1

۸۵ درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند

  • کد خبر : 30026
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
۸۵ درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اعلام اینکه ۸۵ درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند، گفت: ۶۷ درصد جمعیت استان هم هر ۲ دُز واکسن را تزریق کرده اند و برای رسیدن به ضریب ایمنی بالا باید ۸۰درصد جمعیت هر ۲ دُز را دریافت کنند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، دکتر بهمن نقی پور روز دوشنبه  اظهار کرد: ۸۱ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۷ سال آذربایجان شرقی واکسینه شده‌اند و آماده رفتن به مدرسه هستند.

وی افزود: بر اساس مصوبات ستاد کرونا برای بازگشایی مدارس و دانشگاه ها از اول آذر ماه امسال فاصله اعلام شده برای چینش صندلی های دانش آموزان و دانشجویان ۱.۵ متر بوده و ساعت حضور در کلاس ها هم کاهش پیدا کرده است.

نقی پور ادامه داد: تهویه مناسب، استفاده اجباری از ماسک، ضدعفونی، مطالبه کارت واکسیناسیون از دانش آموزان و دانشجویان از جمله دستورالعمل های بهداشتی بوده که به صورت جدی با نظارت مسوولان مدرسه و دانشگاه اجرا می شود.

وی همچنین از آغاز واکسیناسیون دُز سوم واکسن کرونا در آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: در زمان حاضر افراد بالای ۶۰ سال که چهار ماه قبل دُز دوم واکسن های سینوفارم و برکت را زده اند، می توانند دُز سوم این واکسن ها را نیز دریافت کنند.

۸۷۶ کرونایی در بیمارستان های آذربایجان شرقی بستری هستند 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در آذربایجان شرقی گفت: اکنون ۸۷۶ بیمار کرونایی در بیمارستان های این استان بستری هستند و در ۲۴ساعت گذشته ۱۶۵ نفر کرونا مثبت شدند و ۹ نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا فوت و ۱۳۷نفر از بیمارستان ها ترخیص شدند.

نقی پور تعداد شهرستان های قرمز در آذربایجان شرقی را ۲ شهرستان اعلام کرد و افزود: جلفا و مرند در وضعیت قرمز کرونایی  و سه شهرستان آذرشهر، عجب شیر و شبستر، نارنجی هستند؛ این در حالی است که شهرستان های هشترود و چاراویماق آبی هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تبریز یادآور شد: تبریز و بقیه شهرستان های این استان در حالت زرد کرونایی به سر می برند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=30026

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.