4
سرپرست معاونت امور تولیدات دامی اعلام کرد:

عرضه گسترده تخم‌مرغ به نرخ شانه‌ای ۴۲ هزارو ۵۰۰ تومان از امروز

  • کد خبر : 27479
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
عرضه گسترده تخم‌مرغ به نرخ شانه‌ای ۴۲ هزارو ۵۰۰ تومان از امروز
سرپرست معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از آغاز توزیع گسترده تخم‌مرغ در سطح مراکز عرضه سراسر کشور با قیمت شانه‌ای حدود ۴۲ هزارو ۵۰۰ تومان از امروز (۱۷ مهرماه) خبرداد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن ، روز شنبه وزارت جهاد کشاورزی، «حسین دماوندی نژاد» افزود: تولید ماهانه تخم مرغ در کشور به حدود ۱۰۰ هزار تن رسیده که این میزان از مصرف کشور کمی بیشتر است و به این ترتیب هیچ مشکلی در تامین تخم مرغ مورد نیاز کشور وجود ندارد.

سرپرست معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: اتحادیه سراسری مرغ تخم گذار هم توافقاتی برای واردات تخم مرغ از کشور ترکیه داشته که این واردات هم در حال انجام است.

وی اظهارداشت: با توجه به واردات و مازاد تولید پیش بینی‌های لازم برای تامین افزایش تقاضای تخم مرغ هم صورت گرفته و به این ترتیب مشکلی هم در تامین مازاد تقاضای شش ماهه دوم سال وجود ندارد.

این مقام مسئول در معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی افزود: تمام تلاش مان این است که با حفظ تعادل بازار تخم مرغ، آرامش به این بازار بازگردد.

دماوندی نژاد با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز واحدهای تولید مرغ گوشتی و تخم گذار و همچنین دامداران خاطرنشان کرد: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته و تامین ارز مورد نیاز توسط بانک مرکزی نیاز مرغداران به نهاده برای ماه جاری و آینده به طور کامل تامین شده است.

وی افزود: برای جبران کاستی‌ها این نهاده‌ها به سرعت در حال رسیدن به گمرک و ترخیص هستند و در کوتاه ترین زمان در اختیار واحدهای تولیدی قرار می گیرند.

دماوندی نژاد تصریح کرد: با تمهیدات صورت گرفته این نهاده‌ها در ماه‌های پس از آبان نیز به مقدار مورد نیاز تامین و در اختیار دامداران و مرغداران قرار می گیرند.

، طبق آمار وزارت جهاد کشاورزی سالانه بیش از یک میلیون تن تخم مرغ در کشور تولید می شود.

بررسی های میدانی نشان می‌دهد که قیمت هر شانه ۳۰ تایی تخم مرغ در بازار بین ۵۵ تا ۶۳ هزارتومان است که با عرضه گسترده با قیمت شانه‌ای حدود ۴۲ هزارو ۵۰۰ تومان پیش‌بینی می‌شود بهای آن کاهش قابل توجهی یابد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=27479

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.