13

«تکه‌های سنگین سرب»؛ روایتگر لایه‌های درونی شخصیت شهیدچمران

  • کد خبر : 29110
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
«تکه‌های سنگین سرب»؛ روایتگر لایه‌های درونی شخصیت شهیدچمران
تهیه‌کننده و کارگردان نمایش «تکه‌های سنگین سرب» گفت: این نمایش، روایتگر زوایای پنهان زندگی و لایه‌های درونی شخصیت شهیدچمران از زبان همسر لبنانی این شهید است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، سعید رضانژاد در نشست خبری سری دوم اجراهای نمایش «تکه‌های سنگین سرب» با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: هر حرکت فرهنگی چنانچه تبلیغ نشود، مغفول مانده و محکوم به شکست خواهد بود، بنابراین امیدواریم رسانه‌ها صدای رسای ما هنرمندان باشند و در انعکاس رویدادهای فرهنگی که بعد از مدت‌ها تعطیلی، کورسویی ایجاد شده، ما را حمایت کنند.
وی با بیان اینکه “تکه‌های سنگین سرب”، مقطعی از زندگی و لایه‌های درونی شخصیت شهید چمران در لبنان را به تصویر می‌کشد، گفت: این نمایش، دیالوگ محور است و تنها دو بازیگر دارد و راوی بعد از شهادت شهید چمران طی نامه‌ای به فرزندان آمریکایی شهید چمران، ایشان را معرفی می‌کند.
این تهیه کننده و کارگردان تبریزی با اشاره به اینکه زندگی شهید چمران دراماتیک و خوره نمایش‌نامه‌نویسان و کارگردانان است، افزود: خوشبختانه نمایش‌نامه‌نویس با انجام تحقیقات گسترده، زوایای پنهان مقطعی از زندگی شهید چمران را بیرون کشیده و ارایه می‌دهد.
وی تولید کارها و اجراهای ضعیف را زمینه‌ساز لوس شدن ومخاطب‌گریزی در ژانر جنگ و دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: من هنرمند و متولیان فرهنگی در پیدایش و تداوم این روند مقصریم چرا که اعمال سلایق و ایده‌های شخصی از سوی سیاست‌گذاران و متولیان فرهنگی استان و کشور و پیاده‌سازی همین کلیشه‌ها از سوی من هنرمند در ژانر جنگ باعث این مشکلات بوده است.
رضانژاد ادامه داد: با دخالت‌های خود، مخاطبان این ژانر را فراری داده‌ایم. اول باید اینها را برگردانیم و مخاطبان موجود را نگه‌داریم و آنهایی که قهرند را آشتی دهیم.
وی اضافه کرد: باید تلاش کنیم با فاصله گرفتن از تولیدات و بازی‌های آبکی و غیرحرفه‌ای، این عرصه را قوی نشان دهیم.
تهیه کننده و کارگردان نمایش “تکه‌های سنگین سرب” با بیان اینکه تا حدودی خودمان را در انتخاب متن و فونداسیون نمایش، انتخاب بازیگر، موفق می‌بینم، گفت: هدف از اجرای این نمایش، ادای دینی هست که به شهید چمران داشتم.
وی، با اشاره به متفاوت بودن زاویه نگاه این نمایش نسبت به اجرای ایوب آقاخانی، خاطرنشان کرد: علیرغم این تفاوت از برادر و خانواده شهید چمران برای دیدن این نمایش دعوت نکردیم چرا که در تهران اجرای آقای آقاخانی را دیده‌ بودند.
رضانژاد در خاتمه سخنانش اجرای نمایش ” تکه‌های سنگین سرب” در لبنان را یکی از ایده‌آل‌های خود اعلام کرد.
شایان ذکر است اجرای دوم نمایش “تکه‌های سنگین سرب” تا ۱۳ آبان‌ماه در سالن تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری ۲۹ بهمن تبریز ادامه خواهد یافت. حامد منافی در نقش شهید مصطفی چمران و نیلوفر علیپور کامران در نقش غاده جابر، همسر لبنانی شهید چمران دو بازیگر این نمایش هستند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=29110

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.