3
یک اداره کل و همه گزینه‌هایش؛

شهرداری، روابط عمومی مقبول و متخصص می‌خواهد!

  • کد خبر : 28293
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
شهرداری، روابط عمومی مقبول و متخصص می‌خواهد!
مدیر روابط عمومی مجموعه شهرداری تبریز بایستی جدای از داشتن توانمندی و تخصص لازم برای مدیریت در این اداره کل، از مقبولیت و سطح تعامل مثبت و فراگیر، مبتنی بر سوگیری و همکاری عادلانه با تمامی رسانه‌ها برخوردار باشد تا با تکیه بر همین تعامل و عملگرایی مثبت، زمینه را برای موفقیت مجموعه شهرداری در تمامی حوزه‌ها، کاهش حاشیه‌ها و مشکلات احتمالی در فضای رسانه‌ای و افکار عمومی فراهم آورد.

به گزارش آزانس خبری تبریزمن، این روزها و پس از شروع به کار عباس رنجبر، به عنوان شهردار تبریز، بحث و گمانه‌زنی‌ها بر سر چینش و انتخاب مدیران ارشد شهرداری تبریز در دوره جدید مدیریتی این مجموعه داغتر از هر زمان دیگری شده است.
در این میان، جدای از اهمیت و حساسیت‌های عمومی و رسانه‌ای پیرامون معرفی معاونین، شهرداران مناطق، مدیران کل، مدیران سازمان‌ها و دیگر مسوولان میانی شهرداری در پروسه انتخاب مدیران، طرح اسامی متعدد و متنوع برای تصدی مسوولیت اداره کل روابط عمومی و بین الملل شهرداری، به جهت ارتباط مستقیم این اداره کل با تعاملات رسانه‌ای، فرهنگی، تبلیغاتی، بین‌المللی و حتی ارتباطات مردمی، بیش از دیگر مدیران دارای اهمیت و حساسیت‌های چند وجهی است.
در حال حاضر و برابر اخبار منتشر شده، برخی گزینه‌ها برای تصدی اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز مطرح شده اند که بررسی و تحلیل سوابق، توانمندی، تخصص، حواشی، روابط، وابستگی‌ها و ابهامات موجود پیرامون هر یک از این گزینه‌ها، نگرانی‌هایی را نزد مدیران داخل شهرداری از یک سو و اهالی رسانه و فعالان فرهنگی از سوی دیگر به وجود آورده است.
شهردار تبریز که به نظر می‌رسد تحت تاثیر برخی مشاوره های خاص و غیرصادقانه، در حال مطالعه و تصمیم گیری برای انتخاب یکی از گزینه‌های لیست فعلی به عنوان گزینه نهایی اداره کل روابط عمومی شهرداری است، باید به این نکته مهم و اساسی توجه جدی داشته باشد که اساسا، مدیری به درد روابط عمومی مجموعه‌اش می‌خورد که جدای از داشتن توانمندی و تخصص لازم برای مدیریت در این اداره کل، از مقبولیت و سطح تعامل مثبت و فراگیر، مبتنی بر سوگیری و همکاری عادلانه با تمامی رسانه‌ها و اهالی رسانه استان برخوردار باشد تا بتواند، با تکیه بر همین تعامل و عملگرایی مثبت با رسانه‌ها، زمینه را برای موفقیت مجموعه شهرداری در تمامی حوزه‌ها، کاهش حاشیه‌ها و مشکلات احتمالی در فضای رسانه‌ای و افکار عمومی فراهم آورد.
تجربه مدیریت‌های ادوار شورا و شهرداری تبریز طی سه دهه گذشته نشان می‌دهد هر وقت اداره کل روابط عمومی شهرداری، مدیری توانمند، متخصص و مقبول و از دل همین مجموعه شهرداری داشته، مدار تعاملات و ارتباطات بین بخشی، درون سازمانی و رسانه‌ای مدیریت شهری حول محور هم‌افزایی و همکاری‌های موثر چرخیده و برعکس، هرگاه مدیری ضعیف، وابسته، غیررسانه‌ای و تحمیلی بر مسند روابط عمومی نشسته، خروجی موفقی نصیب مدیریت شهری تبریز نشده است.
امید که شهردار محترم تبریز که خود از مدیران درون سازمانی شهرداری بوده و شناخت و اشرافیت کاملی نیز بر لایه‌های پیدا و پنهان مدیریتی شهرداری دارد، در انتخاب مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری وسواس و حساسیت بیشتری به خرج دهد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=28293

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.