10
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی مطرح کرد

ضرورت توجه به آموزش معارف زندگی کودکان و نوجوانان

  • کد خبر : 28185
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
ضرورت توجه به آموزش معارف زندگی کودکان و نوجوانان
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: آموزش معارف زندگی برای کودکان و نوجوانان باید مقدم بر مباحث علمی و فنی مدارس باشد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن ٬ حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت هفته ملی کودک با وی، با تاکید بر این‌که بهترین راه برای آموزش معارف زندگی، آموزش عملی آن است، گفت: اولیا و مربیان مدارس و والدین کودکان وظیفه بسیار سنگین و مهمی در آموزش معارف زندگی دارند و این امر مهم با عمل به این معارف در محیط منزل محقق می‌شود.

وی افزود: پدر و مادر مجسمه افکار و اندیشه اسلامی برای آموزش‌های زندگی به فرزندانشان هستند.

وی تاکید کرد: همانطوری که به سواد علمی و فنی کودکان حساسیت داریم، باید به سواد زندگی آن‌ها نیز توجه ویژه داشته باشیم و تاکنون به این موضوع مهم کم توجهی شده است.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان این‌که نباید از فرصت‌های ارزشمند غافل شد، گفت: آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زحمت‌های زیادی را متحمل می‌شوند، اما امن ترین محل برای تربیت صحیح فرزندانمان آغوش گرم و پر از احساس و محبت پدر و مادر است.

وی، فقر عاطفی در کودکان را زمینه خطرناک برای ظهور آسیب‌های جدی در شخصیت بزرگسالی آن‌ها عنوان کرد و گفت: کودکان بخش قابل توجهی از جمعیت جامعه ما را تشکیل می‌دهند و امروزه نیازهای جدید در قالب مهارت‌های زندگی برای تربیت درست آن‌ها نیاز است که باید اولیا و مربیان مدارس، خانواده و دستگاه‌های متولی فرهنگ و تربیت به آن توجه جدی داشته باشند.

وی از انسان‌های موفق امروز به عنوان کودکان آگاه دیروز یاد کرد و گفت: فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مربیان آگاه و متخصص این مجموعه‌های آموزشی و تربیتی باید با محوریت کتاب باشد.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در ابتدای این دیدار، بینش مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مجموعه، گفت: تمامی برنامه‌های هفته ملی کودک بر مبنای شعار این هفته ” حال خوش کودکی رنگ خوش زندگی ” به اجرا در آمده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=28185

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.