3
در مراسم آغاز به کار مجمع ورزقانی‌های مقیم تبریز تاکید شد؛

همه پیشرفت‌ها، در گرو اتحاد و احترام است/ کنارگذاشتن همه اختلافات به خاطر منافع منطقه

  • کد خبر : 28270
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
همه پیشرفت‌ها، در گرو اتحاد و احترام است/ کنارگذاشتن همه اختلافات به خاطر منافع منطقه
طی مراسمی با حضور چهره‌های شاخص سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، مجمع ورزقانی‌های مقیم تبریز فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.
به گزارش آژانس خبری تبریزمن، محمدباقر آقایی؛ رییس مجمع ورزقانی‌های مقیم تبریز در آیین گشایش این مجمع با بیان اینکه مثل همه شماها ورزقان را دوست دارم، گفت: همه، خاطرات و علایق ویژه‌ای نسبت به ورزقان داریم، خانواده و عزیزان خیلی از ماها در ورزقان هستند و متاسفانه بسیاری از آنها از فقر، بیکاری و کمبود خدمات اجتماعی و یکسری نابسامانی‌ها و گرفتاری‌ها رنج می‌برند، مجمع ورزقانی‌های مقیم تبریز به منظور کاستن از آلام و رنج و سختی‌های زادگاه‌مان شکل گرفته است.
وی از مجمع ورزقانی‌های مقیم تبریز به عنوان یک تشکل غیرسیاسی و غیردولتی نام برد و افزود: تحکیم وحدت و همبستگی جهت ارتقای فرهنگ و رشد و شکوفایی منطقه در تمامی زمینه‌ها، توسعه منطقه و استعدادیابی و کسب استعدادهای بالقوه، مشارکت و جذب سرمایه‌گذاران، آشنایی ورزقانی‌های ساکن تبریز با همدیگر و تقویت روحیه تعاون و همکاری از طریق تشکیل کمیته‌های تخصصی و برگزاری همایش، سمینار و گردهمایی از مهم‌ترین اهداف تشکیل این مجمع است.
آقایی در خاتمه سخنانش با اشاره به اینکه همه پیشرفت‌های مادی و معنوی در گرو اتحاد و احترام است، خاطرنشان کرد: اساس فکر ما در مجمع ورزقانی‌های مقیم تبریز، قرارگیری در کنار هم با هرگونه اختلاف عقیده، دیدگاه و سلیقه به خاطر منافع منطقه و یافتن راهکارهای لازم برای حل مشکلات منطقه است.
▪️تعهد دهیم؛ کمر به حذف همدیگر نبندیم!
دکتر مهدی آقاپور؛ مستشار دیوان محاسبات کشوری نیز در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: قرآن، مسلمانان را به اطاعت از خدا و رسولش و دوری از اختلاف توصیه می‌کند چرا که اختلاف، سستی و از دست رفتن توان و قدرت مسلمانان در برابر دشمنان را در پی خواهد داشت.
وی افزود: در تمام تشکل‌ها و مجمع‌ها سه شق ممکن مفروض است؛ اعضا از همدیگر حمایت کنند، کاری به کار همدیگر نداشته باشند و یا اینکه همدیگر را حذف کنند. اما من می‌گویم؛ ما حمایت نمی‌خواهیم، بیایبد تعهد دهیم کمر به حذف همدیگر نبندیم.
وی ادامه داد: متاسفانه جامعه ما از این آفت اساسی در رنج است. بنابراین تا زمانی که ایرادات خود را نپذیریم، پیشرفت ممکن نخواهد بود.
آقاپور با بیان اینکه ما همه شرایط لازم برای توسعه و پیشرفت را دارا هستیم، ولی آنچه نداریم وحدت است، گفت: تعهد می‌دهم هر آنچه برای توسعه و آبادانی منطقه محروم ورزقان از دستم برآید، کوتاهی نخواهم کرد.
▪️برای توسعه منطقه ورزقان، راهی بس دور و دراز در پیش است
حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز‌، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، دیگر سخنران آیین افتتاح مجمع ورزقانی‌های مقیم تبریز با بیان اینکه ایجاد یک نقش ملی در افراد نباید مانع از ایفای نقش محلی افراد شود، گفت: امام علی(ع) به مالک اشتر سفارش می‌کند؛ در کنار کارهای بزرگ، انجام کارهای به ظاهر کوچک را فراموش نکند.
وی افزود: بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب، هنوز در منطقه ما روستاهایی وجود دارد که از داشتن راه ارتباطی مناسب محروم‌اند و این نشان می‌دهد برای توسعه منطقه راهی بس دور و دراز در پیش داریم.
میرتاج‌الدینی با تاکید بر ضرورت نوسازی و استحکام‌بخشی خانه‌های روستایی و جایگزینی شیوه‌های مدرن کشاورزی در منطقه ورزقان، خواستار رفع اختلافات و دودستگی‌ها برای پیشبرد بهتر امور و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه و آبادانی شد.
لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=28270

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.