7

مدال طلا را خیلی دوست دارم/ هافمن، نقش اساسی در ثبت افتخارات یکسال اخیرم به نام آذربایجان داشت

  • کد خبر : 29713
  • ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶
مدال طلا را خیلی دوست دارم/ هافمن، نقش اساسی در ثبت افتخارات یکسال اخیرم به نام آذربایجان داشت
رکورددار دوی ۴۰۰ متر ایران گفت: مدال طلا را خیلی دوست دارم و امیدوارم در مسابقات آتی بتوانم با حمایت مردم برای کشورم مدال طلا به ارمغان بیاورم.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، سجاد هاشمی عصر امروز در نشست خبری خود که در هتل پارس تبریز برگزار شد با اعلام اینکه ما مدیون قلم خبرنگاران و رسانه‌ها هستیم، اظهار داشت: قلم شما ما را مقید می‌کند برای مردم کشورمان مدال بیاوریم و از این بابت دست‌تان را می‌بوسم.
وی با بیان اینکه حمایت بخش خصوصی، بیش از هر حمایتی شامل حال ما ورزشکاران می‌شود، افزود: به قدری مقید نام و جایگاه هافمن هستم که قابل توصیف نیست و بخاطر همین خودم درِ هافمن را کوبیدم.

▪️به خاطر سیاست‌های غلط فدراسیون از المپیک ریو، بازماندم

وی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: سجاد هاشمی برای اولین بار در ۲۱ سالگی المپیک را تجربه کرد. دوست داشتم المپیک ریو را بهتر از قبل طی کنم اما سیاست‌های غلط فدراسیون باعث شد نتوانم به المپیک ریو برسم.
این عضو تیم ملی دو ومیدانی کشورمان ادامه داد: اگر یک ورزشکار دو ومیدانی روز قبل از مسابقه فقط یک ساعت از استراحتش کم شود، زحمات یکساله به فنا می‌رود. آنوقت ما یک روز استراحت نکردیم و از راهیابی به المپیک ریو بازماندیم.
وی با بیان اینکه همین سیاست‌های غلط باعث شد سال ۹۶ ورزش حرفه‌ای را کنار بگذارم، گفت: اما بعد از دو سال دوری، خیلی اتفاقی پیامی از یک دوست دوران مدرسه بدستم رسید و از من خواست ورزش قهرمانی را دوباره استارت بزنم.

▪️شروط هاشمی برای شروع مجدد ورزش حرفه‌ای

هاشمی با بیان اینکه شروع مجدد ورزش حرفه‌ای را به پذیرش و عهده‌دار شدن مربیگری‌ام از سوی ایشان مشروط کردم و ایشان قبول کردند، افزود: خودروی شخصی‌ام را فروختم و خودم را به ازمیر رساندم. اما وقتی در فرودگاه همان دوستم را دیدم، احساس کردم از من ناامید شد، چرا که وزنم در طول این دو سال بسیار بالا رفته بود‌.
وی با اشاره به اینکه تمرینات خود را مجددا از مرداد سال ۹۸ با علم جدید روز شروع کردم گفت: تمرینات سختی را پشت سر گذاشتم و زمستان همان سال در مسابقات انتخابی کشور شرکت نموده و سهمیه مسابقات آسیایی را کسب کردم و به عضویت تیم ملی ایران درآمدم.
رکورددار دوی ۴۰۰ متر ایران در ادامه سخنانش با بیان اینکه متاسفانه از نیمه دوم زمستان ۹۸ شروع کرونا باعث لغو تمامی مسابقات شد، خاطرنشان کرد: لاجرم تسلیم ویروس و تصمیمات اتخاذ شده در سطح ملی و جهانی شدیم و سال ۹۹ تنها مسابقه‌ای که توانستیم شرکت کنیم مسابقات باشگاه‌ها بود که از طرف باشگاه سپاهان در این دوره از مسابقات شرکت کرده و به قهرمان باشگاه‌های کشور دست یافتیم.

▪️فدراسیون دو ومیدانی، صادقانه در کنارم ایستاد

وی افزود: سال گذشته اتفاقات تلخ و شیرین زیادی افتاد که برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی از آن جمله بود. فدراسیون دو ومیدانی در دوره جدید، خیلی صادقانه در کنارم قرار گرفت و اعلام کرد اگر برای تمرینات به ازمیر برگردم این میزان می‌تواند حمایتم کند.
هاشمی با اعلام اینکه آن میزان حمایت فدراسیون که البته تمام توان‌شان هم بود شاید ما را تا سطح ۸ نفر آسیا بالا می‌آورد، اظهار داشت: اینجا بود که هافمن پا پیش گذاشت و کار را تمام کرد.
وی با بیان اینکه دو ومیدانی ورزش کشور ما نیست و این ورزش در دنیا اگر ورزش اول است در ایران احتمالا ورزش آخر باشد، گفت: ما با ثانیه‌ها می‌جنگیم. هافمن کاری کرد اگر افتخاری در یک سال اخیر توسط من ثبت شد به نام کشور، آذربایجان و تبریز عزیزمان ثبت شود.
رکورددار دوی ۴۰۰ متر کشور ادامه داد: اگر مسابقات آسیایی برگزار می‌شد سجاد هاشمی حتما مدال نقره را کسب می‌کرد و برای مدال طلا مبارزه می‌کرد.

