیگر، برگزاری این رزمایش بزرگ در چارچوب سرزمینی کشورمان، از بدیهیات بوده و نه تنها تهدیدی برای کشورهای همسایه نیست، بلکه در صورت درک درست پیام آن از سوی آنها می تواند زمینه ساز برهم زدن نقشه دشمنان کشورهای منطقه برای برهم زدن ثبات و امنیت آن باشد؛ دشمنان به دنبال برهم زدن روابط دیرپای کشورهای دوست و برادر منطقه قفقاز، از طریق جایگزین کردن آن با تنش های بی حاصل و با هدف تامین منافع بلندمت خود هستند.

بدیهی است که برگزاری رزمایش «فاتحان خیبر» پیام های دیگری نیز برای نیروهای منطقه ای و فرامنطقه ای دارد؛ ایران اسلامی هیچ گونه تغییر در مرزهای تثبیت شده را نمی پذیرد و اجازه کوچک ترین تحرک توطئه آمیز به صهیونیست ها را در منطقه نخواهد داد.

 

امام جمعه تبریز: رزمایش فاتحان خیبر برای همسایه‌ها پیام دوستی دارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به برگزاری رزمایش فاتحان خیبر در شمال غرب کشور، گفت: این رزمایش پیام صلح و دوستی برای همسایه‌ها دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم با بیان اینکه نیروهای مسلح ایران اسلامی حافظان صلح بوده و هستند، افزود: رزمایش فاتحان خیبر با پیام صلح و دوستی برای کشورهای همسایه و جهت ارتقای آمادگی نظامیان برگزار می شود.

وی اظهار داشت: رژیم فتنه گر جهان یعنی اسرائیل غاصب در پی ایجاد اختلال و تنش در روابط حسنه کشورهای مسلمان است و هر چه به موعد مقرر ۲۵ ساله مورد اشاره رهبر انقلاب یعنی پایان حیات این رژیم اشغالگر نزدیک می شویم این توطئه ها و دسیسه ها برای ایجاد اختلاف بین کشورهای مسلمان بیشتر می شود.

آل هاشم پیام دیگر رزمایش فاتحان خیبر را متوجه رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل دانست و اضافه کرد: این پیام این است که توطئه ها و نیرنگ های آنها نمی تواند موعد ۲۵ ساله برای پایان حیات رژیم غاصب را عقب بیندازد و شاید این واقعه مهم تاریخی نزدیک تر هم بشود.

وی خاطرنشان کرد: مناطق مرزی شمال غرب ایران اسلامی مرزهای صلح، دوستی و برادری هستند و این را مسلمانان آن سوی مرز و این سوی مرز به خوبی می دانند و خواهان تداوم این برادری و دوستی در عرصه های مختلف هستند.

آل هاشم به مسئولان کشورهای همسایه توصیه کرد در دام توطئه های رژیم صهیونیستی نیفتند، چرا که اتحاد مسلمانان جهان باید برای مبارزه با استعمار و اشغالگری حفظ شود.

 

طنین اقتدار در رزمایش فاتحان خیبر
تصویری از تجهیزات ارتش در منطقه اجرای رزمایش «فاتحان خیبر»

رزمایش فاتحان خیبر استراتژی منطقه را تغییر خواهد داد

فرمانده تیپ ۲۵ نیروی مخصوص واکنش سریع نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در تبریز با بیان اینکه رزمایش فاتحان خیبر استراتژی منطقه را تغییر خواهد داد، گفت: یکی از توانمندی‌های این تیپ، سرعت عمل بالا، ورود به صحنه عملیات و اجرای ماموریت‌های محوله است.

سرهنگ علی دلاور در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: به لطف خداوند متعال و مدیریت سلسله مراتب فرماندهی نیروی زمینی محوری، همه اهداف از پیش تعیین شده توسط تکاوران تیپ ۲۵ نیروی مخصوص منهدم شد و یکی دیگر از ماموریت های مهم کارکنان ولایتمدار این یگان به صورت کامل و بدون کوچکترین خطا صورت پذیرفت.

وی افزود: در این رزمایش بزرگ ماموریت  اسکورت و تامین  ادوات و تجهیزات شرکت کننده در رزمایش نیز بر عهده تکاوران تیپ۲۵ نیرو مخصوص بود که با روحیه بالا و سلحشوری کارکنان تمام مسوولیت های واگذاری به خوبی صورت پذیرفت.

سرهنگ دلاور با تاکید بر سخنان مسوولان لشکری و کشوری ایران اسلامی  مبنی بر شیطنت برخی کشورهای همسایه و حضور رژیم غاصب صهونیست و تروریست های داعش در منطقه، این گونه رفتارهای بدور از عرف سیاسی را محکوم دانست و اضافه کرد: رزمایش فاتحان خیبر یکی از مهمترین ماموریت های نیروهای مسلح در منطقه بود و پیام آن صلح و دوستی برای دوستان و همسایگان ایران اسلامی  است، اما این تنها گوشه ای از توانمندیهای فرزندان این خاک مقدس است که به طور قطع استراتژی کنونی منطقه را تغییر خواهد داد.

