3

بانوان بیشتر از آقایان قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت می‌کنند

  • کد خبر : 28065
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
بانوان بیشتر از آقایان قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت می‌کنند
رئیس پلیس راهور ناجا: بانوان بیشتر از آقایان قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت می‌کنند و کمتر دچار سوانح ترافیکی می‌شوند.

سردار “سید کمال هادیانفر” رئیس پلیس راهور ناجا امروز در همایش بانوان فرهنگیار ترافیک که با حضور خانم خزعلی معاون ریاست جمهوری در امور بانوان و خانواده، خانم بیابانی رئیس بسیج جامعه زنان کشور، خانم الهیان نماینده مجلس و جمعی از بانوان فرهنگیار ترافیک، در سالن همایش‌های نورالرضا (ع) ستاد پلیس راهور ناجا برگزار می‌شد، ضمن گرامیداشت هفته ناجا اظهار داشت: ما از سال ۸۴ در پلیس راهور به یک چالش جدی دست پیدا کردیم و آن این بود که اگر می‌خواهیم توسعه انضباط داشته باشیم باید از ظرفیت‌های اجتماعی بهره ببریم.
وی در ادامه با بیان اینکه نقش مادران و همسران در توسعه آموزش و فرهنگ در تمام زمینه‌ها انکارناپذیر است، افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد که در تصادف‌ها، ۶۵ درصد آقایان و فقط ۳۵ درصد خانم‌ها مقصر هستند و بیشتر احتیاط و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را بیشتر و بهتر رعایت می‌کنند.
سردار هادیانفر با اشاره به اهداف مهم پلیس بیان کرد: ۲ هدف جدی را در پلیس راهور داریم که یکی از آن توسعه انضباط ترافیکی و دیگری در حوزه کاهش تصادفات است و نباید فراموش کرد که پلیس نقشش ناظر بر انضباط است و بر اساس قوانین نظارت می‌کند.
رئیس پلیس راهور ناجا در ادامه با اشاره به آمار جانباختگان حوادث ترافیکی اذعان داشت: سالانه حدود ۱۶ تا ۱۷ هزار نفر در سوانح ترافیکی در کشور ما جان خود را از دست می‌دهند و زیان مالی ناشی از این حوادث، معادل ۸ درصد از تولید ناخالص ملی است.
سردار هادیانفر ادامه داد: بیشترین کسانی که در کشور ما در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند افراد ۱۸ تا ۳۵ سال هستند که که جامعه فعال کشور ما هستند.
وی افزود: در بحث تصادف‌ها که یکی از جدی‌ترین معضلات کشور است سومین عامل آمار مرگ و میر و در کشور ما دومین عامل مرگ و میر است و ۱۶ تا ۱۷ هزار جانباختگان حوادث ترافیکی برای کشور ما زیبنده نیست و عدد زیادی است.
سردار هادیانفر درباره نقش سایر سازمان‌های مسئول در حوزه ترافیک بیان کرد: ۳۰ دستگاه در حوزه ترافیک مسئولیت دارند، اما تکالیفی را که قانون بر عهده آن‌ها گذاشته است، کسی مطالبه نمی‌کند و جایی پرسیده نمی‌شود که چه کار موثری در وظیفه‌ای که در بحث ترافیک به آن‌ها محول شده است انجام داده اند؟ و نیاز است که جامعه در این خصوص مطالبه گری کند.
رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: انضباط در هر کشور نشانه توسعه یافتگی است و تمامی نهاد‌ها باید به آن توجه زیادی داشته باشند، یکی از با ارزش‌ترین کار‌ها استفاده از توانمندی خانم‌ها در حوزه انضباط ترافیکی و پیش گیری از تصادفات است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=28065

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.