11
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری استان؛

سومین جشنواره برداشت هلو در شندآباد برگزار می شود

  • کد خبر : 27387
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
سومین جشنواره برداشت هلو در شندآباد برگزار می شود
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌شرقی از برگزاری سومین جشنواره برداشت هلو در شهر شندآباد از توابع شهرستان شبستر خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن ، احمد حمزه زاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: این جشنواره روز جمعه برابر با ۱۶ مهر ماه جاری در جاده شبستر-تسوج محوطه بلوار ۳۵ متری شهرداری برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۵ تا ۱۸ به این محل مراجعه و در مراسم ویژه آن شرکت کنند.
وی اظهار داشت: شهرستان شبستر در کنار دارا بودن ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی، از جمله شهرستان‌های برخوردار آذربایجان شرقی در حوزه کشاورزی و باغداری است که همه ساله میزبان گردشگران بسیاری برای ارائه محصولات باغی خود است.
حمزه زاده با اشاره‌ به اینکه توسعه گردشگری شهرستان‌های آذربایجان شرقی در دستور کار میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار دارد، برگزاری جشنواره‌های کشاورزی و باغداری را عاملی مهم در توسعه این بخش از گردشگری عنوان کرد.
وی ادامه داد: رونق اقتصادی روستاها و توسعه بازار فروش محصولات کشاورزی از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره است.
از مجموع ۲ هزار ۴۰۰ هکتار باغ هلو در شهرستان شبستر حدود ۲۸ هزار تن انواع هلو تولید و روانه بازار مصرف می شود که بخش عمده و مرغوب ترین آنها مربوط به باغات هلوی «شندآباد» است.
«شندآباد» یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی است که در بخش مرکزی شهرستان شبستر در ۷۱ کیلومتری شمال غرب تبریز و ۶۹۵ کیلومتری شمال غرب تهران واقع شده‌است.
مردم این شهر اکثراً به شغل کشاورزی مشغول هستند؛ از مهم‌ترین محصولات آن می‌توان به میوه‌های سردرختی در انواع مختلف اشاره نمود که مهم‌ترین آن‌ها میوه هلو با بیش از ۱۰۰ نوع تنوع می‌باشد. مرغوبیت هلوی شندآباد به‌حدی است که شهرت کشوری یافته و به بازارهای اقصی‌نقاط کشور و کشورهای همجوار صادر می‌شود. البته در کنار محصولات باغی، محصولات جالیزی و صیفی‌جات شندآباد هم مرغوبیت و محبوبیت خاص خود را در میان مردم شهرستان شبستر داراست.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=27387

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.