2

رقابت بیش از ۴ هزار دواطلب آزمون وکالت مرکز وکلای قوه‌قضاییه در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 28218
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
رقابت بیش از ۴ هزار دواطلب آزمون وکالت مرکز وکلای قوه‌قضاییه در آذربایجان‌شرقی
رییس مرکز وکلای قوه قضاییه آذربایجان‌شرقی از رقابت ۴۰۸۵ دواطلب در آزمون وکالت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه‌قضاییه در استان خبر داد.

معصومه فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار آژانس خبری تبریزمن با اعلام مطلب فوق گفت: این آزمون صبح امروز با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در سه حوزه (دانشگاه فنی حرفه‌ای، شهیدمدنی و پیام‌نور) در تبریز و دو حوزه شهرستان مراغه و مرند برگزاری شد.
وی افزود: آزمون وکالت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه به صورت سراسری و متحدالشکل و با حضور ۸۱ هزار داوطلب در کشور برگزار می‌شود.
رییس مرکز وکلای قوه قضاییه آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مجری برگزاری آزمون همچون سال‌های گذشته، سازمان سنجش کشور است، اظهار داشت: مرکز وکلای قوه قضاییه هیچ دخالتی در برگزاری آزمون ندارد و صرفا عهده‌دار نظارت بر نحوه اجرای مطلوب آزمون است.
وی ادامه داد: آزمون وکالت مرکز وکلا دو مرحله‌ای بوده و داوطلبان در صورت قبولی در آزمون کتبی به مصاحبه شفاهی که به صورت علمی و شخصیتی است، دعوت می‌شوند.
به گفته فرهادی، طراحی و تدوین آزمون امسال همچون ادوار گذشته بود و فقط درس حقوق اساسی به منابع آزمون اضافه شده است.
وی، شمار وکلای مرکز وکلای قوه قضاییه در استان را ۱۶۰۰ وکیل پایه یک و دو اعلام و خاطرنشان کرد: علاوه بر این، ۳۲۸ نفر از قبول شدگان آزمون سال ۱۳۹۸ در حال طی دوره کارآموزی هستند و ۱۹۸ نفر نیز در آزمون سال ۹۹ به مرکز ملحق شده‌اند و در مرحله تکمیل پرونده می‌باشند.
وی اضافه کرد: دوره کارآموزی دو ساله است و در محاکم قضایی و به صورت علمی و عملی طی می‌شود.
فرهادی در خاتمه سخنانش از حضور خبرنگاران در پوشش خبری آزمون و همکاری روسای دانشگاه‌ها و مراکز محل آزمون تشکر و قدردانی نمود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=28218

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.