3

آذربایجان‌شرقی، جزو استان‌های امن کشور است/ برخورد با اراذل و اوباش اولویت پلیس/ کشف ۱۲۵ میلیارد تومان کالای قاچاق در سال ۱۴۰۰

  • کد خبر : 27522
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸
آذربایجان‌شرقی، جزو استان‌های امن کشور است/  برخورد با اراذل و اوباش اولویت پلیس/ کشف ۱۲۵ میلیارد تومان کالای قاچاق در سال ۱۴۰۰
فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی گفت: استان ما یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است به طوری که نرخ وقوع سرقت مسلحانه در این استان در ۶ ماهه اول سال، صفر بود و جرایم سازمان‌یافته آنچنانی هم نداشتیم.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، سردار حسین عبدی در نشست خبری خود به مناسبت هفته ناجا با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: نیروی انتظامی استان ۱۵۰ برنامه در طول هفته ناجا در دستور کار قرار داده که ۴۷ مورد آن ابلاغی از مرکز و مابقی برنامه‌های بومی و استانی است.
وی با بیان اینکه شعار امسال هفته نیروی انتطامی، “پلیس هوشمند، امنیت پایدار” است، افزود: نیروی انتظامی در بحث هوشمندسازی جزو پیشگامان در بین سازمان‌های دولتی بوده است و از سال‌ها قبل هوشمندسازی را آغاز کرده که البته سرعت و تجهیز هوشمندی نیروی انتظامی در سال‌های اخیر رونق پیدا کرده است.
وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در بحث جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های پلیسی توانسته از ابزار فناورانه استفاده بهینه‌ای داشته باشد، گفت: به عنوان مثال اگر در دوران کرونایی شاهد عملیاتی شدن کنترل ترددها به بهترین وجه ممکن هستیم، دلیلش به برقراری ارتباط با ۳۶ میلیون راننده از طریق سامانه‌های ارتباطی برمی‌گردد.

▪️ ۷۵ درصد اقدامات پلیس، مربوط به حوزه خدمت‌رسانی است

فرمانده نیروی انتطامی استان در بخش دیگری از سخنانش، ۷۵ درصد اقدامات پلیس را مربوط به حوزه خدمت‌رسانی برشمرد و افزود: پلیس در حوزه نظام وظیفه، راهنمایی و رانندگی، اماکن، دفاتر پلیس+۱۰ و آموزشگاه‌های رانندگی با استفاده از تکنولوژی‌های فناورانه خدمت‌رسانی می‌کند.
وی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی یکی از امن‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: سطح جرایم در استان ما نسبت به کشور پایین است و میزان جرایم سازمان‌یافته و خشن به صورت چشمگیر از میانگین کشوری پایین‌تر است.

▪️سرقت مسلحانه در استان در حد صفر است

سردار عبدی، پلیس را مسئول برقراری امنیت اجتماعی و فردی دانست و گفت: در شش ماهه اول سالجاری، میزان وقوع سرقت مسلحانه در آذربایجان‌شرقی، ۵۰ درصد پایین‌تر از کشور و تقریبا در حد صفر است و در یکی دو مورد موجود هم سارقان عموما از اسلحه قلابی استفاده کرده بودند.
وی، وقوع شرارت و جعل در استان را به ترتیب ۱۰ و ۱۵ درصد پایین‌تر از میانگین کشوری اعلام و تصریح کرد: در حوزه خدمات‌رسانی هم با افزایش خدمات مواجه بودیم به طوری که میزان افزایش خدمات در حوزه نظام وظیفه ۵۳ درصد بود.
وی ادامه داد: در بخش صدور گواهینامه جدید، تعویض گواهینامه و صدور گواهینامه نیز در ۶ ماهه اول سال به نسبت سال گذشته به ترتیب با کاهش ۲۱، ۸۳ و ۲ درصدی مواجه بودیم.
فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به ثبت یک میلیون و ۹۹ هزار و ۶۸۸ تماس مردمی با پلیس در ۶ ماهه اول سال، گفت: در این رابطه شاهد افزایش ۱۵ درصدی تماس‌ها و افزایش یک درصدی تماس‌های عملیاتی به نسبت سال گذشته بودیم.
وی از ارایه ۱۷ هزار و ۵۳۵ مورد مشاوره در کلانتری‌ها از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: ۶۶ درصد این پرونده‌ها منتج به مصالحه شده‌اند.

