3

گرامی‌داشت روز جهانی عصای سفید در تبریز در سکوت کامل مسئولین و رسانه‌ها

  • کد خبر : 28276
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
گرامی‌داشت روز جهانی عصای سفید در تبریز در سکوت کامل مسئولین و رسانه‌ها
جامعه نابینایان آذربایجان‌شرقی طی مراسمی با حضور جمعی از نابینایان و کم‌بینایان استان، روز جهانی عصای سفید را در سکوت کامل خبری برگزار کرد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، در این مراسم که عصر جمعه در محوطه دفتر جامعه نابینایان استان در پارک آنالار و آتالار تبریز برگزار شد، جز تنی چند از نیروهای بهزیستی، هیچکدام از مدیران استانی و رسانه‌های خبری زحمت حضور در مراسم و شنیدن و انعکاس مشکلات این قشر را به خود ندادند.
جامعه حدود یکهزار نفری نابینایان و کم‌بینایان آذربایجان‌شرقی سالهاست از نامناسب بودن معابر شهری، عدم اجرای صحیح قانون تخصیص سهمیه سه درصدی اشتغال به نابینایان، بی‌توجهی به پرورش استعدادهای جامعه نابینایان، ناکافی بودن بودجه‌های توانبخشی بهزیستی و پایین بودن بودجه قانون حمایت از حقوق معلولان گلایه دارند.
اعمال سخت و زیان‌‌آور بودن کار نابینایان و تخصیص و اعتبارات و تسهیلات لازم برای خانه‌دار شدن معلولین و نیز تهیه لوازم توانبخشی موردنیاز نابینایان از دیگر خواسته‌های جامعه نابینایان کشور است که متاسفانه تاکنون آنگونه که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.
جامعه نابینایان آذربایجان‌شرقی در کنار سایر معلولین از مدیران و مسئولان استانی و کشوری بویژه نمایندگان مجلس می‌خواهند با جدیت لازم وارد عمل شده و مطالبات حقوقی نابینایان و معلولین را در سطح کلان کشوری پیگیری نمایند.
تجلیل از افتخارآفرینان جامعه نابینایان تبریز در حوزه دانشگاهی، تقدیر از نابینایان تازه ازدواج کرده و قرعه‌کشی و اهدای جایزه به نابینایان شرکت‌کننده، بخشی از مراسم گرامیداشت روز جهانی عصای سفید در تبریز بود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=28276

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.