3
دژبانی، مدیرعامل شرکت کفش کاترین تبریز:

برای رونق و پیشرفت صنعت کفش، نیازمند حمایت عملی دولت هستیم

  • کد خبر : 29974
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۹:۲۲
برای رونق و پیشرفت صنعت کفش، نیازمند حمایت عملی دولت هستیم
تبریزمن: مدیرعامل شرکت کفش کاترین تبریز، گفت: برای رونق و پیشرفت صنعت کفش و کسب بازارهای جدید و رسیدن به صادرات، نیازمند حمایت عملی دولت هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تبریزمن، رحیم دژبانی با اعلام مطلب فوق افزود: حمایت عملی دولت، موجب رونق تولید و جهش تولید در صنعت کفش خواهد بود و صنعت کفش با قدمت دیرینه و به عنوان شغل آباد و اجدادی و داشتن استادکاران مجرب قابلیت توسعه بیشتر و گام نهادن به مرحله صادرات دارد و باید قدردان زحمات این عزیزان باشیم.

وی تصریح کرد: صنعت کفش تبریز با ارزش افزوده و اشتغال زایی بالا به عنوان یکی از مشاغل ریشه دار و قدیمی کشور از جایگاه ممتازی در بین صنایع برخوردار بوده و در سال‌های اخیر توانسته به عنوان یک شغل مهم در کشور مطرح گردد.

دژبانی، اضافه کرد: تبریز به عنوان پایتخت چرم و کفش کشور است و تولید این صنعت در سال‌های اخیر با تلاش‌های تشکل‌های صنفی و اتحادیه‌های صنفی و مسئولان استانی مورد حمایت‌های دولت قرار گرفته است ولی ناکافی بوده است که انتظار ما از دولت آقای رئیسی توجه ویژه به این صنعت می باشد.

وی، با اشاره به اینکه متاسفانه اخیرا یکی از مسئولان صنعت کفش تبریز در بازدید فروشگاهی در تهران برخی مطالب غیرمنطقی و کاملا مخالف استادکاران و صنعتگران زحمتکش بیان کرده است که نشان از ضعف اطلاعات ایشان و نداشتن اطلاعات کافی از صنعت کفش تبریز دارد و جای بسیار تاسف است که چنین افرادی برای این صنعت تصمیم می گیرنند، بیان داشت: برای اطلاع ایشان و همه باید عرض کنم، کفش‌های تولیدی در تبریز از لحاظ دوام و کیفیت مواد اولیه بسیار مرغوب بوده و قابلیت رقابت با کشورهای خارجی را دارد و در سال‌های اخیر هم از لحاظ مدل پیشرفت‌های قابل توجهی کرده است و تولیدکنندگان دست به نوآوری زده اند که نتایج آن را با کسب بازارهای صادراتی جدید می‌توان مشاهده کرد و با حمایت های عملی دولت تولیدکنندگان تبریز توانایی کسب بازارهای جهانی را بیشتر از وضعیت فعلی دارند.
مدیرعامل شرکت کفش کاترین تبریز، در ادامه بیان کرد: لزوم حمایت‌های عملی دولت به ویژه دستگاه‌های مرتبط برای تأمین آسان مواد اولیه باکیفیت و همچنین حضور تولیدکنندگان در بازارهای جدید با فراهم کردن شرایط شرکت در نمایشگاه‌های کفش و ایجاد دفاتر صادراتی و تزریق نقدینگی و تسهیلات بانکی کم بهره جهت نوسازی ماشین آلات می توانند در ارتقای و توسعه بیشتر فعالان صنعت کفش موثر باشد.

دژبانی در خاتمه از تلاش های رئیس اتحادیه کفاشان تبریز برای معرفی این صنعت و حرکت به سمت پیشرفت تقدیر و تشکر کرده و گفت: هم‌اکنون ۴ هزار و ۵۸۰ واحد تولیدی در صنعت کفش در تبریز فعالیت می‌کنند و اتحادیه کفاشان تبریز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اتحادیه تولیدی کشور در بخش تولید شناخته می‌شود که بیش از ۱۱۰ هزار نفر نیز در این شهر از این صنعت ارتزاق می‌کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=29974

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.