6

مرکز آموزش جوار کارگاهی در ارس تاسیس می شود

  • کد خبر : 27184
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
مرکز آموزش جوار کارگاهی در ارس تاسیس می شود
مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد ارس از تاسیس مرکز آموزش جوار کارگاهی در یکی از واحدهای تولیدی ارس خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، میرحسین موسوی با اعلام این خبر گفت:با توجه به رشد روزافزون کارگاه های تولیدی پوشاک در ارس و نیاز مبرم به نیروی کار ماهر دراین حوزه، مرکز آموزش جوار کارگاهی در یکی از صنایع بزرگ تولیدی پوشاک ارس ایجاد و دوره های آموزشی مورد نیاز بصورت مشترک با همکاری سازمان فنی و حرفه ای و سازمان تامین اجتماعی برگزار می شود.
موسوی تامین نیروی ماهر، کاهش آمار بیکاری، کاهش مسمتری بگیران تامین اجتماعی و حمایت از کارگاه های مشمول را از مهم ترین مزایای این طرح عنوان کرد و افزود: طرح جوار کارگاهی در راستای پرورش نیروی متخصص موردنیاز صنایع ارس شکل گرفته است تا بتوان علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار با آموزش و مهارت‌آموزی آنان، سطح دانش و مهارت کارگران مشغول در این صنایع را نیز افزایش دهیم.
وی با اشاره به اینکه در دوران آموزش جوار کارگاهی، کارفرمایان از واریز حقوق و بیمه کارگران معاف می باشند، تصریح کرد : در این طرح متقاضیان اشتغال و مستمری گیران بیمه بیکاری پس از طی دوره آموزشی عملی در کارگاه آموزش دیده و پس از کسب مهارت لازم در همان کارگاه مشغول بکار می گردند.
به گفته موسوی، تاسیس و برگزاری دوره های آموزشی در این مراکز با رعایت استانداردها و نظارت سازمان منطقه آزاد ارس و سازمان آموزش فنی و حرفه ای صورت خواهد گرفت.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=27184

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.