8
مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد:

آغاز تزریق واکسن پاستوکووک به دانش آموزان آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 28033
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
آغاز تزریق واکسن پاستوکووک به دانش آموزان آذربایجان شرقی
مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز از آغاز تزریق واکسن پاستوکووک به دانش آموزان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: از روز گذشته واکسن‌ ایرانی-کوبایی پاستوکووک در سطح استان توزیع شده و دانش آموزان (گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ ساله) می‌توانند از این واکسن در کنار واکسن سینوفارم دریافت کنند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن ، دکتر سیمین خیاط زاده سه شنبه شب، ۲۰ مهرماه، در گفت‌وگوی خبری، از واکسیناسیون ۵۸ درصدی دانش آموزان استان خبر داد ‌و افزود: تزریق دز سوم واکسن آسترازنکا و سینوفارم نیز به کادر بهداشت و درمان و بیماران خاص استان آغاز شده است.

وی با بیان این‌که اکنون دز اول و دوم تمامی واکسن‌های کرونا در سطح استان موجود بوده و تزریق می‌شوند، خاطرنشان کرد: فقط دز دوم آسترازنکا برای تمامی افراد و دز سوم برای کادر بهداشت و درمان در استان تزریق شده و دز اول آن نیز به صورت محدود و فقط در شرایط خاص تزریق می‌شود.

وی در ادامه از واکسیناسیون ۷۶ درصدی جمعیت بالای ۱۸ سال استان خبر داد و افزود: انتظار داریم تمامی افرادی که زمان دریافت دز دوم آن‌ها رسیده هر چه سریعتر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند چون اثربخشی این واکسن تنها پس از گذشت دو هفته از دریافت دز دوم ایجاد می‌شود.

خیاط زاده در ادامه با اشاره به روند کاهشی بستری‌های کرونایی در استان، گفت: اکنون ۱۲۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند اما همچنان آمار فوتی‌ها کاهش چندانی نداشته و میانگین روزانه به ۱۹ الی ۲۰ فوتی رسیده است.

وی افزود: در طول هر شبانه روز از ۳۰۰۰ تست کرونای انجام گرفته در استان، حدود ۱۰۰۰ مورد (۳۰ درصد کل آزمایشات) مثبت گزارش می‌شوند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=28033

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.