4

یادواره شهدای ورزشکار آذربایجان شرقی برگزار شد

  • کد خبر : 28419
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
یادواره شهدای ورزشکار آذربایجان شرقی برگزار شد
یادواره 257 شهید ورزشکار آذربایجان‌شرقی قبل از ظهر امروز، همزمان با اولین روز هفته تربیت بدنی و ورزش و با حضور مدیران استانی و شهری، ورزشکاران و خانواده شهدا در محل سالن آمفی تئاتر مصلای اعظم حضرت امام (ره) تبریز برگزار شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی طی سخنانی از نقش شهدا و اسلوب زندگی آنها در هدایت نسل جوان سخن راند و اظهار داشت: همه ما موظف به پاسداری از یاد و نام و خون شهدا هستیم و منش زندگی آنها چراغی است که بر پیش روی ما نورافشانی می‌کند.
ایوب بهتاج افزود: از دیرباز شاهد تأسی ورزشکاران به شهدا و استمداد از روح پاک آنها هستیم و این امر به دفعات برای تک تک ورزشکاران رده‌های المپیکی و جهانی رخ داده است و در مسابقات جهانی کشتی که در نروژ برگزار شد شاهد بودیم که محمدرضا گرایی قهرمان ارزنده کشورمان چگونه با استمداد از شهید گمنام، توانست بر حریف خود چیره شود.
وی ادامه داد: نیاز کنونی جامعه ورزشی ما انگاره‌های فرهنگی هست که سرچشمه آن توسط شهدا پیدا شده و ما نیز در حد توان خود علاقه‌مندیم تا با حفظ شأن و منزلت شهدای والا مقام، در مجموعه‌های ورزشی خود یادمانی از این عزیزان داشته باشیم.

▪️جوانان و ورزشکاران، به دستاوردهای انقلاب توجه ویژه داشته باشند

مدیرکل دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این مراسم گفت: در ۸ سال دفاع مقدس دیدیم که دلاوران و سربازان و سرداران میهن چگونه به مقابله با دشمن تا دندان مسلح پرداختند و در پشت جبهه زندگی در جریان بود و مسابقات ورزشی و رزمی نیز برای حفظ روحیه رزمندگان اسلام برگزار می‌شد.
سردار عباسقلی‌زاده ادامه داد: جوانان و ورزشکاران امروزی حتماً توجه ویژه‌ای به دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی داشته باشند چرا که بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری بر مبنای ظرفیت‌های همین جوانان بیان شده است.
در ادامه برنامه آوازخوانی سفیدی؛ مرشد پیشکسوت تبریزی و مداحی با صدای مداح اهل‌بیت عصمت و طهارت مهدی خادم آذریان اجرا شد.

▪️تجلیل از خانواده شهدای ورزشکار

در این مراسم از خانواده شهیدصمد اقدمی به عنوان شهید ورزشکار شاخص استان و شهدای ورزشکار استان عباس عبداللهی، صادق عدالت اکبری، نادر برپور، محمدعلی محمدباقری فرشباف، محرم شهبازیان، بهروز فتاحی، رضا قابل‌نژاد، محمدرضا پورحسن، مهدی تربتی، مسعود تربتی، حسن پاکی خطیبی، حمید پاکی خطیبی، اصغر بانان درگاه، طاها جدیدی، مصطفی پیشقدم، ابراهیم امیراحمدی، احمد کوه سلطانی، محمودرضا بیضایی، سیدرضا علوی و سیامک اصغرزاده با اهدای یادبودی از یادواره شهدای ورزشکار استان، تجلیل شد.
همچنین از سیدمتین هاشمی، بهزاد پروین قدس، محمد ملکی و ناصر یاری از هنرمندان، نویسندگان و فعالان ادبی حوزه آثار، شهادت و مقاومت تجلیل به عمل آمد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=28419

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.