16

مقاوم‌سازی و تحکیم بستر کلیسای سهرل شبستر

  • کد خبر : 27455
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
مقاوم‌سازی و تحکیم بستر کلیسای سهرل شبستر
معاون میراث‌فرهنگی آذربایجان شرقی از مقاوم‌سازی و تحکیم بستر کلیسای سهرل شبستر خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن ، علیرضا قوچی ضمن اعلام این خبر گفت: کلیسای سهرل در روستایی از توابع شهرستان شبستر بر روی تپه‌ای واقع و بنای آن از آجر ساخته‌شده است.

وی ادامه داد: قدمت بنای کلیسای سهرقه (سهرل) به قرن ۵ و ۶ میلادی نسبت داده‌شده، اما بنای اصلی بارها براثر ویرانی تجدید بناشده و قدمت بنای فعلی که توسط معماران روسی و فرانسوی و استادکاران آذربایجانی ساخته‌شده حدودا به سال ۱۸۴۰ میلادی متعلق است.

وی بابیان این‌که مرمت و ساماندهی این کلیسا همواره طی سال‌های گذشته در دستور کار این اداره کل قرارگرفته، از مقاوم‌سازی و تحکیم بستر این کلیسای تاریخی توسط متخصصان معاونت میراث فرهنگی استان خبر داد و گفت: سال گذشته در راستای مقاوم‌سازی و تحکیم بستر این کلیسا، دیواری حائل در بخش پایین تپه با هدف جلوگیری از رانش خاک اجرا شد، همچنین به منظور شمع‌بندی طی سال جاری ۶ حلقه چاه در عمق ۱۲ متر و قطر ۱۳۰ سانتی‌متر، بتن‌ریزی و میلگرد گذاری شده است.

روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی؛ قوچی اظهار کرد: همچنین در ادامه این عملیات شش حلقه چاه دیگر در عمق متوسط سه متر و قطر ۱۳۰ سانتی‌متر در حال اجرا است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=27455

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.