▪️کرونا، المپیک توکیو را از ما گرفت

وی با اشاره به موفقیت‌اش در کسب چهار مدال طلا در چهار مسابقه بین‌المللی و شکستن رکورد دوی ۴۰۰ کشور در سال ۱۴۰۰ گفت: فقط یک مسابقه کافی بود تا مسافر المپیک توکیو شویم اما متاسفانه چند روز قبل از بسته شدن پنجره المپیک، به خاطر کرونا آخرین مسابقه ما لغو شد و من با بدشانسی المپیک توکیو را از دست دادم.
وی ادامه داد: امسال برایم سال خوبی بود. برای اولین بار توانستم نفر اول رنکینگ آسیا شوم. اتفاقی شیرین که تمام تلاشم را بکار می‌گیرم تا این رنکینگ را حفظ کنم.
هاشمی اضافه کرد: مسابقات متعدد بین‌المللی و مسابقات جهانی آمریکا را پیش‌رو داریم و آخرین مسابقه‌ای که سال آینده می‌خواهم شرکت کنم مسابقات جهانی ۲۰۲۲ چین است.


▪️تمریناتم همچنان در ازمیر خواهد بود

این دونده تبریزی به ادامه تمریناتش در ترکیه اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به حضور مربی‌ام در ازمیر و نیز به خاطر دور ماندن از برخی حواشی، تمریناتم را در شهر ازمیر ترکیه ادامه خواهد داد و صرفا برای اعزام به مسابقات به کشور خواهم آمد. البته یک اردوی آمادگی هم در لهستان خواهیم داشت.
وی از شهرداری تبریز به عنوان تنها نهاد حامی ورزشکاران تبریزی در سال‌های اخیر نام برد و گفت: بخش خصوصی دغدغه خوبی نسبت به ورزش دارد و اگر نگاه دستگاه‌های دولتی به ورزش و ورزشکار مثبت و درست باشد، بهتر از این نتیجه می‌گیریم.

▪️رسانه‌ها از قلم‌شان برای ایجاد نشاط و شادابی در جامعه استفاده کنند

هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگار تبریزمن مبنی بر اینکه چه انتظاری از رسانه‌ها دارند، اظهار داشت: رسانه‌ها در کنار مردم، تاثیر فوق‌العاده‌ای در موفقیت ورزشکاران می‌توانند داشته باشند. شادابی‌ای که قلم خبرنگاران به جامعه تزریق می‌کند، غیرقابل وصف است.
وی افزود: رسانه‌ها همیشه ما را شرمنده کرده‌اند. این رسانه‌ها هستند که ما ورزشکاران را بولد می‌کنند، وگرنه ما هیچ نیستیم و اگر به جایی رسیده‌ایم در سایه حمایت اهالی قلم و رسانه بوده است. انتظار دارم همچون همیشه از این قلم برای ایجاد نشاط و شادابی در جامعه استفاده کنید.

▪️ذهن و جسمم از زنجیر رها شده است

وی به وقوع یکسری اتفاقات تلخ در زندگی‌اش در چند ماه گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت ذهن و جسم من زنجیر بود و امه تلاشم را به کار گرفتم تا نگذارم این اتفاقات تلخ در زندگی ورزشی‌ام تاثیر بگذارند و خوشبختانه الان از این زنجیر رها شده‌ام و قطعا در آینده اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.
رکورددار دوی ۴۰۰ متر ایران با بیان اینکه مدال طلا را خیلی دوست دارد، اظهارامیدواری کرد در مسابقات متعدد آتی که اولین‌اش بهمن ماه برگزار خواهد شد بتواند با حمایت مردم، مدال خوشرنگ طلا را به کشورمان ارمغان آورد
هاشمی در خاتمه سخنانش از حضور و دلگرمی‌ برخی‌ها به عنوان قوت قلب نام برد و گفت: اول از همه از خانواده‌ام که مرا شرمنده کرده‌اند، تشکر می‌کنم. از افراد دیگری که همیشه پیگیر کارها و کمک حالم بودند و مرا با هافمن آشنا کردند، دکتر دبیری هستند که از این بابت مدیون‌شان هستم. خانواده بزرگ هافمن و دکتر حمیدیه مدیرعامل این مجموعه معظم که همه گونه حمایتم کردند، خانم دکتر کیوانی روانشناس عزیزم، سرمربی‌ام، مدیران فدراسیون و هیئت دو ومیدانی و خیلی‌های دیگر که زحمات و حمایت‌های‌شان را فراموش نخواهم کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=29713

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.