2
فرمانده انتظامی:

۱۲پرونده اخلال در نظام اقتصادی در آذربایجان‌شرقی تشکیل شد

  • کد خبر : 27507
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
۱۲پرونده اخلال در نظام اقتصادی در آذربایجان‌شرقی تشکیل شد
فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۶ ماهه امسال ۱۲ پرونده اخلال در نظام اقتصادی، ۱۱ پرونده تسهیلات غیر مجاز، سه پرونده اختلاس و ۳۵ پرونده احتکار به ثبت رسیده که ارزش این پرونده‌ها ۴۰۳ میلیارد تومان و دستگیرشدگان در این ارتباط ۲۱۹ نفر بودند.

به گرارش آژانس خبری تبریزمن ، سردار حسین عبدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به فعالیت پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی که از یکسال گذشته در استان آغاز شده، افزود: ۹۳۸ پرونده جرایم اقتصادی به ارزش ریالی ۱۲۵ میلیارد تومان تشکیل شد که در این زمینه ۴۹۲ خودرو توقیف و یک هزار نفر دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه رتبه استان در سرقت مسلحانه ۵۰ درصد کمتر از میانگین کشوری و در حد صفر است، اظهار داشت: میزان وقوع سرقت به عنف هفت درصد، راهزنی، آدم ربایی و تجمع غیرقانونی ۱۴ درصد، وقوع شرارت ۱۰ درصد و جعل ۱۵ درصد کمتراز میانگین کشوری است.

سردار عبدی از کاهش ۲۲ درصدی تصادفات فوتی و جرحی در استان خبر داد و گفت: در ۶ ماهه امسال ۲۷ نفر به دلیل تصادفات رانندگی در استان جان باختند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد افزایش یافته و هشت هزار و ۴۳۷ نفر نیز مصدوم شدند که ۴ درصد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: در این مدت میزان فوتی ها در تصادفات داخل شهری ۹ درصد کاهش و در تصادفات برون شهری ۶ درصد افزایش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش ۳۴ درصدی میزان کشفیات مواد مخدر در استان گفت: چهار هزار و ۴۷۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و سه هزار و ۲۴۸ نفر قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر در استان دستگیر شدند.

وی ادامه داد: تشکیل پرونده در حوزه مبارزه با مواد مخدر ۵۱، دستگیری قاچاقچیان ۲۳ درصد و دستگیری معتادان و تحویل به کمپ ماده ۱۶ و ماده ۱۵ در استان ۱۰۶ درصد افزایش داشته است.

سردار عبدی همچنین با اشاره به اینکه بیشترین آمار سرقت خرد مربوط به خانه‌ باغ‌هاست، گفت: در حوزه سرقت‌های مهم بیشترین فراوانی در حوزه خودرو، قطعات و محتویات خودرو است که ۳۰ درصد کل سرقت‌های استان را به خود اختصاص داده و ۹۳ درصد سرقت‌ها کشف شده است.

وی همچنین از افزایش ۱۳ درصدی جرایم سایبری اشاره کرد و گفت: کلاهبرداری رایانه‌ای، برداشت غیرمجاز از حساب بانکی و هتک حیثیت به ترتیب بالاترین فراوانی را به خود اختصاص داده است که میزان کشفیات جرایم سایبری ۱۸ درصد افزایش یافته است.

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش ۲۰۴ درصدی صدور گذرنامه در ۶ ماهه نخست امسال، اظهار داشت:در این مدت برای ۴۵ هزار و ۴۴۶ نر گذرنامه صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از ۳۶۹ هزار خدمت در دفاتر پلیس+۱۰ ارائه شده، گفت: ۱۶ هزار و ۴۶۰ گواهی نامه جدید صادر شده و میزان تعویض گواهی نامه ۸۳ درصد کاهش و صدور گواهی نامه المثنی ۲ درصد افزایش داشته است.

سردارعبدی تعداد کل تماس‌ها با پلیس ۱۱۰ در ۶ ماهه اول امسال را بیش از یک میلیون تماس اعلام کرد و افزود: ۱۵ درصد افزایش تماس داشتیم و تعداد تماس‌های عملیاتی یک درصد افزایش یافته که تعداد قابل توجهی از تماس‌ها مربوط به ارشاد پلیسی بوده است.

وی بر اهمیت مشارکت دادن مردم در امور و مشارکت در پیشگیری تاکید کرد و افزود: ۱۷ هزار و ۵۳۵ مشاوره در کلانتری‌ها ارائه شده که ۶۶ درصد پرونده ها منجر به مصالحه شده و به شکایات به دادگاه ارجاع نشده است.

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی اظهار داشت: در حوزه نظام وظیفه نیز میزان اعزام ها ۵۳ درصد افزایش داشته و صدور معافیت پزشکی ۱۱ درصد کاهش، صدور معافیت موارد خاص یک درصد و معافیت تحصیلی ۸۹ درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: میزان کشفیات قاچاق اسلحه و مهمات در استان هفت درصد افزایش داشته که در این زمینه پنج باند تهیه و فروش متلاشی شدند.

سردار عبدی با تاکید بر برخورد جدی با ارازل و اوباش در استان گفت: در این زمینه ۵۸ عملیات دستگیری انجام شده که ۱۷۲ نفر دستگیر شدند که از آنها انواع سلاح سرد، قمه و چاقو کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه چندین سال است که هوشمندسازی پلیس آغاز شده افزود: در سال‌های اخیر هوشمندسازی و تجهیز پلیس سرعت یافته است چرا که دیگر به شکل سنتی نمی‌توان پیشگیری و کشف جرایم را عملیاتی کرد.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی با سامانه‌های موجود با ۳۶ میلیون راننده ارتباط دارد گفت: کنترل مرزها به صورت اوپتیکی صورت می‌گیرد و مرزهای ما از امن‌ترین مرزها است که دستاورد هوشمندسازی نیروی انتظامی است.

وی ۷۵ درصد کارهای نیروی انتظامی را ارائه خدمت به مردم عنوان کرد و ابراز داشت: بخش‌های مختلف پلیس از قبیل صدور گذرنامه، گواهینامه، پلیس+۱۰ و غیره به صورت الکترونیک و فناورانه صورت می‌گیرد، تبادل احکام و نامه‌ها بین نیروی انتظامی با پزشکی قانونی، دادگستری و مراجع رسمی به صورت الکترونیکی است و در آینده نزدیک نیازی به انتقال متهم نخواهیم داشت.

سردار عبدی سطح وقوع جرایم را بسیار پایین‌تر از میانگین کشوری دانست و ادامه داد: جرایم خشن بسیار پایین‌تر از سایر استان‌ها است که مدیون فرهنگ مردمی و نظارت‌های اجتماعی و خودمراقبتی در کنار وجود علمای دینی در استان است تا شبکه‌های سازمان یافته جرم در این استان شکل نگیرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=27507

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.