3

جابجایی روزانه ۴۰ هزار مرسوله پستی در آذربایجان‌شرقی/ توسعه موزه تمبر تبریز

  • کد خبر : 27525
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰
جابجایی روزانه ۴۰ هزار مرسوله پستی در آذربایجان‌شرقی/ توسعه موزه تمبر تبریز
مدیرکل پست آذربایجان‌شرقی از جابجایی روزانه ۴۰ هزار مرسوله پستی داخلی و خارجی توسط ۲۱۰ نامه‌رسان این استان در ۶ ماهه اول امسال خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، محمد پوربزرگ در نشست خبری خود با خبرنگاران به مناسبت روز جهانی پست برگزار شد با اعلام مطلب فوق، اظهار داشت: بیشترین مبادلات خارجی پست آذربایجان‌شرقی در مدت یادشده به ترتیب با کشورهای آلمان، استرالیا، انگلیس و کانادا بوده است.
وی با بیان اینکه شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با ۱۹۲ کشور جهان مبادلات پستی دارد و آذربایجان شرقی نیز از این قاعده مستثنی نیست، گفت: روزانه توسط ۱۰۷ خط مبادله از یکهزار و ۲۰۰ نقطه خدمات پستی ارایه و مرسولات ارسال می‌شود و بر این اساس ۲هزار نفر در پست آذربایجان‌شرقی خدمات ارایه می‌دهند.
مدیرکل پست آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه پست استان در شاخص‌های توسعه و کیفیت رتبه‌های اول کشور را کسب کرده، افزود: ۹۷.۵درصد توزیع موفق مرسولات را در ۲سال گذشته داشتیم و ۲.۵درصد باقی مانده مرسولات به علت درج اشتباه آدرس‌ها یا نقل مکان کردن صاحب نامه، برگشتی بوده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه شاخص درآمدی پست آذربایجان‌شرقی ۴۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته، خاطرنشان کرد: در تجارت الکترونیک ۴۰درصد افزایش داشتیم و با ۷۰۰ فروشگاه در این خصوص قرارداد مستقیم داریم.
پوربزرگ با اشاره به اینکه پست استان در دوران کرونا یک روز هم تعطیلی نداشت، گفت: ۴۰درصد همکاران پست مبتلا به کرونا شدند.
مدیرکل پست آذربایجان‌سرقی با اشاره به بروزرسانی۸۰ درصد ناوگان خودرویی پستی استان، افزود: در راستای هوشمندسازی خدمات پستی، سیستم سورتینگ از مردادماه جاری در تبریز مستقر و مشغول ارایه خدمات می‌باشد.
وی با اعلام اینکه به طور متوسط هر نامه‌رسان ۱۵۰ مرسوله را روزانه توزیع می‌کند، از مسئولان خواست تا طرح سختی کار همکاران نامه‌رسان را پیگیری کنند تا در مجلس معطل نماند و مورد تصویب نمایندگان قرار گیرد.
پوربزرگ در خاتمه سخنانش از توسعه نخستین موزه تمبر ایران در تبریز خبر داد و افزود: این موزه در خرداد ماه امسال در خانه تاریخی مجتهدی‌ها افتتاح شده و آثار تمبری مربوط به دوره قاجار و جمهوری اسلامی در ان نگهداری می‌شود و در تلاشیم آثار تمبری پهلوی اول و پهلوی دوم را نیز به مجموعه موجود اضافه کنیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=27525

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.