وی ولایتمداری کارکنان نیروهای مسلح را نقطه قوت و مهمی دانست و گفت: رهبری داهیانه امام خامنه ای (مدظله العالی) بر جامعه اسلامی و نوید افول استکبار از سوی ایشان، روحیه سلحشوری و مقاومت را برای تمام آزادگان دنیا در مقابل ظلم، پایدارتر از همیشه خواهد کرد.

طنین اقتدار در رزمایش فاتحان خیبر
نمایی از آتش بر یک هدف در رزمایش «فاتحان خیبر»

نماینده مجلس: کشورهای دوست اجازه توطئه دشمنان ما را در خاک خود ندهند

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به برگزاری رزمایش «فاتحان خیبر» در منطقه شمال غرب گفت: از کشورهای دوست و همسایه انتظار داریم که اجازه توطئه به دشمنان ما را در خاک شان ندهند.

اللهوردی دهقانی افزود: برگزاری رزمایش «فاتحان خیبر» در مرزهای شمال غری کشورمان نشان می دهد که نیروهای نظامی ما در اوج آمادگی دفاعی و رزمی هستند و اجازه هیچ گونه تهدید و دست اندازی به منافع کشورمان از سوی بیگانگان را نمی دهند.

وی اظهار کرد: ما همان طور که سال های سال، اشغال قره باغ را توسط ارمنستان محکوم کردیم، برای ثبات منطقه و احترام به حاکمیت ملی کشورهای واقع در آن، مخالف هر گونه تغییر احتمالی در مرزها هستیم.

وی با بیان اینکه برگزاری این رزمایش از حضور ایران توانمند و طرفدار و صلح و ثبات در منطقه خبر می دهد، اضافه کرد: دوستان و همسایگان ما باید حواس شان باشد که منافع جمهوری اسلامی قابل معامله با کسی نیست و اجازه نمی دهیم ذره ای از منافع مان به خاطر طمع و زیاده خواهی دشمنان نظام به خطر بیفتد.

دهقانی بر تاکید بر لزوم توجه به دیدگاه ها و نظرات ایران در مسایل منطقه ای ادامه داد: ما اجازه نمی دهیم یکی از مرزهای دسترسی به اروپا را از دست بدهیم.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح ما امروز پس از گذشت بیش از چهار دهه تجربه مقابله با دشمنان این مرز و بوم، از هر نظر در اوج اقتدار و توانایی به سر می برند، تاکید کرد: کسانی حق ندازند از دوردست ها بیایند و در مرزهای ما توطئه های شوم و ناامنی را رواج دهند.

وی گفت: پیام رزمایش «فاتحان خیبر» روشن است؛ ما به هیچکس اجازه نمی دهیم که امنیت اقتصادی و فرهنگی و سیاسی و سرزمینی ما را تهدید کند.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی افزود: ایران تمامی تحرکات و فعالیت های دشمنان را در خانه دوستان ما رصد می کند و تحت نظر دارد و دوستان نباید اجازه دهنده توطئه ای علیه مرزهای ما بشود.

وی گفت: پیام این رزمایش کاملا روشن است و امیدواریم که همسایگان ما پیام آن را به درستی درک کرده باشند.

طنین اقتدار در رزمایش فاتحان خیبر

رزمایش فاتحان خیبر نمایش اقتدار ملی ایران است

کارشناس مسایل سیاسی و نظامی و استاد دانشگاه های تبریز نیز با تاکید بر اهمیت برگزاری رزمایش های گوناگون رزمی و دفاعی، گفت: رزمایش فاتحان خیبر در منطقه عمومی شمال غرب کشور در حقیقت نمایش اقتدار ملی جمهوری اسلامی ایران است.

میکائیل جمال پور در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، برگزاری رزمایش ها توسط نیروهای مسلح به خصوص ارتش جمهوری اسلامی ایران را نشانه ای آشکار از قدرت و صلابت دفاعی کشور خواند و افزود: بر اساس تئوری های مختلف نظامی و سیاسی، اغلب کشورها میزان آمادگی دفاعی همسایه ها و سایر کشورها را از نوع رزمایش های برگزاری می سنجند و در این میان رزمایش های ایران به دلیل موقعیت استراتژیک خاص خود در جهان و منطقه، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی رزمایش ها را یکی از مباحث مهم در حکمرانی ممالک دانست که به نوعی نشان دهنده اقتدار نظام ها به شمار می رود و اگر در این خصوص ضعف هایی دیده شود، بدون تردید آن کشور مورد طمع کشورهای استعماری و انسان های طمع کار ، توسعه طلب و قدرت طلب قرار خواهد گرفت.