▪️کاهش تصادفات و افزایش فوتی‌ها در سال جاری

عبدی در ادامه سخنانش با اشاره به کاهش ۲۲ درصدی وقوع تصادفات درون‌شهری و برون‌شهری در ۶ ماهه اول سالجاری، این امر را ناشی از محدودیت‌های کرونایی دانست و اظهار داشت: در این مدت، شمار متوفیان تصادفات در سطح استان با افزایش ۵ درصدی و شمار مصدومان با کاهش ۴ درصدی مواحه بود.
وی همچنین از افزایش ۳۴ درصدی کشفیات موادمخدر و ۲۳ درصدی دستگیری قاچاقچیان و توزیع‌کنندگان موادمخدر در ۶ ماهه اول سال خبر داد و افزود: در این مدت ۴ هزار و ۴۷۹ کیلو انواع موادمخدر کشف و ۳ هزار و ۲۴۸ قاچاقچی و توزیع‌کننده دستگیر شده‌اند.

▪️رتبه ۲۷ کشوری آذربایجان‌شرقی در حوزه سرقت

فرمانده نیروی انتظامی استان با تشریح عملکرد پلیس استان در حوزه سرقت گفت: آذربایجان‌شرقی در حوزه سرقت، جایگاه ۲۷ کشوری را دارد و در سال جاری، میزان دستگیری سارقان ۱۳ درصد افزایش یافته است که بیشترین میزان سرقت‌ها مربوط به حوزه‌ خانه‌باغ‌ها بوده است.
وی بیشترین فراوانی در بین سرقت‌های مهم را مربوط به سرقت خودرو و محتویات خودرو اعلام کرد و افزود: ۳۰.۳ درصد کل سرقت‌های مهم استان در حوزه خودرو بوده که اگر مردم مراقبت بیشتری داشته باشند با کاهش شدید میزان سرقت‌ها در استان مواجه می‌شویم.
وی با بیان اینکه در ۶ ماهه اول سال وقوع سرقت خودرو در استان نسبت به سال گذشته، ۱۳ درصد کاهش یافته، اضافه کرد: ۹۳ درصد خودروهای مسروقی در استان در این مدت کشف شده است.

▪️کلاهبرداری رایانه‌ای رایج‌ترین جرم سایبری در آذربایجان‌شرقی

سردار عبدی با اشاره به اینکه در سال جاری‌ ۲ هزار و ۳۰۲ پرونده کلاهبرداری در استان تشکیل شده، گفت: در تشکیل پرونده‌های کلاهبرداری، شاهد افزایش دو درصدی بودیم و ۸۹ درصد پرونده‌ها نیز کشف شده‌اند.
وی بیشترین جرایم سایبری را مربوط به کلاهبرداری رایانه‌ای، برداشت پول از حساب و هتک حیثیت افراد دانست و خاطرنشان کرد: در حوزه جرایم سایبری در ۶ ماهه اول سال با رشد ۱۳ درصدی مواجه بودیم و البته در کشف جرایم فضای مجازی هم رشد ۱۸ درصدی داشتیم.

▪️دستگیری یکهزار متهم مرتبط با قاچاق در ۶‌ماه اول سال

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پلیس امنیت اقتصادی به صورت تخصصی از یکسال پیش آغاز به کار کرده، افزود: سالجاری ۹۳۸ پرونده در حوزه قاچاق تشکیل و یکهزار نفر در این رابطه دستگیر و ۴۹۲ دستگاه خودرو نیز متوقف شده است و ارزش کشفیات حوزه قاچاق در این مدت ۱۲۵ میلیارد تومان بوده است.
وی همچنین از تشکیل ۱۱ پرونده تسهیلات غیرمجاز بانکی، ۳ پرونده اختلاس و ۳۵ پرونده احتکار در ۶ ماهه اول سال در استان خبر داد و تعداد افراد دستگیر شده در این رابطه را ۲۱۹ متهم اعلام کرد.

▪️ انهدام ۵ باند تهیه و فروش سلاح و مهمات در استان

وی با اشاره به متلاشی شدن ۵ باند تهیه و فروش سلاح و مهمات در استان در ۶ ماهه اول سال گفت: میزان کشفیات سلاح و مهمات در این مدت نسبت به سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته است.
سردار عبدی در خاتمه سخنانش برخورد جدی با اراذل و اوباش را از اولویت‌های پلیس دانست و افزود: در بهار و تابستان امسال، دستگیری اراذل و اوباش در سطح استان، رشد ۱۳۸ درصدی داشت به طوری که در این مدت ۱۵۲ نفر از اراذل و اوباش دستگیر و مقدار قابل توجهی سلاح سرد و گرم از آنها ضبط شده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=27522

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.