3

دفتر بناب اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی افتتاح شد

  • کد خبر : 29843
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
دفتر بناب اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی افتتاح شد
دفتر بناب اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی با حضور معاون امور استان‌ها و تشکل‌های اتاق ایران و مسئولان استانی افتتاح شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، آیین افتتاح دفتر بناب اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، امروز با حضور مظفر علیخانی، معاون امور استان‌ها و تشکل‌ها و محمد امین جمالان، مدیر امور استان‌های اتاق ایران و دیگر مسئولان استانی و شهرستان بناب برگزار شد.

مظفر علیخانی در این آیین، اساس اقتصاد ایران را اقتصادی مردمی دانسته و گفت: اگر قرار باشد، اقتصاد ما رشد قابل توجهی را تجربه کند باید توجه ویژه‌ای به بخش خصوصی داشت. کشورهای پیشرفته، اقتصاد پیشرفته‌ای داشته و آنهایی که اقتصاد پیشرفته‌ای دارند، قطعا بخش خصوصی توانمندی در آنها فعالیت می‌کنند که بخش خصوصی توانمند در کشور ما در سایه اتاق‌های بازرگانی توانمند می‌تواند رشد کند.

معاون امور استان‌ها و تشکل‌های اتاق ایران ادامه داد: به میزانی که اتاق های بازرگانی ما در سراسر کشور توانمندی بالایی داشته باشند، طبیعتا اقتصاد ملی ما از قدرت و توانمندی آنها بهره مند خواهد شد.

علیخانی، مهم‌ترین نقش اتاق را نقش مشورتی آن دانسته و گفت: در این راستا مطالبه‌گری از مهم ترین وظایف اتاق های بازرگانی است به گونه‌ای که ما باید صدای رسای بخش خصوصی بوده و به فکر اتحاد بین بخش خصوصی در کشور باشیم.

وی، وجود تحریم‌های ظالمانه و نیز مشکلات ساختاری در اقتصاد ایران را زمینه ساز مشکلات زیادی برای فعالان اقتصادی دانسته و گفت: این سرداران عرصه اقتصادی در این شرایط سخت با مقاومت خود در برابر سختی‌ها، کالاهای ما را در سراسر جهان عرضه کرده و پرچم کشورمان را به سرافرازی برافراشته‌اند.

علیخانی ادامه داد: اگر در سطح ملی بخواهیم اتاق ما بدرخشد، لازمه آن وجود حمایت‌های لازم از سوی مقامات مختلف در سطح شهرستان تا کشور است. در سطح کشور نیازمند حمایت دولت و مجلس هستیم. از زمانی که در مجلس زمزمه‌هایی از طرح تبدیل اتاق به نهادی عمومی مطرح شد، دغدغه‌هایی فراوانی را بین فعالان این بخش ایجاد کرد. در صورت اجرایی شدن این طرح، این بخش نمی‌تواند رسالت خود را به درستی ایفا کند.

معاون امور استان‌ها و تشکل‌های اتاق ایران افزود: در شرایط فعلی باید سیاست‌های تجاری و ارزی بازنگری شود که به نظر می‌رسد اراده دولت سیزدهم نیز اصلاح این سیاست ها است.

یونس ژائله، ئییس اتاق تبریز نیز در این جلسه با اشاره به توانمندی‌های شهرستان بناب در حوزه های اقتصادی گفت: مردم بناب به پشتکار و تلاش بالا، حسن شهرت داشته و صادرکنندگان ممتازی از این شهرستان داریم که در بخش‌های مختلف، عملکرد بسیار خوبی داشته اند.

وی با تاکید بر افزایش مهارت آموزی بین فعالان حوزه‌های اقتصادی و صادراتی گفت: خوشبختانه آموزش‌های خوبی ویژه فعالان حوزه‌های اقتصادی و اعضای اتاق تبریز شکل گرفته که باید کلاس‌های آموزشی مشابهی در بناب هم برگزار شود.

رئیس اتاق تبریز ادامه داد: در نمایشگاه‌های بین المللی نیز باید حضور تجار بنابی افزایش یابد که امیدواریم در سایه افتتاح این دفتر، شاهد توسعه بیش از پیش فعالیت فعالان اقتصادی بناب باشیم.

وی همچنین بر لزوم وجود همدلی در بین فعالان بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: با توجه به شرایط سختی که با آن مواجه هستیم، باید شاهد نوعی همدلی بین فعالان بخش خصوصی و همچنین مسئولان دولتی باشیم تا بتوانیم به سلامت از این شرایط عبور کنیم.

حجت الاسلام رضا باقری بنابی، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در مجلس اجازه تضعیف جایگاه اتاق بازرگانی را نمی‌دهیم، گفت: اجازه دولتی شدن اتاق بازرگانی را نخواهیم داد.

به نقل از روابط عمومی اتاق تبریز، در این جلسه همچنین راستی، سرپرست سازمان صمت استان و فتحی، فرماندار بناب توضیحاتی در خصوص وضعیت صادراتی شهرستان بناب ارائه دادند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=29843

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.