3

انتقال ۶٧۷ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه

  • کد خبر : 29796
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
انتقال ۶٧۷ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه
معاون برنامه ریزی و نظارت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران از انتقال ٦٧۷ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، بهروز مرادی افزود: امیدواریم این طرح تا پایان سال آبی به اتمام برسد و در مجموع بتوانیم شاهد انتقال ۶۶٧ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه باشیم.

وی ادامه داد: برنامه‌های دیگری برای احیای دریاچه ارومیه در دستور کار داریم که ساخت تونل ۳۶ کیلومتری زاب در حال اجرا است و حدود ۱۳۰ متر از این تونل باقی مانده است و پیش بینی می‌شود که تا پایان سال به اتمام برسد.

مرادی با بیان اینکه احداث ۲ تصفیه‌خانه‌ ارومیه و تبریز نیز با هدف احیای دریاچه ارومیه به عنوان بزرگترین طرح زیست محیطی کشور در دستور کار قرار دارد اضافه کرد: با انجام این ۲ پروژه ۱۱۴ میلیون متر مکعب آب به دریاچه منتقل خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در خصوص برآورد هزینه‌هایی که تاکنون توسط وزارت نیرو برای اجرای این فعالیتهای سازه‌ای صورت گرفته است گفت: حدود ۶ هزار میلیارد تومان تاکنون هزینه شده است که از این رقم یک هزار و ۴۳۰ میلیارد تومان آن برای ساخت تونل بود.

به گفته وی سد کانی سیب و تونل مربوطه که حدود ۵۵۶ میلیون متر مکعب آب را از طریق یک تونل، کانال و رودخانه متصل به دریاچه از حوزه زاب به دریاچه ارومیه انتقال می‌دهد مهمترین منبع پایدار دریاچه ارومیه خواهد شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=29796

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.