7
امام جمعه تبریز:

طهارت اقتصادی و پرهیز از اشرافی‌گری در رأس برنامه‌های مسئولان باشد

  • کد خبر : 29278
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
طهارت اقتصادی و پرهیز از اشرافی‌گری در رأس برنامه‌های مسئولان باشد
امام جمعه تبریز گفت: قانون‌گرایی، پاسخگویی، شفافیت، انضباط مالی، طهارت اقتصادی و پرهیز از اشرافی‌گری باید در تمامی برنامه‌های رفتاری و مدیریتی مسئولان از جمله اصول زیربنایی پیوست عدالت باشد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه‌ی این هفته‌ی تبریز بر ضرورت به‌کارگیری هوشمندانه، دقیق، علمی و جدی پدافند غیرعامل تاکید کرد و گفت: همانطوری که رهبر معظم انقلاب تاکید کرده‌اند، اگر پدافند غیرعامل در کشور توسعه نیابد، کشور در معرض تهدیدات و خطرات غیرقابل جبرانی قرار خواهد گرفت.

نقش حیاتی پدافند غیرعامل در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان

وی، خطاب به مدیران و رؤسای ادارات، سازمان‌ها و نهادها گفت: باید توجه ویژه‌ای به اهمیت پدافند غیرعامل داشته و با مسئولان پدافند غیرعامل استان همکاری لازم انجام شود تا در روزهای بحرانی بتوانیم در مقابل حوادث بایستیم.

وی با اشاره به حمله‌ی سایبری اخیر به سامانه‌ی توزیع سوخت کشور خاطرنشان کرد: دشمنان می‌خواستند با این حمله‌ی سایبری بلوای بزرگی را به راه بیندازند که اگر پدافند غیرعامل هوشیار باشد تمامی این توطئه‌ها خنثی خواهد شد.

تقدیر از عملکرد رسانه‌ها در جریان حمله‌ی سایبری به سامانه‌ی توزیع سوخت

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم ضمن تقدیر از عملکرد رسانه‌ها در جریان این حمله‌ی سایبری نیز گفت: از صداوسیما و سایر رسانه‌ها که با اطلاع‌رسانی به‌موقع مردم را از حقایق مطلع کردند، تشکر می‌کنم چراکه هرچقدر به مردم راست بگوییم، همکاری مردم نیز بیشتر خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن روز هشتم آبان‌ماه سالروز شهادت شهید فهمیده و روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی، با تاکید براینکه نوجوانان بسیجی پرچمداران آینده‌ی نظام اسلامی هستند، متذکر شد:بسیج تفکری بود که در جنگ تحمیلی شکل گرفت و توانست نیروهای مردمی را در تحولات نظام مثمر ثمر کند؛ به‌طوریکه در سایه‌ی فداکاری‌های بسیج دانش‌آموزی در دفاع مقدس، ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید تقدیم نظام و انقلاب شده است.

نمازجمعه‌ی هفته آینده در اختیار دانش‌آموزان خواهد بود

وی افزود: به‌پاس اهمیت این روز بزرگ و جایگاه مهم بسیج دانش‌آموزی، نماز جمعه‌ی هفته‌ی آینده تبریز (مؤذنی، مکبری، مجری گری و حتی سخنرانی پیش از خطبه) را در اختیار نوجوانان قرار خواهیم داد تا فضای مصلی امام خمینی(ره) تبریز و نماز جمعه حال‌وهوای دانش‌آموزی به خود بگیرد.

نقش برجسته‌ی شهید قاضی طباطبایی در پیروزی انقلاب

امام جمعه‌ی تبریز همچنین با گرامیداشت فرارسیدن روز دهم آبان‌ماه سالروز شهادت اولین شهید محراب حضرت آیت‌الله قاضی طباطبایی که در روز عیدقربان سال ۱۳۵۸ توسط گروه فرقان به شهادت رسید، گفت: حرکت‌های عظیم این شهید بزرگوار در دو مسجد مقبره و شعبان تبریز و اعلامیه‌هایی که صادر می‌کرد، فراموش نشدنی است؛ به‌طوریکه ساواک به‌خاطر فعالیت‌های شهید قاضی، از او به‌عنوان خمینی آذربایجان یاد می‌کرد.

