1
در پنل "ارتباط اکوسیستم استارتاپی با صنعت" مطرح شد؛

نبود فرهنگ‌کار تیمی و عدم ظرفیت‌سازی؛ دو مشکل شرکت‌های استارتاپی ایران

  • کد خبر : 30041
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵
نبود فرهنگ‌کار تیمی و عدم ظرفیت‌سازی؛ دو مشکل شرکت‌های استارتاپی ایران
همزمان با اولین روز نهمین نمایشگاه رینوتکس، پنل "ارتباط اکوسیستم استارتاپی با صنعت" با حضور اساتید دانشگاه و فعالان حوزه استارتاپ برگزار شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، در این پنل سخنرانان تجارب خود از راه‌اندازی استارتاپ‌های‌شان را با حاضران به اشتراک گذاشته و مشکلات و چالش‌های فرا روی استارتاپ‌ها در کشور را مورد بررسی قرار دادند.
دکتر حسین حدیدی؛ مدیر مراکز رشد استان اصفهان در این پنل، نوآوری را استفاده از علوم جدید و وارد کردن آن در عرصه اقتصاد و اجتماع تعریف کرد و گفت: متاسفانه برخی از فعالان استارتاپی در فرصت‌شناسی مشکل دارند و روی فرصت‌هایی ایده‌پردازی می‌کنند که پایدار نیستند و یا منابع را درست تشخیص نداده و آن را با سرمایه یکی می‌گیرند.
وی افزود: در این کشور پول و امکانات به قدر کافی وجود دارد اما آنچه وجود ندارد، کننده کار است.
حدیدی ادامه داد: نیروی انسانی یک فرصت و چالش است و غربی‌ها با شناسایی درست این فرصت، درهای خود را به روی نیروی انسانی متخصص ایران گشوده و آن را مفت و مجانی در اختیار می‌گیرند.
مدیر مراکز رشد استان اصفهان، با بیان اینکه برای مقابله با این چالش بایستی انگیزش زیادی در نیروی انسانی فعال و متخصص خود ایجاد کنیم، افزود: انگیزش همیشه جنبه مالی ندارد و بعضا احترام و حفظ جایگاه نیروی انسانی بهترین انگیزش محسوب می‌شود.
وی تجاری‌سازی ایده‌ها و ریسک‌پذیری را از دیگر عوامل موثر در موفقیت استارتاپ‌ها برشمرد و گفت: ریسک‌ها در زمان خود نتیجه می‌دهند، اگر زمانش بگذرد، دیگر نتیجه‌گیری ممکن نخواهد بود.
این فعال حوزه مراکز رشد، نبود فرهنگ‌کار تیمی و عدم ظرفیت‌سازی را دو مشکل اساسی شرکت‌های استارتاپی ایران ذکر کرد و گفت: شرکت‌های استارتاپی باید به بازارهای بزرگ بیاندیشند وگرنه فعالیت در منطقه خود هیچ مزیت رقابتی ندارد و شرکت‌های استارتاپی را با شکست مواجه می‌کند.
حدیدی همچنین بر بهره‌مندی از ظرفیت سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی در راه‌اندازی استارتاپ‌ها تاکید و خاطرنشان ساخت: استفاده از این ظرفیت‌ها می‌تواند بازارهای جدیدی را در اختیار شرکت‌های استارتاپی تازه‌کار قرار دهد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=30041

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.