14
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان:

نیروگاه های آذربایجان‌شرقی ملزم به رعایت استانداردهای زیست محیطی هستند

  • کد خبر : 27830
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶
نیروگاه های آذربایجان‌شرقی ملزم به رعایت استانداردهای زیست محیطی هستند
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت : تمهیدات زیست محیطی نیروگاه ها بایستی متناسب با سوخت مصرفی آنها باشد و الزامات و استانداردهای خروجی دودکش در هر نوع سوخت رعایت شود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن ، حسن عباس نژاد روز دوشنبه در حاشیه بازدید میدانی از شهرکهای صنعتی اطراف شهر تبریز که با حضور دادستان مرکز آذربایجان شرقی انجام گرفت، افزود: به غیر از نیروگاه تبریز که در مواقع اضطراری از سوخت نفت کوره استفاده می کند، هیچ واحد صنعتی دیگری از سوخت مازوت استفاده نمی کند.

وی ادامه داد: با تیم سازی و افزایش تعامل بین دستگاهی که در استان صورت گرفت، از فعالیت واحدهای آلاینده هوا جلوگیری شده است به طوری که همه واحدهای صنعتی استان به ویژه کلانشهر تبریز به غیر از نیروگاه تبریز از سوخت پاک استفاده می کنند.

عباس نژاد اظهار کرد: با توجه به هماهنگی های انجام شده، شرکت پخش فرآورده های نفتی آذربایجان شرقی از توزیع سوخت نفت کوره جلوگیری می کند، ضمن اینکه از فعالیت واحدهای بازیافت غیرمجاز نیز ممانعت می شود.

وی گفت: خوشبختانه واحدهای پتروشیمی و پالایشگاه تبریز نیز با توجه به پیگیری های انجام شده و همت مسئولان این واحدها، میزان آلایندگی خود را با اجرای طرح های مختلف از قبیل تصفیه فاضلاب و بازچرخانی پساب و جمع آوری گازهای خروجی و مدیریت پسماند و احداث کارخانه جدید گوگرد به حداقل رسانده اند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه رعایت استانداردهای خروجی دودکش از الزامات قانونی حاکم بر فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی است، افزود: نیروگاه ها بایستی متناسب با نوع سوخت مصرفی تمهیدات لازم را برای جلوگیری از آلودگی ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: پیگیری ها ی انجام شده و حضور به موقع اکیپ های پایش شبانه، منجر به کاهش آلودگی در سطح استان شده، اما متاسفانه مصرف سوخت نفت کوره بدون رعایت استانداردهای خروجی دودکش در نیروگاه ها با توجه به نزدیکی نیروگاه تبریز به شهر و مراکز مسکونی باعث افزایش بار آلودگی هوای شهر شده است.

وی یادآوری کرد: در این زمینه مکاتباتی با مسئولان و نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی انجام گرفته تا پیش بینی ها و تمهیدات لازم جهت استفاده ظرفیت های لازم انجام گیرد.

عباس نژاد گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری وضعیت کیفیت هوای شهر تبریز به ترتیب شامل ۴۷ روز پاک و ۱۳۶ روز سالم و ۳ روز ناسالم برای گروه های حساس بوده و خوشبختانه روز ناسالم برای تمامی گروه ها نداشته ایم.

کلان شهر تبریز با مشکل آلودگی هوا به ویژه در فصول سرد سال مواجه است؛ استقرار مناطق صنعتی و صنایع سنگین در غرب تبریز، بروز آلودگی هوا در این شهر را تشدید می کند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=27830

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.