وی اضافه کرد: منزل آیت‌الله قاضی به مرکز فعالیت نیروهای انقلاب تبدیل شده بود و این شهید همچون دژ مستحکمی در برابر شکل‌گیری خطوط انحرافی بود و در عین شجاعت و قاطعیت فرد بسیار مهربانی بود.

برگزاری تجمع مردمی در روز ۱۳ آبان

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی جمعه‌ی این هفته‌ی تبریز در خصوص فرارسیدن روز ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی بیان کرد: روز ۱۳ آبان سالگرد سه واقعه‌ی بسیار مهم در تاریخ جمهوری اسلامی است؛ به‌طوریکه تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه در سال ۴۳، شهادت دانش‌آموزان و دانشجویان توسط رژیم ستم‌شاهی در سال ۵۷ و اقدام خودش‌جوش دانشجویان پیرور خط امام در تسخیر لانه‌ی جاسوسی در سال ۵۸، همگی در روز ۱۳ آبان به وقوع پیوسته است که امسال نیز به‌خاطر شرایط کرونایی راهپیمایی روز ۱۳ آبان برگزار نخواهد شد اما با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تجمع مردمی در سنگفرش مصلی امام خمینی(ره) تبریز با حضور مردم و دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.

فرمانده جدید سپاه عاشورا مقبول تمامی رزمندگان سپاه استان است

نماینده‌ی ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی همچنین با تبریک مجدد به سردار عباسقلیزاده که روز گذشته به‌عنوان فرمانده سپاه عاشورا منصوب شد، گفت: از سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران بابت این انتصاب تشکر می‌کنم چرا که سردار عباسقلیزاده یکی از چهره‌های ارزشی، خدوم و مقبول در بین رزمندگان اسلام است و این انتصاب را به همه‌ی رزمندگان، پاسداران، پیشکسوتان و تمامی نیروهای مسلح استان تبریک می‌گویم.

توجه ویژه‌ی مسئولین بر اجرای پیوست عدالت مورد تاکید رهبر انقلاب

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در روز ولادت پیامبر(ص) و امام جعفرصادق(ع) و تاکید ایشان بر پیوست عدالت در برنامه‌های کشور، خاطرنشان کرد: به گفته‌ی رئیس دستگاه قضا بی عدالتی و تبعیض بیش از فقر مشکل‌آفرین بوده است و مردم از تبعیض ناراحت هستند.

وی، بر لزوم تلاش مداوم مسئولان برای پیشگیری از بی‌عدالتی و تبعیض تاکید کرد و افزود: این موضوع در سخنان رئیس جمهوری و رئیس مجلس شورای اسلامی نیز بارها مطرح شده است و در همین راستا قانون‌گرایی، پاسخگویی، شفافیت، انضباط مالی، طهارت اقتصادی و پرهیز از اشرافی‌گری باید در تمامی برنامه‌های رفتاری و مدیریتی مسئولان از جمله اصول زیربنایی این پیوست باشد.

لزوم رعایت عدالت در همه امور

وی اضافه کرد: از نگاه رهبر معظم انقلاب این پیوست باید دو شاخص مهم «کاهش فاصله‌ی طبقاتی به‌صورت حقیقی» و «ایجاد احساس خوب کاهش تبعیض در مردم» را داشته باشد البته رعایت عدالت تنها در مسائل مالی و امکاناتی نیست بلکه در تمامی شئونات رفتاری خود باید عدالت را رعایت کرده و هرگز در تحقق حقوق مردم سهل‌انگاری نکنیم و توجه داشته باشیم که درکنار ادعای مسلمانی، اعمالمان نیز اسلامی باشد چرا که «اسلام به ذات خود ندارد عیبی/ هر عیب که هست از مسلمانی ماست»

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=29278

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.