15
در حاشیه اکران عمومی فیلم سینمایی پوست مطرح شد؛

اگر منتظر تهران می‌ماندیم، پوست هیچوقت تولید نمی‌شد!

  • کد خبر : 28148
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴
اگر منتظر تهران می‌ماندیم، پوست هیچوقت تولید نمی‌شد!
کارگردان فیلم سینمایی پوست گفت: پوست، جدای از تلاش بچه‌های تبریز نیست. اگر منتظر تهران می‌ماندیم، پوست هیچوقت تولید نمی‌شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، فیلم سینمایی دری (پوست) ساخته برادران بهمن و بهرام ارک، عصر امروز بر روی پرده پردیس سینمایی قدس تبریز رفت تا اکران عمومی اولین فیلم ترکی سینمای ایران در سینماهای کشور آغاز شود.

▪️پوست، فیلم آذربایجان است

بهرام ارک؛ کارگردان فیلم پوست، قبل از آغاز اکران فیلم، طی سخنانی کوتاه گفت: پوست، حاصل زحمات و تلاش‌های همه عوامل فیلم است و اگر به موفقیتی دست یافته، مرهون زحمات همه دوستان است.
وی با بیان اینکه پوست، فیلم آذربایجان است و جدای از تلاش بچه‌های تبریز نیست، افزود: اگر منتظر تهران می‌ماندیم، پوست هیچوقت تولید نمی‌شد. فیلم را با خود بچه‌های تبریز استارت زدیم و با تلاش همین بچه‌ها به پایان رساندیم.

▪️پوست به جوانان آذربایجانی هویت می‌دهد

علی ایمانی راد؛ تهیه کننده فیلم پوست نیز گفت: این فیلم از فرهنگ و فولکلور آذربایجان گرفته شده است و این اصلی‌ترین تفاوت دری با دیگر فیلم‌های سینمایی است.
وی با اشاره به اینکه سینما در ایران به تهران و مرکز منحصر شده، خاطرنشان کرد: هرچند ستون‌های سینمای ایران اغلب آذربایجانی هستند اما باید قبول کنیم که نتوانسته‌ایم از این ستون‌ها حمایت کنیم و نگه‌‌شان بداریم، بنابراین راهی تهران شده و دچار یک فضای کلیشه‌ای شده‌اند.
ایمانی راد افزود: شاید یکی از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد، زنده و احیا نمودن هویتی باشد که ریشه در این آب و خاک دارد و فیلم پوست، تجربه خوبی در این زمینه است و به ما و جوانان ما هویت می‌دهد.

▪️تجلیل از عوامل فیلم پوست

قبل از آغاز اکران فیلم، بهرام ارک کارگردان و علی ایمانی‌راد تهیه کننده فیلم ارک در جمع جوانان و هنردوستان حاضر شده و با آنها عکس یادگاری گرفتند. تجلیل از برادران ارک و تهیه‌کننده فیلم توسط رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی و اهدای لوح تقدیر، و معرفی عوامل فیلم از دیگر حواشی این اکران بود.

شایان ذکر است؛ فیلم سینمایی دری (پوست) به کارگردانی و نویسندگی بهمن ارک و بهرام ارک، محصول سال ۱۳۹۷ هجری خورشیدی است. این فیلم پس از چند فیلم ویدیویی، نخستین فیلم ترکی سینمای ایران است که به صورت حرفه‌ای تولید و اکران می‌شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=28148

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.