جمال پور با اشاره به اینکه ایران از زمان های قدیم همواره مورد طمع کشورهای مختلف از جمله انگلیس، روسیه و عثمانی و در عصر حاضر از سوی صدام قرار گرفته است و بارها و بارها تجربه تجاوز به خاک خود را کرده است، اظهار داشت: علت اصلی تمامی این حملات ناشی از ضعف قوای دفاعی کشور بوده است و در آخرین مورد یعنی تجاوز رژیم بعث عراق، تصرف چند هفته ای ایران از سوی ارتش این کشور با توجه به شرایط نابسامان ایران ارزیابی شده بود.

وی از ملت ایران به عنوان مقاوم ترین ملت جهان یاد کرد که در طول تاریخ و در برابر هرگونه تجاوز  با دلاوری ایستادگی کرده است که نمونه اخیر آن مربوط به هشت سال دفاع مقدس می باشد.

جمال پور تحرکات کشورهای همسایه و قدرت طلب را نشات گرفته از ارزیابی های اقتدار ملی دانست و یادآور شد: چون ملت ایران پس از انقلاب اسلامی الهام بخش بسیاری از کشورهای منطقه و جهان شده است، به طور طبیعی این موقعیت برای نظام استکبار قابل هضم نبوده و همواره طی این سال ها تلاش های وافری کرده اند تا این اقتدار ملی را از جمهوری اسلامی ایران بگیرند.

وی ادامه داد: بر همین مبنا نظام سلطه به سرکردگی آمریکا با استفاده از ایادی خود در تعدادی از کشورها به خصوص رژیم جعلی اسرائیل غاصب و برخی کشورهای خاورمیانه با انواع دسیسه ها و توطئه ها در صدد تضعیف اقتدار ملی ایران اسلامی است که البته در هر تلاش خود با شکست قاطعی از سوی ملت ایران مواجه شده اند.

این استاد دانشگاه اعمال تحریم های اقتصادی از سوی استکبار جهانی را نمونه ای از چنین توطئه ها برشمرد.

جمال پور با بیان اینکه آمریکای جهانخوار برای عملی سازی فتنه های خود علیه ایران از افراد غرب زده برای در هم شکستن اقتدار و وحدت ملی ما بهره برداری می کند، گفت: حمله رژیم بعث عراق نیز بر همین مبنا شکل گرفت چون نظام سلطه چنان می پنداشت که اعراب خوزستان به دلیل عرب بودن با ارتش عراق همراهی خواهند کرد که چنین اتفاقی محقق نشد و ملت غیور و متحد ایران اسلامی با اتحاد مثال زدنی طی هشت سال اجازه ندادند ذره ای از خاک وطن به دست بیگانگان بیفتد.

وی افزود: مردم ترک زبان ایران اسلامی لبیک گوی رهبری خود بوده و هرگز از آرمان های نظام و شهدا و رهبری عدول نکرده و نمی کنند چون مردم به نظام اسلامی خود باور عمیق دارند.

این کارشناس مسایل سیاسی ضمن تاکید بر نقش مهم برگزاری رزمایش های مختلف در تامین امنیت و اقتدار ملی، گفت: رزمایش فاتحان خیبر در حقیقت جواب عملی جمهوری اسلامی ایران برای بدخواهان است و در این شرایط حساس تاریخی چنین رزمایشی لازم و ضروری بود  تا قدرت دفاعی ایران به رخ دشمنان و کشورهای متخاصم کشیده شود.

جمال پور پیام روشن رزمایش فاتحان خیبر را بی تفاوت نبودن جمهوری اسلامی ایران نسبت به تحولات سیاسی و نظامی منطقه و حساسیت به فتنه ها و توطئه های استکبار جهانی اعلام کرد.

وی پیشرفت های دفاعی و رزمی ایران طی سال های اخیر را همطراز با کشورهای قدرتمند در این بخش توصیف و اضافه کرد: دشمنان ایران اسلامی باید متوجه باشند که نیروهای مسلح ما همچون دوران دفاع مقدس و به مراتب قوی تر و مستحکم تر از آن دوران  آماده دفاع از خاک میهن هستند.

جمال پور با اشاره به اینکه کشورها را از دشمنان آن می توان شناخت، گفت: بر همین اساس ترکیه و جمهوری آذربایجان به هیچ عنوان برای ایران دشمن نیستند بلکه دشمن اصلی ما آمریکای جهانخوار است.

رزمایش فاتحان خیبر نزاجا از روز جمعه ۹ مهرماه با حضور تیپ‌های ۲۱۶ زرهی، ۳۱۶ زرهی، تیپ ۲۵، گروه ۱۱ توپخانه، گروه پهپاد، جنگال، گروه ۴۳۳ مهندسی رزمی با پشتیبانی بالگردهای هوانیروز در منطقه عمومی شمال غرب کشور و بین محور پلدشت – جلفا آغاز شده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=27084

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.