4
گلدیس؛ خاستگاه ۸۰ درصد آموزشگاه‌های زبان تبریز

تخصیص ۱۰درصد درآمدها برای آزادسازی زندانیان

  • کد خبر : 29242
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
تخصیص ۱۰درصد درآمدها برای آزادسازی زندانیان
در طول ۲۸ سال فعالیت موسسه زبان‌های خارجی گلدیس، هزاران زبان‌آموز با طی دوره‌های مختلف، وارد بازار کار و مراکز علنی و آموزشی کشور شده‌اند به گونه‌ای که قریب ۸۰ درصد آموزشگاه‌های زبان تبریز، از این مؤسسه منفک شده‌اند.

تبریزمن- سرویس فرهنگی: حدود ۷۵۴ آموزشگاه زبان‌های خارجی در سطح آذربایجان‌شرقی و ۴۵۲ آموزشگاه در سطح شهر تبریز فعالیت دارند که از این میان، آموزشگاه زبان‌های خارجی «گلدیس» به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز آموزش زبان‌های خارجی در سطح شمالغرب کشور، مطرح است. این مؤسسه طی ۲۸سال سابقه فعالیت، توانسته با جذب بیشترین میزان مخاطب، صدرنشین آموزشگاه‌های زبان‌های خارجی استان در جذب مخاطب باشد.
در بیست و هشتمین سالگشت تأسیس مؤسسه گلدیس، گفت‌وگویی با دکتر هما رفیعیان؛ مؤسس این آموزشگاه فعال و افتخارآفرین ترتیب داده‌ایم که در ذیل می‌آید:

▪️خانم دکتر در ابتدای گفت‌وگو، اطلاعاتی در رابطه با موسسه گلدیس در اختیار خوانندگان قرار دهید:

مؤسسه گلدیس به سال ۱۳۷۲ در یک اتاق کوچک آغاز به فعالیت کرد. از آن سال تاکنون، هزاران نفر در این مؤسسه به آموزش زبان‌های خارجی پرداخته‌‌اند و قریب ۸۰ درصد آموزشگاه‌های زبان تبریز، از این مؤسسه منفک شده‌اند.
گلدیس نخستین مؤسسه در سطح کشور است که به سال ۱۳۸۲ موفق به اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱-۲۰۰۰ شد که این گواهی از آن سال تاکنون به طور مداوم به روزرسانی و تمدید شده است؛ همچنین مدرک دوره‌های پیشرفته زبان انگلیسی این مؤسسه، از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸ طی قراردادی که با دانشگاه تهران منعقد شده بود، توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی آن دانشگاه اِعطا می‌شد.
این مؤسسه با دانشگاه‌های معتبر دیگری نظیر دانشگاه آزاد تبریز، دانشگاه شهیدبهشتی و دانشگاه آنکارا، قراردادهای همکاری داشته است. همچنین این مؤسسه از سوی سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور، دارای مجوز ارائه مدرک به کارکنان دولت می‌باشد.
مؤسسه گلدیس، با راه‌اندازی دپارتمان‌های آموزش زبان‌هایی نظیر کره‌ای، اسپانیایی، ایتالیایی، عربی، انگلیسی، استانبولی، روسی، چینی، فرانسه و آلمانی، گام بسیار مهمی برای شکوفایی و پرورش استعدادهای جوانان ایران و آذربایجان برداشته است.

▪️تفاوت بارز این مؤسسه با سایر آموزشگاه‌های زبان‌های خارجی چیست؟

استانداردهای روش تدریس در این مؤسسه براساس دوره‌های بین‌المللی «سلتا» است و این مؤسسه نخستین مرکز آموزش زبان‌های خارجی در سطح کشور است که براساس استانداردهای معتبر آموزشی و مدیریتی فعالیت می‌کند و منابع آموزشی‌اش، از معتبرترین منابع بین‌المللی، از جمله کتاب‌های انتشارات آکسفورد می‌باشد. همچنین در این مؤسسه، آموزش مدرسان نیز براساس شاخص‌های استاندارد «سلتا» صورت می‌گیرد و این امر سبب ارتقای روش تدریس مدرسان حوزه زبان‌های خارجی در سطح استان شده است.

▪️پاندمی کرونا در فعالیت‌های مؤسسه گلدیس تأثیر داشته یا نه؟

پاندمی همانند سایر مشاغل و اصناف، بر روی فعالیت این مؤسسه نیز تأثیر گذاشته است اما با تدبیر به موقع و تمرکز بر روی آموزش‌ مجازی، این مؤسسه توانسته فعالیت‌های خود را گسترش دهد و با ایجاد تنوع در متد آموزشی، مخاطبان زیادی جذب نماید.
در دوران پاندمی و در راستای عمل به مسؤلیت اجتماعی، به هیچ عنوان نگاه تجاری و تبلیغاتی به موضوع آموزش زبان‌های خارجی نداشتیم. در این مدت، بیش از هر چیزی، تداوم زنجیره آموزش و کسب مهارت‌های زبان‌آموزان موردتوجه‌ بوده است. به گونه‌ای که در سال ۹۹ شهریه‌های دریافتی حتی کمتر از نصف شهریه‌های دریافتی دیگر مؤسسات بود.
همچنین با هدف تقدیر از کادر درمان و مدافعان سلامت کشور، در دوران پاندمی، طرح آموزش رایگان ۴۰۰ نفر از این عزیزان را در سطح ملی به اجرا درآوردیم. البته این موسسه در سایه را‌ه‌‌اندازی سامانه مجازی، فعالیت خود را در سطح ملی و نیز بین‌المللی گسترش داده است.

