10
اعلام امادگی ۱۸۰ پزشک برای مشارکت در طرح پزشک خانواده

شهروندان برای انتخاب پزشک خانواده خود به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند

  • کد خبر : 29442
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
شهروندان برای انتخاب پزشک خانواده خود به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی از اعلام امادگی و ثبت‌نام ۱۸۰ پزشک در استان برای مشارکت در طرح پزشک خانواده خبر داد و گفت: شهروندان می‌توانند با مراجعه به ۹۱ دفتر پیشخوان طرف قرداد، پزشک خانواده خود را انتخاب کنند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، دکتر وحید مجیدی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام مطلب فوق مجموع بیمه شدگان تحت پوشش بیمه سلامت در کشور را بالغ بر ۴۰‌ میلیون بیمه شده اعلام کرد که ۱۱ میلیون نفر آن تحت پوشش صندوق بیمه همگانی هستند.

وی با اشاره به اجرای الکترونیکی نمودن خدمات در بیمه سلامت، گفت: بیش از ۷۶ درصد نسخ صادره در مهرماه الکترونیکی و ۲۴ درصد دیگر کاغذی بودند البته نسخ کاغذی از سوی موسساتی که ازدحام دارند و یا طرف قرارداد با بیمه سلامت نیستند، صادر شده است.

وی افزود: با سیاستی که در پیش گرفته‌ایم امیدواریم در پایان این ماه این درصد را به بالای ۸۰‌ برسانیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان در خصوص سامانه خدمات شهروندی هم عنوان کرد: از این سامانه که گام بسیار بزرگی برای ارتباط الکترونیک مردم با دستگاه‌های دولتی است، مردم می‌توانند خدمات بیمه‌گری دریافت کنند و نیازی به مراجعه به محل کار ندارد.

وی دیگر طرح الکترونیکی بیمه سلامت را ارسال الکترونیک اسناد بستری اعلام کرد و گفت: از سال ۹۸ اسناد بستری به صورت کاغذی گرفته نمی‌شود و فقط با کدملی احراز می‌شود.

مجیدی در ادامه سخنانش به طرح ارجاع و پزشک خانواده اشاره و خاطرنشان کرد: افراد تحت پوشش بیمه سلامت همگانی، فقط از بخش دولتی خدمات می‌گیرند، سازمان بیمه سلامت در راستای حمایت از این طیف، طرح پزشک خانواده را از مهرماه جاری بصورت آزمایشی در ۱۰ استان اجرایی کرده است که آذربایجان‌شرقی هم یکی از این استان‌هاست.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۸۰ پزشک در استان برای مشارکت در طرح پزشک خانواده ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: مردم با مراجعه به ۹۱ دفتر پیشخوان طرف قرداد با بیمه سلامت می‌توانند پزشک خانواده خود را انتخاب کنند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پروزه‌های عمرانی اداره کل بیمه سلامت در استان گفت: آخرین ساختمان بیمه سلامت کلنگ‌زنی شده در استان مربوط به شهرستان مرند است که در زمینی به مساحت ۳۴۰ متر احداث می‌شود و چنانچه شرایط جوی اجازه دهد، خرداد ماه ۱۴۰۱ افتتاح خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان در خصوص همپوشانی دفترچه بیمه نیز اظهار داشت: تا زمانی که داده‌ها مجزا و کاغذی است احتمال همپوشانی دفترچه‌ها وجود دارد اما این قول را می‌دهیم اگر مشکل خاصی پیش نیاید تا پایان سال دیتاها یک دست شده و آمار از نظر شفافیت تکمیل شود.

مجیدی در خاتمه سخنانش در خصوص پوشش داروهای بیماران سرطانی گفت: در بحث داروهای بیماران سرطانی سازمان اعلام آمادگی برای خدمات بیشتر را کرده است و سال گذشته ۳۵۰ میلیارد ریال برای هزینه داروها پرداخت شده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=29442

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.