3
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری:

آذربایجان شرقی جزو سه استان برتر در هنر نقره‌کاری است

  • کد خبر : 27193
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶
آذربایجان شرقی جزو سه استان برتر در هنر نقره‌کاری است
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه در مقوله توسعه، هنرمندان و اهالی فرهنگ نقش بی‌بدیلی دارند، گفت: آذربایجان شرقی در زمینه هنر نقره جزو سه استان برتر است و بیش از ۷۰۰ هنرمندان استان در این زمینه فعالیت می‌کنند که متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل افزایش قیمت نقره و کاهش قدرت خرید مردم، تعدادی از کارگاه های نقره کاری تعطیل شده است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن ، بدر شکوهی در جلسه بررسی مشکلات هنرمندان نقره کار استان با اشاره به پیامدهای بیماری کرونا بر معیشت هنرمندان گفت: بیشترین تاثیر منفی شیوع کرونا بر اهالی فرهنگ و هنرمندان بوده است و امیدواریم با گسترش واکسیناسیون در جامعه، شاهد بازگشت رونق به فضای فرهنگی و هنری استان باشیم.

وی افزود: اخیرا تعدادی از هنرمندان و پیشکسوتان هنر نقره استان در خواست ایجاد یک سازمان مردم نهاد را از شورای توسعه و حمایت از تشکل‌ها کرده‌اند که امیدوارم با تصویب این شورا، این تشکل بتواند در زمینه کمک به گسترش هنره نقره کاری در استان جامه عمل بپوشاند.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی تشکیل بازارچه و نمایشگاه‌های دائمی فروش و عرضه آثار هنرمندان نقره کار در استان را ضروری دانست و گفت: متاسفانه بازار امیریه تبریز در شان آذربایجان شرقی نیست و شهرداری تبریز باید به عنوان متولی این بازار نسبت به مرمت، بهسازی و نوسازی این مجموعه اقدام کند.

روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، شکوهی در پایان مشکلات بیمه‌ای هنرمندان را یادآور شد و گفت: با جلساتی که با سازمان تامین اجتماعی و میراث فرهنگی در این زمینه برگزار خواهیم کرد، انتظار داریم این مشکل تا پایان امسال برطرف شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=27193

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.