▪️موسسه در کارهای خیرخواهانه و عام‌المنفعه تا چه حدی پیشگام بوده است؟

مؤسسه گلدیس در کنار ارایه خدمات آموزشی، کارآفرینی و اشتغالزایی، به رسالت و مسئولیت اجتماعی خویش، به عنوان یک مؤسسه فرهنگی-آموزشی، متعهد بوده و هست. این مؤسسه از سال ۱۳۹۱ در انجام امور خیر پیشگام می‌باشد و ۱۰ درصد از درآمدش، صرف آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، پرداخت کمک هزینه آزادی زندانیان و اموری از این دست می‌شود.

▪️اولویت‌های مؤسسه گلدیس چیست؟

به‌روز‌ رسانی مستمر و‌ ارتقای کیفیت ِو سیستم آموزشی با بهره‌گیری از متخصصان توانمند و‌ کارشناسان خبره در حوزه آموزش در واحد تحقیق و‌ توسعه مؤسسه، استفاده از کتاب‌های به‌روز و استاندارد بین‌المللی، بهره‌مندی از استادان برجسته و متخصص در حوزه آموزش زبان، کنترل و‌ نظارت کیفی سیستم، طراحی و ‌برگزاری دوره‌های جدید از جمله دوره‌های پرطرفدار مکالمه محض، بدون تمرکز بر گرامر/ دوره‌های ویژۀ آموزش زبان با فیلم/ پکیج‌های vip، با مدرسان vip و تعداد محدودی زبان‌آموز و …، ارایه مدرک در تمام سطوح از طرف دانشگاه آزاد اسلامی، ارایه مشاوره در زمینه‌های مختلف فراگیری زبان‌های خارجی، مجری برگزاری آزمون‌های رسمی آیلتس با مجوز رسمی از سازمان سنجش و آموزش کشور به عنوان آفسایت مؤسسه عصر دین و دانش در بهترین هتل شمالغرب، ارایه مشاوره رایگان برای شرکت‌کنندگان در آزمون آیلتس از اولویت‌های موسیه گلدیس است.

▪️چه برنامه‌هایی برای توسعه موسسه در آینده دارید؟

پلتفرم و اپلیکیشن اختصاصی گلدیس از اواخر سال ۱۳۹۸ طراحی شده و هم‌اکنون در حال به‌روزرسانی است. برای تبدیل این مؤسسه به قطب تربیت مدرس و نیز برگزاری دوره‌های پیشرفته‌تر آموزش حرفه‌ای زبان و دوره‌های vip، هدفگذاری کرده‌ایم و انتظار داریم مسئولان و اصحاب رسانه ما را در این راه یاری نمایند.

▪️همکاری نهادهای مرتبط با فعالیت مؤسسه، چگونه است؟

با وجود حمایت‌های ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش، برخی کارشناسان اداری و نیز برخی نهادها با این نوع مؤسسات که جزء کارگاه‌های کارآفرینی و اشتغال‌زایی هستند، برخورد مناسبی ندارند و موانعی سر راه‌شان ایجاد می‌کنند که رفع این موانع، وقت و انرژی زیادی از مدیران مؤسسات می‌گیرد.

▪️موسسه گلدیس در طول سال‌های فعالیت، چه موفقیت‌هایی را به دست آورده است؟

بنده به عنوان مؤسس و مدیرعامل گلدیس در سال‌های ۱۳۸۵، ۱۳۹۳ و ۱۳۹۵ به عنوان کارآفرین نمونۀ استان انتخاب شده‌ام. همچنین مؤسسه گلدیس به عنوان واحد نمونه جشنواره کارآفرینان برتر سال ۱۳۹۵ و نیز واحد نمونه سلامت‌محور استان در سال ۱۳۹۹ شناخته شده است.

▪️به عنوان سوال پایانی بفرمایید بهترین دوره برای آموزش زبان کدام است؟

بهترین سن برای آموزش زبان، دوران کودکی است. با توجه الزامی بودن آشنایی با زبان‌های خارجی برای ارتباط با جهان، بهتر است والدین ارجمند به آموزش زبان خارجی فرزندان‌شان، اهمیت بدهند و از سنین پایین آنان را به زبان‌آموزی تشویق نموده، شرایط لازم را برای‌شان فراهم آورند.
همچنین لازم است یاداوری کنم شهروندان به منظور مشاهده محتواهای آموزشی بسیار جذاب و متفاوت این موسسه و آگاهی از اخبار جدید آن، می‌توانند صفحه اینستاگرامی گلدیس به نشانی @gogoldis را دنبال کنند.

 

 

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=29242

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.